Søndag, søtmons og sightseeing

Søndagskveld og vi er tilbake i Malaysia 🙂 3 dager i Singapore var nok til å få se det vi ville. Vi er nå i Melaka som er en superkoselig liten havneby. Vi tok sightseeingen sammen med en times joggetur som dagens trening! På veien fant vi en kjekk kar, og jeg måtte bare pose litt sammen med han 😉

Det blir mer cardio enn styrke på turen desverre, men så lenge jeg får brukt kroppen er jeg fornøyd. Det er så godt å svette og kjenne at kroppen jobber, ikke minst føler meg meg bedre, gladere og får mer energi av å trene. Winwinwin 🙂 Mangel på styrketrening + at jeg ikke lenger tar kreatin har gjort at jeg har krympet litt, men jeg passer iallefall på å være flink til å spise. De fleste backpackere har et lavt matbudsjett, og lever på billig pasta og nudler mens de har et høyere alkoholbudsjett. Jeg har det motsatte, og sørger for å få i meg sunn og proteinrik mat 🙂

De har ikke cottage cheese, skyr eller kesam her, så gresk yoghurt har blitt erstatningen min. Veldig godt med frukt i, eller i havregrøten! Spesielt med cashewnøtter og dadler på toppen, jeg mener det virkelig når jeg sier at det må prøves. Supergodt sammen 🙂

Vi er flinke til å smake på nye ting, minst en ny om dagen er målet vårt.I går vandret vi rundt på marked i Chinatown og smakte på ulike bakverk, kaker, frukt og matretter. Gøy å smake så mye nytt, men noen ganger er det gode gamle knekkebrødet best. Med makrell i tomat, eple og te skulle man nesten tro vi var hjemme i Norge igjen! Så har vi endelig funnet litchi, jeg har jo forvekslet den med en annen frukt som heter rambutan hele turen. Personlig liker jeg rambutan bedre, den er søtere og jeg er jo en søtmons! I varmen er det ikke annet enn frukt som frister til snacks, derfor er det enda godt de har så mange varianter her nede! Rolig søndagskveld her i Malaysia, lader opp til ny uke med trening og nye opplevelser 😀

7 kommentarer
    1. Kos deg stort videre, Nora! Artig å følge dere på turen. Mindre styretrening må du regne med når du er på reise og du gjør jo det beste ut av situasjonen. Du SKAL tross alt nyte og kose deg også. Det er en del av hele pakken! God tur videre.

    2. Må nesten titte innom for å se om du koser deg på turen din, noe jeg har skjønt du ikke har problemer med etter innlegg med fantastiske bilder å bedømme 🙂 Ser virkelig skjønt ut å være på en reise av den sorten der.. Så mye du skal få oppleve på tiden utelands! Også så lærerikt i forhold til å møte nye kulturer og mennesker!
      Du stråler som alltid, Nora 😀 Kos deg så mye videre og nyt hvert øyeblikk med ny opplevelse!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg