Peanøttcookies & pakkekalender

Søndag er iallefall bakedag for min del, og derfor tenkte jeg at jeg skulle dele denne supre oppskriften med dere! Kommer mer “juleaktige” etterhvert nå, mange spennede ideer i hodet som forhåpentligvis blir til bra oppskrifter. Denne oppskriften er sterkt inspirert av favoritt-cookies, jeg tenkte at så gode kjekser måtte blir gode hvis jeg prøvde å steke de også. Det ble det også! Disse kjeksene smaker digg og er supersunne – perfekt søndagskos 🙂 Oppskriften ser slik ut:

2 bananer

100 g havregryn

2 ss peanøttsmør

50 g vaniljeprotein

1-2 dl vann

2 ss stevia

Noen dråper stevia vanilje – kan også bruke vanlig vanlije essens. Smak deg frem 🙂

Bland alle ingrediensene uten vannet godt sammen, gjerne bruke en stavmikser for å mose bananen. Sørg for å sjekke ingrediensene på peanøttsmøret du bruker, ingrediensene skal kun være peanøtter og evt salt. Mange billge varianter inneholder masse sukker og olje, det vil du ikke ha i deg 😉 Tilsett vann i deigen til du får passende konsistens, deigen skal være litt klissete og se ut som under:

Bruk ca to ss av deigen til hver kjeks og legg på bakepapir. Som den peanøtt-elskende personene jeg er valgte jeg å toppe de med enda litt peanøttsmør, men her står du helt fri til å velge selv. Jeg har allerede laget denne oppskriften 2 ganger, og gikk for sukkerfrie sjokolade biter på toppen. Det var faktisk enda bedre, og gikk ned så fort at jeg ikke har bilder av de engang! Sett de midt i ovnen på ca. 180 grader og stek i 20-25 minutter slik at de blir litt brune i kantene. 



Et tygg og du er hekta!

Som jeg nevnte i går vil jeg trekke ut to vinnere av gavekort på 500 fra X-life hver søndag i desember! Det jeg vil at du skal gjøre er legge igjen en link til favoritt-ingrediensen din innen sunn bakst i kommentar-feltet. Menge hete tips på denne siden, regner med flere er enige med meg der 🙂 Gjerne legg inn en sunn favoritt-oppskrift hvis du har i samme slengen også – da blir jeg glad! Så blir to av dere glad når dere får gavekort og kan kjøpe supefine kalendergaver til der selv 🙂 Vinnerne blir lagt ut på facebook-siden før klokka 00.00 og kontaktet på epost – good luck!

127 kommentarer

Siste innlegg