Yndlingsparkas og alt du trenger til julebaksten!

Jeg pleier å elske mandager, men denne gikk ikke helt som planlagt. Fortsatt dårlig form og jeg måtte holde meg hjemme fra jobb, men heldigvis kjennes det mye bedre nå 🙂 Vært ute på en aldri så liten luftetur i ruskeværet også. Godt for både kropp og hode med litt frisk luft 🙂 Jeg elsker denne parkasen fra Röhnisch både til cardio i kulda og hverdagsbruk. Den er så fin! Viktig å matche med skjerf og lue fra samme merke 😉 Værgudene får si hva de vil – jeg holder meg uansett varm innpakket i dette!

Jeg holdt meg i senga i gårkveld og mesteparten av dagen i dag, og heldigvis fikk jeg besøk av verdens beste sengepartner! Ikke verst å ligge småsyk i senga når denne jenta krøller seg inntil meg 🙂

Julen nærmer seg med stormskritt, og de fleste har kanskje begynt å tenke på julebaksten. Jeg liker å holde denne sunn også, og lager derfor mine egen julebakst. Det handler overhodet ikke om å være fantatisk, men at jeg faktisk liker å bake og føler meg dårlig av å spise store mengder sukker, smør og hvete. Men store mangder julebakst vil jeg jo selvfølgelig ha – og derfor er det så godt at det finnes alternativer til disse matvarene 🙂 Både jeg og andre bloggere kommer nok til å legge ut en del oppskrifter fremover, og under har jeg samlet de viktigste ingrediensene i tillegg til proteinpulver jeg mener man behøver for å kunne bake sin egen, sunne jukebakst. 


Mandelmel, sukrin, sukrinmelis, peanøttmel, kokosmel, fiberfin, stevia english toffee og stevia vanilje.

Du finner alt dette hos X-life eller Iherb, bruker du koden SIV084 på Iherb får du $5 rabatt på første bestilling. Lurer du på hvordan du skal bestille fra Iherb kan du lese min guide til dette her. Har du disse ingredensene i skapet er det bare fantasien som setter grenser, da kan du lage så utrolig mye sunt og godt bare ved å tilsette “vanlige” matvarer som egg, melk, mager kesam, havregryn og cottage cheese. Julen er virkelig en tid for å kose seg, og jeg gleder meg til å kose meg med god samvittighet med masse småkaker 🙂 Orker du ikke bake selv eller ikke kan kjøpe ingrediensene over er disse ferdigmiksene knallkode alternativer, kan brukes både til kake, muffins eller kjeks!

Jeg vet at disse ingrediensene er dyrere enn det man får kjøpt  dagligvarebutikken, men i mine øyne er det uten tvil verdt det. Jeg skal kose meg ihjel julen – uten å måtte gå opp en buksestørrelse til 1. januar 😉 Anse det som en førjulsgave til deg selv – fordi du fortjener det 😀 Hvis du f.eks er så heldig å få adventskalender kan du tipse om at dette er ønsker til å ha oppi pakkene. Ser ingen grunn til å ikke spise sunt selv om det er jul bare en gang i året 😉

 

21 kommentarer
    1. Takk for gode tips! 🙂 kan eg spørja kva str du har i Vega Parka-jakken din? Har bestilt ein til Mamma, men er litt i tvil om eg valgte rett str. Har lest at jakka er litt romslig i str? Stemmer det?

    2. Herlig – jeg har allerede begynt jakten på sunne pepperkaker, og tror jeg nærmer meg. Har gått på en smell i jula før, og det er så absolutt ikke verdt det synes jeg! Når jeg i tillegg bare blir dårlig i magen av det, så lager jeg lett sunnere varianter selv, altså 😀

    3. Hei 🙂 Ser Ayla har kommet tilbake på bloggen litt i det siste 🙂 Tar det som (og håper at det er) et godt tegn 🙂
      Jeg er superfan av deg! Du reddet meg fra en verden der jeg trodde den eneste måten å få en bra kropp på var å sulte seg og så løpe x-antall mil om dage. Sterk er definitivt mitt nye tynn 😉
      Ha en flott kveld 🙂

    4. Supert at du legger ut slike ting før du kommer med oppskriftene – da er vi forberedt! Gleder meg allerede til å kunne nyte noen litt sunnere julekaker 🙂
      Ellers så har jeg i dag lagt ut “før” bilder av meg selv.. Får litt noia, men da kan jeg se tilbake og vite at jeg aldri skal dit igjen. Strong is the new skinny, takket være jenter som deg! 🙂

    5. Hei Nora,
      Så fin blogg du har. Hvorfor har jeg ikke oppdaget den før??
      Jeg var på helsekosten i dag, og der hadde de et fairtrade kokosmel som bare inneholdt 187 kcal per 100 gram. Er dette like greit til baking som det du linka til? Antar at det er fettinnholdet som er den store forskjellen, for det du linka til inneholder det dobbelte med kcal.
      Gleder meg til oppskrifter! 🙂
      Hilsen en nå trofast leser 🙂

    6. Du ser bare bedre og bedre ut, Nora 🙂 Har du gått ned mange kg fett siden du starten “dietten” din? 🙂 Og én ting til! Hvem skal du reise jorden rundt sammen med, forresten?? Leser alt som passerer på bloggen din, men dette må ha gått meg forbi 🙂

    7. Fride: Tusen takkk for det 🙂 Hvor mye FETT jeg har gått ned aner jeg ikke, men gått ned ca 5 kg nå. Mesteparten av det er nok vann, jeg holder så utrolig mye vann av å spise “uren” mat – så nå er det meste av det borte 🙂

    8. Har lest bloggen din i en veldig god stund nå, og siden da har jeg fått kjempe masse av motivasjon og inspirasjon. Du står virkelig på når det gjelder trening, og aldri fått inntrykket av at du har gitt opp eller i det hele tatt har tanken. Du er helt fantastisk 🙂

    9. Så bra innlegg Nora! 🙂 Kjempe greit med en oversikt! En slik oversikt savnet jeg når jeg var helt “fersk i gamet”! 😉 Har du noen oppskrifter på julekaker/kjeks? Isåfall må du gjerne blogge mer om det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg