Friskmelding og veien videre :)

HEI 😀 Jeg er så lykkelig jente akkurat nå, at jeg har ikke ord for det. Jeg er ferdig med alle behandlinger i trykkammeret, eller romferga mi, som dere ser på bildet over. Ekstremt godt å være ferdig, og også at skandinaviske leger har sett over legerapporten min og har friskmeldt meg 🙂 Har vært utrolig heldig, og jeg er så glad i kropppen min for at den har klart seg gjennom dette. Jeg har fortsatt både flynekt og treningnekt, fått beskjed om å ta det med ro, gi kroppen tid og næring for å komme seg. Selv om det er kjedelig skal jeg selvfølgelig høre etter, trene får jeg gjort resten av livet. Vi måtte legge om hele reisruta vår fordi jeg ikke kan fly, vi skulle egentlig vært i Peru og på vei opp Inca trail akkurat nå. Det måtte avlyses og vi drar nå gjennom Honduras og Nicaragua før vi ender opp i Costa Rica. Derifra flyr vi til Afrika som blir siste stopp før vi kommer hjem i begynnelsen av juli, rart å tenke på at det er så kort tid igjen! Selvfølgelig er det synd at det ikke ble som vi hadde planlagt, men jeg tror nok dette blir fantastisk også. Jeg ville at verdens beste Sofie skulle fortsette turen som planlagt, men hun ble her med meg 🙂

Besøkte ruinene i Copan i dag, jeg er så utrolig facinert av Maya-kulturen. Nå klarer jeg faktisk å høre på guiden også istedet for å bruke all energien min på å puste som jeg måtte i Tikal. I morgen drar vi videre til Roatan her i Honduras, som skal være en nydelig karibisk øy. Perfekt for ei som har fått beskjed om å slappe av! Det er altså planen fremover, ta livet med ro, komme meg 100%, spise mye god mat og nyte livet. Som dere ser har jeg allerede begynt:

Nå skal jeg snart på livets andre yogatime, finnes vel ikke noe mer avslappende enn det! Håper dere alle har en super tirsdag, hilsen ei som snart er helt frisk og rask igjen 😀

13 kommentarer
    1. Åhh men det er så bra at du drar innom Costa Rica allikevel da. ^^ Vokste opp der, så var litt småskuffet over at det ikke så ut som om du skulle dit. Men det skal du jo! Er awesome. 🙂

    2. Så godt å høre at du er på bedringens vei!! Viktig å høre etter hva legene sier !! <3 Og du er hele tiden så positiv, du virker som ei sprudlende jente :)) Dykkersyken må være helt forferdelig å få!! Bra du tok kontakt med legen raskt når du fikk symptomer! men fikk du ikke ren oksygen når du kom på båten etter dykket?!? i og med at du gikk rett opp 18 meter uten sikkerhetsstopp.. Jeg har lest så mye om det, og har snart 100 dykk bak meg, men gudskjelov ikke opplevd noe sånt. Det er kjempe viktig å kjenne til utstyret man dykker med før man hopper i vannet, for det er ulike typer BCD vester. Håper du ikke blir redd for å dykke igjen, for det er en av de beste opplevelsene i verden å svømme rundt haier, havskilpadder og fargerike fisk 🙂 (de som sier at man bare kan snorkle, har ikke peiling på selve dykkeopplevelsen!)

    3. Hei! Lurte på om du kunne skrevet ett innlegg om hvor dere har bestilt turene deres og litt diverse innenfor det? Har selv veldig lyst å ta en backpacker tur 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg