Volcano boarding og sightseeing i Nicaragua

Hola! Vi har hatt noen herlige dager her i Nicaragua. I går var vi i byen Leon, som er den eneste plassen i verden man kan dra på volcano boarding! Vi brukte ca. 1,5 timer opp vulkanen, og det gikk helt fint. Merker absolutt ingenting i lungene eller med pusten, enda legene sa jeg kunne merke det i opp til 2 måneder etter behandling. Happy! Måtte dra til med en liten harryflex halvveis opp – unnskyldning til pause 😉

Volcano boardning er akkurat hva det høres ut som, ned en vulkan på brett. Bærte brettet opp i 90 minutter for å bruke ca. 1 minutt ned bakken – men det var verdt det! Utrolig gøy og virkelig et adrenalinkick 🙂 Bakken var ganske så bratt, 40 graders vinkel og jeg skal ærlig innrømme at jeg var litt nervøs da jeg satt på toppen. Det vanskeligste var kanskje å ikke le høyt på vei ned – åpen munn og vulkansk sand er nemlig ikke særlig god kombo.

Vel nede fortjente vi litt god mat, jeg safet med en tunfisksalat. Mageproblemer er vel uunngåelig i løpet av en slik reise, og jeg har klart meg helt fint frem til nå. Til og med i India var jeg all good, så det var vel min tur nå. Salat og frukt som er i skall slår sjelden feil, og jeg har nok en gang funnet noe nytt og spennende! Røde minibananer som var fantastisk gode, hvis noen vet hva de heter eller om de finnes hjemme så rop ut 🙂

På kvelden dro vi videre til den nydelige byen Grenada hvor vi er nå. Dagen i dag ble brukt til sightseeing på sykkel i varmen med to engelske jenter vi nå reiser med. Etter det ventet dagens høydepunkt – massasje! Det er så fantastisk å skjemme bort seg selv innimellom. I tillegg støttet vi en god sak ved å bli massert av blinde, og det var faktisk en av de beste massasjene jeg har hatt. Veldig fornøyd med starten på uka med andre ord, og jeg er helt sikker på at neste halvdel blir like bra 🙂 Natta folkens!

3 kommentarer

Siste innlegg