It’s time for Africa

God fredagskveld alle sammen! Vi er endelig fremme i Cape Town etter en veldig lang reise. Ny verdensdel og den aller siste etappen av turen vår, hoppende glad for det 🙂 Sør-Afrika, Namibia, Zimbabwe og Botswana skal utforskes før snuten vendes hjemover. Det første vi gjorde etter et sittestillende døgn på reisefot var å dra ut for og utforske litt. Vi gikk en rolig langtur langs strandpromenaden, utrolig vakkert ! Det er så rent, moderne og fint her – og når jeg ser ut ruta fra rommet vårt kunne jeg like gjerne vært i USA akkurat nå. Og selv om jeg gleder meg veldig til å se det “virkelige” Afrika trives jeg veldig godt i denne byen allerede. Bladene er på engelsk igjen og de selger havregrøt hvor man får velgw innhold selv på kafeene her, det må man jo bare elske!

Siden sist har jeg spist mye god mat og fått inn en del treninger. Viktig å utnytte det mens jeg kan – snart venter teltlivet på meg 🙂 Vi fant noen supersøte valper på den ene cardioturen vår, og jeg smeltet totalt. Det er faktisk bare EN liten uke til min egen valp skal bli født, jeg gleder meg så utrolig mye til å få en liten rottweiler inn i familien! Puppylove 🙂

Over er gårsdagens kveldskos på senga, jeg får aldri nok av frukt! Nå skal jeg ta tidlig fredagskveld, opp for å jakte på sovepose i morgen tidlig 🙂 Litt dårlig kvalitet, men under har jeg lagt ved reiseruta vår for de neste 24 dagene. Gleder meg så utrolig mye til denne delen av den utrolige reisen vår – it’s time for Africa 😀

11 kommentarer
    1. Så herlig! Tilbrakte selv en måned i Botswana og Cape Town i Mars. Dersom dere ikke allerede skal det, ville jeg dratt på nature safari i Okawanga Delta nord i Bots! Sove i telt, lage mat på bål, og ro i uthulte trestammer. Tidenes beste ferie 🙂

    2. Mens dere er i cape town må dere utforske table mountain. Kjempefin tur! I Namibia ambefaler jeg å bestige Dune 45 før soloppgang, slik at dere sitter klare på toppen til soloppgangen. Nydelig! I Botswana er en tur til Okavango delta i kano med safari på deltaet en veldig fin opplevelse 🙂 ha det kjekt i afrika

    3. Er du rabiesvaksinert? Ikke det at jeg har så VELDIG peiling… men vil advare litt mot for mye nærkontakt med dyr i enkelte land. Samtidig forstår jeg at du fristes til valpekos 🙂

    4. Ser ut som du har kost deg masse på reisen til nå 🙂 Det har jeg også, har jo på en måte blitt en “reise” å fulgt deg gjennom tiden fra da du dro.
      Jeg synes du er utrolig flink til å ta vare på deg selv, både trening og mat selv om du er på “ferie”. Kjempeflink er du! Det har vært spennende og fulgt deg, men nå nærmer det seg slutten. Håper du fortsetter med bloggen når du kommer hjem også!
      Klem

    5. Jeg har sittet og sett på akkurat den turen de siste dagene:D gleder meg til å lese hvordan den er! Hadde også vært skikkelig fint om du kunne skrevet om hvordan dere gjorde det med flybilletter, men regner med at det kommer et reise-innlegg når du har kommet hjem:) kos dere!

    6. Henriette :-): Tusen takk for den fine kommentaren 🙂 Skal selvfølgelig fortsette å blogge når jeg kommer hjem, da skal jeg bli en mye bedre til det også 😀

    7. Åå, så misunnelig jeg er akkurat nå! Var selv på langreise i Afrika i vinter, og du har virkelig masse å glede deg til. I tillegg til alle tipsene du har fått, vil jeg sterkt anbefale en helikoptertur over victoria falls (regner medndu skal dit), og rafting i zambezi. Kanongøy! :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg