Ny plass og nye eventyr

God kveld Norge! Håper uka har vært fantastisk, det har min i allefall vært 🙂 Etter dagene i Bangkok fulle av turister, energi og trafikkaos var det helt magisk å komme frem til Koh Tao. Paradisøy uten tvil og jeg føler meg så utrolig heldig for å være her. Vi har bestemt oss for å ta dykkersertifikatet og er godt i gang – i morgen skal vi faktisk ut i havet 😀 Sykt å tenke på, jeg egentlig aldri har vært særlig komfortabel under vann. Men nye utfordinger og lærdom tar jeg mer enn gjerne i mot! Litt uvant å være tilbake på skolebenken, men det er vel noe jeg må venne meg til igjen uansett 🙂

Jeg har slyngen min, havet å svømme i og stranda å løpe på – så jeg har vel strengt tatt ingen grunn til å klage. Men herregud som jeg savner et ordentlig gym! 2. januar var den siste skikkelige styrkeøkta jeg gjennomførte, tror aldri det har gått så lenge uten før. Abstinenser! Håper det blir lettere å finne gym etterhvert, å trene cardio hver dag blir liksom ikke det samme. Selv om jeg nå ELSKER morgencardio imotsetning til hva jeg gjorde hjemme, opp før det blir for varmt og avslutte med morgenbad i blå sjø 🙂 Digg!

Maten klager jeg iallefall ikke på, for det kan de i Thailand 🙂 Masse sunne ting å velge i både på butikken og på resturanter – just the way I like it! Et triks et å bestille alternativet med kjøtt, grønnsaker og chips og heller be om dobbel grønnsaksporsjon i stedet for chips. Bare se hvor mye digge grønnsaker jeg fikk på bildet under! Det fungerer fint hvis du skal ut og spise i Norge også 🙂 I tillegg er jo salat en sikker vinner. Havregryn, frukt og grønnsaker visste jeg at jeg kom til å finne de fleste butikkeri verden, men hadde virkelig ikke forventet å finne knekkebrød og makrell i tomat! Happy girl 🙂

Det er midnatt og jeg er klar for senga, opp før dykkeskole i morgentidlig å løpe før spennende eventyr i havet venter! GOD HELG ALLE SAMMEN 😀

14 kommentarer
    1. Nyt tiden på reise og ikke stress med styrketreningen, det har du resten av livet på å drive med. Mens det å reise når man er ung er once in a lifetime experience 😀

    2. Det ER GYM på Koh Tao.. har skrevet til deg om det før 🙂 Du finner det, det er ikke så langt unna. Regner med du bor på Sairee?

    3. Masse lykke til med Open Water og velkommen til den mest fantastiske siden av verden, undervannsparadiset <3

    4. Så gøy å ta dykkerkurs, tenker det er masse fine fisker å se om du dykker i havet i Thailand!
      Skjønner at du savner litt vektløfting, men at du i det minste får trent litt er jo vel og bra 🙂
      Kos deg masse videre, gleder meg allerede til neste oppdatering.

    5. Ligger et gym i en av sidegatene til Hovedgaten i nærheten av der du bor! Helt greit, så om du får litt abstinenser, får du ta en tur dit! Kos deg masse videre! Du bor på det koseligste stedet, og jeg skal love deg jeg savner Coral Grand! Om du ikke allerede har vært der vil jeg anbefale å ta en tur ut til Koh Nan Yuan(?) som ligger like i nærheten av stranden du bor på!
      Kos deg masse videre! Klem

    6. Var igjennom Padi open water forrige uke 🙂 første dykket var skikkelig frustrerende husker jeg (hadde liten kontroll på hvor jeg var i vannet) men på dykk nummer to knakk jeg koden med å bruke lungene som “heis” og da var det som å fly. Gled deg! Skriv gjerne mer om dykkingen!

    7. Har hørt det kan være skummelt å spise salat osv i Thailand. Du har ingen problemer med det? Skal selv reise dit snart og er veldig usikker på om jeg skal ta sjansen…

    8. hehe så bra! Leste at du fant det i det ene innlegget ditt. Det er det som er så bra med Koh Tao, den øya har alt 🙂 Kos deg videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg