Helgen i bilder

God søndagskveld! Håper helgen deres har vært herlig, det har den uten tvil vært her i Cape Town. Det er vinter og kaldere enn forventet her i Afrika, men vi klarer oss likevel. Etter en liten løpetur på lørdagsmorgen ventet vin- og ostesmaking på oss – det varmet virkelig! Lov å kose seg litt ekstra på lørdagskvelder 🙂 Etterpå ventet en bedre middag på nydelige Waterfront – jeg bestilte yellowtail tuna med ris og butternut squash. Aldri smakt butternut før men det skal definitivt prøves igjen 🙂

Denne søndagen startet med en to timers fjelltur opp Table Mountain. Merker at jeg ikke er helt 100% i form etter ulykken enda og var greit sliten på toppen. Men det var definitivt verdt det – bra tur og nydelig utsikt på toppen! Ingen kvikklunsj på denne jenta, men spiste et velfortjent eple og tok cable car ned til bunnen igjen. Perfekt søndagstur 🙂

Turen gikk videre til Houts- og Boulders Bay der var det utrolig vakkert og masse dyreliv! En liten sneekpeak på alt det som venter videre på turen. Pigvinene var bare supersøte og som den dyreelskeren jeg er gleder jeg meg som en liten unge til løver, flodhester, elefanter og alt annet som finnes her! Vi spiste lunsj ute i sola, jeg gikk enkelt og greit for cottage cheese med frukt og mander. Friskt, godt og supersunt!

Når vi først er her i byen måtte vi selvfølgelig til Kapp det gode håp hvor det Indiske- og det Atlantiske hav møtes. Superfint der og – jeg er så utrolig fornøyd med denne byen. Det er så fint her, og selv om vi har hatt kort tid rekker man mye med å være superturist noen dager

I morgen begynner den virkelige safaririen og teltlivet – jeg er litt skeptisk til kulda men det går nok bra. Jeg er jo tross alt norsk viking! Neste gang jeg har nett blir vel ikke før om en uke , så det blir litt stille inne på bloggen. Jeg er jo straks hjemme igjen så dere får bære med meg enn så lenge. Vi får alle måltider inkuldert på turen vår, men jeg er litt mer kresen enn gjennomsnittet – så jeg har med meg ca. 4 kg egen mat, haha! 1 kilo protein, 1 kg fisk, 1 kg havregryn og alt for mange proteinbarer 😉 Denne jenta skal ikke sulte på safari! Nå skal jeg utnytte å sove i en ordentlig seng – blir ikke akkurat luksus fremover men det er virkelig en del av sjarmen med safari i mine øyne! Natta Norge 🙂

4 kommentarer
    1. Heeelt ut av konteksten – men hvor har du kjøpt hettegenseren? 😀 Sliter med å finne en med god passform som ikke blir for tykk og “baggy” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg