Minusgrader og fredagskos

Hei dere 🙂 Jeg startet daen perfekt i dag, langtur med verdens fineste Ayla ute i kulda. 1 time rask gange – tempoet bare opp for å holde varmen på denne tiden av året.  Det var -7 grader i dag tidlig, og det fristet helt ærlig ikke å gå ut døra da klokka ringte. Dørstokkmila er den verste, med engang vi var ute var det veldig godt og friskt med en cardiorunde! Jeg har aldri angret etter en cardiorunde,  bare angret de gangene jeg holdt meg under dyna! Min oppfordringer er derfor: kom dere ut! 🙂

 Vel hjemme og inn i varmen var det klart for lunsj, som for min del er dagens første måltid. Laks, mandler, isberg, agurk og purre ble en supergod salat jeg koste meg med i sofaen med Netflix på pc’n. Treningsfri i dag, og valgte å virkelig slappe av før senvakt på jobb – restitusjon er viktig vet dere 🙂 

 

Siden det er fredag tenkte jeg å komme med et aldri så lite tips til dere! Dette er min absolutte favorittbar fra Atkins og du finner den her. Det går an å kjøpe de på helsekost for 25 kr stk,  men jeg kjøper heller esker med 5 stk for $6 på Iherb! Bruker du koden SIV084  får du tilogmed $5 rabatt på første bestilling. Fire (!) slike esker kom i posten i dag, jeg er med andre ord klar for adventstid med litt sunnere kos 🙂 Bare viktig å ikke åpne alle samtidig, da blir det nemlig fort tomt!


Denne ble selvfølgelig med meg som kveldskos på jobb – det er jo tross alt fredag 😉 GOD HELG!

25 kommentarer
    1. Så fine! Bare lurer: siden det er slutt med deg og Kay, hvordan er det når du skal hente/levere Ayla? 🙂
      Og hvordan fordeler du protein/fett/karbs, liker du lavkarbo eller høykarbo, lavfett/høyfett? 🙂 Ligger du høyt/lavt på kaloriene? 🙂

    2. Hei, Nora – ny leser:) Du har sikkert skrevet om det tidligere, men fant det ikke etter å ha bladd litt i arkivet- hvordan gjør du din periodiske faste? Når ca har du første måltid, og hvor langt spisevindu har du? Er ingen stor frokostspiser og lurer på å formalisere et IF opplegg, men det skrives så mye forskjellig:) Fordeler du f.eks makronæringsstoffene på noen spesiell måte? (Karbohydrater relatert til trening og/eller kvelden el?)

    3. Hei!
      Jeg tenke å bestille fra iHerb, ble så fristet av de atkins barene :p
      men jeg finner ikke norge som leveringsland.. hvordan gjør du dette..?

    4. Hei Nora!
      Ville bare si at i Australia selges Atkins barer og økologiske nøttesmør i alle varianter i matbutikkene. Samt mye annet som du bruker når du lager mat, går selv bare til matbutikken når jeg skal lage noe av oppskriftene dine! Lite tips til turen din 🙂

    5. Den baren er kjempe god! Jeg pleier også å bestille flere esker om gangen av den. Det er virkelig ordentlig godt, når man vil ha noe kos som er det andre mennesker mener er kos 🙂

    6. Hege: Jeg har ikke noe spisevindu på x-antall timer, spiser kun etter sult 🙂 Men passer på å legge all karb etter trening, og høyt inntak av fett/protein resten av dagen 🙂

    7. Takk for svar:) Du følger kanskje ikke PF lenger? For er ikke poenget da å spise innenfor et begrenset antall timer for så å faste resten? Sult er uansett en god indikator, og så finne noe annet enn mat når en kjeder seg, er stresset, deppa ++ :)) Ha en fin dag! h:)

    8. Hege: Jo – følger periodisk faste 🙂 Men det er ikke noe “magisk” med dette spisevinduet som mange tror, men noen synes sikkert et er greit med faste regler på det! Til valig blir mitt føsrte mltid rundt 12 og det siste mellom 20-22 på en helt vanlig hverdag 🙂 HA en flott lørdag du også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg