Fredagstrening og fredagsfôr

Endelig fredagskveld 🙂 Etter jobb dro jeg rett til Maxpuls for å trene en tabata-økt, og som alltid var det en skikkelig bra økt! Det pleier egentlig å være 8 poster, men ettersom så mange spreke folk hadde møtt opp ble det hele 12, noe jeg virklig merket mot slutten. Digg! Kjørte 6 x 20 sekunder på alle de tolv øvelsene, og 10 sekunder pause mellom hvert sett. Fineste Jane stile opp som fotograf igjen, og under ser dere noen bilder fra kveldens økt. Som vanlig er ikke treningstrynet mitt særlig vakkert, jeg er flink til å lage grimaser når det blir tungt 😉 

Sittende skulderpress, jeg brukte en kettlebell på 14 kg.

Shrugs var neste øvelse, jeg gikk igjen for kettlebells på 14 kg. 

Jeg har virkelig falt for mageøvelser i slynger, og slynger blir med i sekken min jorda-rundt! Trene skal jeg jo – og har fått mange gode tips til hvordan jeg kan trene med slynger etter timene på Maxpuls!

Avsluttet med statiske pullups – jeg holdt på å DØ på slutten. 6 x 20 sekunder virket som en evighet ikveld, spesielt siden dette var den aller siste øvelsen. Men utrolig godt når man er ferdig, god og sliten i hele kroppen 🙂 Maxpuls arrangerer forresten treningshelg denne helgen, og kjøreplanen kan du finne her. Ser dette gøy ut eller om det er noe du vil finne ut mer om vil jeg absolutt anbefale å ta turen 🙂 

Etter trening var det klart for mat – fredagstaco sto på menyen her i huset. Taco trenger virkelig ikke å være usunt, bruker karbonadedeig og mager kesam i stedet for kjøttdeig og rømme har du kommet langt. Jeg valgte i tillegg å bruke speltlomper i stedet for lefser, men det var bare fordi jeg hadde syke cravings på speltlomper 😉 Litt fetaost på toppen gjorde fredagstacoen perfekt – velfortjent etter ei bra treningsuke!


Nå skal jeg kose meg på gulvet litt mer med verdens beste jente før jeg finner senga. Vi skal opp og gå tur før jobb i morgentidlig – herlig start på helga 🙂 

Ønsker dere alle en riktig god fredagskveld!

41 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg om forskjellige kettlebells øvelser som du liker best og som er effektive? Og hvor mange reps, pauser osv du anbefaler?
      Digger bloggen din!

    2. Ja supert at du sjekker den imorgen! Har du lyst til å være med i Ukas Fitness på bloggen min? Startet noe nytt idag, tror dette kommer til å bli veldig morsomt! Hvis du besøker bloggen min så står det mer info om UKAS FITNESS der 🙂
      Håper vi snakkes 😉
      Mvh Aleksander O

    3. Nora din SMUKKE pige.. Er bare helt vild med at følge formen dins udvikling.. Du laver nogle virkelig fede workouts, og du siger bare til, hvis du kommer til Danmark engang, så napper vi en træning 😉
      Din form er så fin efter din sidste diæt – det ser ud som om du holder en lækker offseason form – Meget imponeret ! Keep it up og go weekend 🙂
      Randi

    4. Fysøren som du har stått på med treninga i det siste nora!! Dødsflink er du! Og ser at det har gitt resultater. du er mye mer markert nå, flinka!! 😀

    5. Hei stjæærna!! Gøy å se bilder fra treningen din (selv om jeg jo er faktisk så heldig å få sett deg LIVE in action av og til også 😉 Ah speltlompetacokos – ikke ulik min egen i går <3 superdigg!!!

    6. Har fulgt bloggen din siden i fjor og er innom her hver eneste dag, men jeg har aldri kommentert. Jeg driver ikke med fitness, ei heller så aktiv trening som deg, men jeg trener – og det er vel det som teller. Jeg tar ingen proteintilskudd, har ikke bruker på iHerb, har ikke medlemskap på noe treningssenter, men jeg ordner det selv. Har viljestyrke. Du er en enorm motivator og inspirator og du er utrolig flink til å vise de gode sidene ved trening, og små enkle grep som kan gjøres (kosthold etc.) Du må fortsette akkurat slik du gjør, du er et bra menneske 🙂

    7. randi Christensen: TUSEN, tusen takk for så fine ord 🙂 Det er så utrolig godt med slike kommentarer, det varmer virkelig 🙂 Jeg skal huske deg hvis turen går til Danmark – uten tviiil 🙂

    8. Maren: TAKK for at du kommenterte denne gangen selv om du ikke har gjort det før 🙂 Det varmer alltid med postitive tilbakemeldinger, men ekstra mye med denne! Igjen, tusen hjertelig takk og riktig god helg til deg Maren!

    9. SPREKT! Er tabata noe alá crossfit?
      Er hunden din? Syntes å huske at du skrev at vi ikke fikk se så mye til henne etter bruddet mellom deg og Kai, så antok at han tok hunden. Eller deler dere kanskje?:) Litt nysgjerrigper nå, men du velger selv om du vil svare;)

    10. Elsker tabata-trening! Har gått på en “råsterktime” i høst, og de siste gangene har vi kjørt tabata i stedet for vanlig sirkeltrening. Helt forferdelig, og støl-dagen-etter-garanti, men samtidig så utrolig herlig!!! 😀

    11. Aina: Det ligner ja – veldig gøy 😀 Det er Kay som eier Ayla, men jeg føler virkelig at jeg eier henne litt jeg og 🙂 Heldigvis får jeg låne henne så ofte jeg vil – klarer jo ikke å være uten henne!

    12. Får virkelig ikke sagt det nok, men jeg har SÅ lyst til å være med på noe sånt! Det ser SÅ gøy ut 😀
      Herlig med taco, men må si at lefsene er best, hehe! 🙂

    13. Må si jeg blir like imponert over de flotte bildene dine hver gang! Når du ta bilder inne på treningssenteret så pleier du å ha med en “fotograf”, men spør du/informerer du resten av holdet om fotograferingen før timen går i gang?

    14. Hei, leser litt på bloggen din med jevne mellomrom. Var i godt driv med trenings, så fant jeg plutselig ut at jeg var gravid, og da ble det litt nedtrapping. Gleder meg så til å begynne for fullt igjen… Uansett – jeg lurte på om du vet hvor man kan kjøpe slynger? Tror det kunne vært en flott måte og trene opp magen igjen etterpå, også ser det jo artig ut!

    15. Æh, så bra du ser ut! Mener dietten din begynner å vises, ser virkelig at musklene kommer bedre frem:D Sterk og sprek, kjempeflott er du:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg