China calling

Hei dere! Håper dere har det supert hjemme i Norge, for det har virkelig jeg. Kina er et helt fantastisk land og vi storkoser oss her. Som i India har vi valgt å være med på en gruppereise for å gjøre reisen litt enklere. Den største barrieren her er uten tvil språket, så jeg er glad vi har en guide med oss. For et par dager siden gikk vi på den kinesiske mur, som er noe jeg har hatt lyst til å gjøre hele livet! Veldig stort å endelig gjøre det, og bra trening var det også 😉 Vi gikk i over 3 timer i trappene på muren, men siden den er 5500 kilometer fikk vi bare gått en bitteliten bit. En veldig bra bit vel og merke, så jenta var fornøyd!

Nytt land betyr jo at man må smake nye ting, og her i Kina kan man virkelig spise ALT. Vi gikk bort fra selgerne som hadde testikler og hundekjøtt for å teste fruktboden – uten hell. Durian så god ut, men smakte helt forferdelig. Jeg var kvalm i sikkert to timer etter å ha spist av den før jeg endte opp med hodet over doskåla. Gikk derfor for en veldig safe middag samme dag, knekkebrød med kokt egg, skinke og grønnsaker. Det likte magen og smaksløkene bedre 🙂 Uheldigvis har jeg vært kvalm og kastet opp de siste dagene, men med knekkebrød diett satser jeg på at magen kommer seg snart 🙂

Beijing hadde minusgrader da vi var der og vi har ikke akkurat pakket klær for det! Heldigvis har jeg yndlingssettet med superundertøy i sekken, så jeg klarte meg såvidt gjennom dagen. Merker jeg er fornøyd med at det er sommer når jeg kommer hjem igjen, savner ikke minusgradene 😉

Vi har nå dratt lengre sør i landet, fra Xian til Suzhou, i morgen venter Shanghai! Veldig gira på å komme oss dit, tror det blir helt fantastisk 🙂 Her kommer noen bilder fra de siste dagene våre i Kina – enjoy!

26 kommentarer

Siste innlegg