Namibia & Orange River

Hei dere! Her kommer en liten oppdatering fra livet i Afrika 🙂 Vi har nå kommet til Namibia, og vi har hatt en super start på eventyret vårt i villmarka. Vi har brukt de siste to dagene til å paddle kano ned Orange River, elva er faktisk grensen mellom Sør-Afrika og Namibia. Tilsammen har vi padlet 34 kilometer i nydelig landskap disse to dagene, med masse dyre- og fugleliv. Vi campet uten telt under åpen himmel ved elva, og himmelen over oss var den mest stjerneklare jeg noensinne har sett. Utrolig fint – men det er også bikkjekaldt her om natta! Om dagene er det behagelige 20-25 grader, men om natta faller temperaturen til under null. Takk gud for feriepenger, måtte gå til innkjøp av vinterklær til den store gullmedalje! Takk gud for at vi tenner bål om kveldene også, supert å varme seg på. Viktig å holde seg varm i padlepausene også – årer kan brukes til så mangt!

Nå griller resten pølser, jeg koser meg med proteinbar i stedet 🙂 Det ble ikke mye søvn under Namibias stjernehimmel i går – så snart skal jeg krype ned i den varme soveposen min. I kveld har vi nemlig telt også, luksus! Natta Norge 🙂

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg