Late og spreke dager

Fredag igjen! Det føles som dagene bare flyr forbi, allerede 3 uker siden vi forlot Norge. Mange av dere har lurt på hvordan jeg har fått muligheten til å gjøre dette, og hvordan jeg har råd til det. Etter jeg fullførte bachelorgraden min i vår har jeg jobbet i ett strekk og spart ALT jeg kunne. Budsjettet for hele turen er totalt er 150 000 som jeg investerer i en hel masse opplevelser! Jeg sa nei til det meste det siste halvåret hjemme fordi jeg verken hadde tid eller penger, et ganske kjedelig liv i 6 måneder med andre ord. Men så fantastisk verdt det når jeg får se og oppleve hele jorda! Jeg har ikke hatt mye tid til å slappe av i månedene jeg sparte til turen, og derfor har det virkelig vært fantastisk med late dager på stranda her i Thailand. Frokost på senga har plutselig fått en annen betydning når egg, salat og frukt serveres på solsenga mi hver dag:

Koh Phagnan hvor vi er nå er en partyøy, men jeg har litt andre prioriteringer enn de fleste andre på min alder her. Viktigere å få dagene til å telle enn nettene 😉 Ikke bare avslapping på stranda som står på agendaen med andre ord. I dag fant jeg et gym med OK standard og var overlykkelig! Siden de er sjelden kost kjørte jeg på med to økter på ca. 1 time hver med en halvtimes pause i mellom. Forside lår, bakside lår og skuldre fikk gjennomgå først. Avslapping med treningblad, eple og banan gjorde meg klar til en ny økt på rygg, bryst og armer. Dødssliten men utrolig fornøyd jente etter økta!

Kroppen trenger næring etter en slik økt, og her har jeg verken proteinpulver eller riskaker. Men jeg har tunfisk og banan! Jeg vet kombinasjonen høres forferdelig ut, jeg var selv utrolig skeptisk til å prøve det. Jeg var ikke noen fan av tunfisk tidligere, men ble tipset av en kroppsbygger om å blande godt med banan da den nøytraliserer tunfisksmaken. Jeg prøvde det og ble hekta! Tunfisk er billig, proteinrikt og finnes over hele verden – perfekt fitnessfor 🙂 Dagens ettertrenings- måltid ble derfor en boks tunfisk med to bananer most oppi. Metter kroppens behov for både protein og karbohdrater etter en tungstyrkeøkt!

Om du fortsatt er skeptisk til at tunfisk og banan er godt kan du kanskje heller gå for denne varianten som jeg spiste til middag i går, den er iallefall god 🙂

God helg alle sammen – nyt den!

12 kommentarer
    1. Åååååh elsket koh phangan når vi var der!! VI leide scooter og kjørte rundt hele øya og oppi jungelen for å finne waterfalls, men de var alle tørka ut så det ble noen bomturer 😉 Vi trente på Jungle gym i Had Riin og det var ikke så fint som det ser ut på bildet ditt så det er ikke der du er regner jeg med! 🙂 Kos deg masse, jeg er SÅ misunnelig på deg 🙂

    2. Hva med å skrive litt mer om opplevelser og ting dere gjør da? Det er vel mer enn nok hverdager å ta av når du kommer hjem, hvor du kan skrive om mat og trening. Virker ikke som du nyter nuet, bare stresser med å få trent. Du er på ditt livs reise, NYT det? Drikk deg full, møt andre mennesker, vær impulsiv, ta dagene som de kommer…

    3. Høres ut som om du har ditt livs reise! Misunner deg veldig mye! Du har virkelig fortjent dt 🙂 syns du er veldig flink til å få trent på ferien og viser og inspirerer at det er mulig å få trent selv om du har ferie å har dt gøy. Foresten Trine (?) er dt et krav om at alle liker å drikke seg dritings? Er dt kravet for å ha en fin ferie? Trenning er en hobby, noe som man elsker, en veldig viktig del av hverdagen til mange! Er ikke bare et virkemiddel for å gå ned i vekt!!! Så om hun velger å kose seg på turen med gåturer joggeturer, svømmeturer og turer til et fremmed treningsstudio i non timer så la ho kose søk uten å kritisere! Høres ut som om ho har sin livs ferie! Så kan heller du dra på danskebåten å hive innpå med sprit! Høres ut som en drømmeferie GITT!

    4. Du er virkelig en inspirasjon Nora! tenkte først at det ikke ble så mye treningsblogg mens du var ute å reiste. Men du får det jo virkelig til! Du inspirerer virkelig til at man kan få til å være på reise og samtidig ha en sunn livstil. (har vært å reist 6mnd selv, og vet hvor vanskelig det kunne være til tider). kommer definitivt til å følge reisen din! og tror jeg må opprette en ny sparekonto, for dette fikk virkelig reiselysten på gli!

    5. Trine: dette er jo fortsatt en treningsblogg, så det er der fokuset ligger uansett om jeg er på tur eller ikke her på bloggen 🙂 og jeg stresser virkelig ikke, blir bare i ekstase når jeg finner gym fordi jeg elsker å trene 🙂 drikke meg full er jeg derimot ikke så stor fan av, og akkurat derfor dropper jeg det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg