Treningslykke!

I dag hadde jeg en KANONBRA beinøkt på Kaliber. Våknet og var litt småtrøtt og umotivert i dag tidlig, men etter et eple og XtraVol våknet jeg på tur til gymmet. Hat-økta mi på bein ble plutselig ikke hat lenger, kjørte på med bra belastning og bra kontakt.  Regner med jeg vil ha store problemer med å stå, gå og sitte de neste dagene, men absolutt verdt det! Det er så sinnsyk god følelse når bare alt stemmer på trening, og dagen blir uten tvil bedre av det! Trening gir virkelig mening 🙂 Økta jeg kjørte i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 5, 75 kg

Beinpress 3 x 10, 243 kg

Gående utfall med hantler 4 x runder over gymmet, 15 kg

Utspark 2 x 12, 12,5 kg på hvert bein

Strake markløft 3 x 8, 70 kg

Sittende lårcul 3 x 10, 32,5 kg

Liggende lårcurl 3 x 9, 6 kg på hvert bein

Sumosquat i smithmaskin 2 x 10, 50 kg

Dette stemmer på en prikk med dagens økt, så herlig følelse! Følte også at etter-treningskosen var veldig fortjent, med knuste riskaker, troponin og stevia english toffee. Ser ikke veldig delikat ut – men smaker himmelsk 😀 TRY IT – sier jeg bare! Denne shakeren var borte i løpet av sekunder – skjønner ikke hvorfor det alltid skjer?



Hva har du trent i dag? 🙂 

40 kommentarer
    1. har AKKURAT samme følelse 😀 ingenting e bedre enn en sinnsykt bra økt! kardio på mæ i morrest og intervalla på sykkel pluss en god ryggskulder økt ble min trening idag:D Elske blogginga di for tida Nora:) reise te syden om bare nånn uka, så kjøre hardtrening og en liten diett som dæ æ også! Du ser fantastisk ut og du e et stoort forbilde:) hilsen trønderjente som ofte tar samme buss som dæ 😉

    2. Hadde en rå beinøkt i dag selv! Hadde hele treningsstudio for meg selv, og satte på akuratt den musikken jeg ville. Da blir alt i verden plutselig bedre! haha 🙂

    3. Hei! Jeg har nettopp begynt å trene på studio etter lang tid med løp og sykkel. Men jeg skjønner ikke helt hvordan en økt fungerer, når du nå har kjørt en runde knebøy, går du da direkte over på beinpress? På en måte som sirkeltrening? Eller bare venter du litt og tar en ny rep med knebøy? Sånn at du fullfører alle knebøyene med en gang. Håper du skjønte, haha!
      Følte du var riktig person til å spørre, digger deg 😀

    4. Trent økt B på Starting Strength-programmet mitt:D Knebøy, militærpress, pullups, foroverbøyd roing, planken og den magemaskina jeg aldri husker navnet på:P

    5. Flinke jenta!! 😀 I dag ble det deilig treningsfri og en tur på kino etter litt for mange treningsdager på rad.. Deilig med restitusjon 🙂

    6. Vært på kickboxing i dag 🙂 Flinke, fine Nora! Skal teste ut post-workout miksen din i shakeren. Har bare Dalblads, men det får duge.

    7. I dag trente jeg mage og rygg 🙂 Nora! Jeg må si at jeg virkelig ser på deg som et forbilde. Den 14.desember skal vi ha en liten “fitnesskonkuranse” her på gymmen (jeg bor i den dominikanske republikk) og jeg bestemte meg for å delta med store innvirkninger fra deg! Jeg har lest bloggen din lenge og har lest inleggene dine sikkert 100 ganger hver. Hver gang jeg trenger litt motivasjon titter jeg innom bloggen din før jeg hiver på meg treningstightsen og løper til gymmen! Jeg går ikke akkurat på en diett nå, men spiser sunt, og har mangen oppskrifter fra bloggen din. Du hjelper meg virkelig. Jeg har bestemt meg for å drive med styrke, løfting osv fremover og er blitt superhekta på muskler etter å ha lest din blogg så lenge. Har du noen tips til hvordan få mer markerte muskler på supertid? Jeg har mindre enn en måned på meg til denne konkuransen og trenger en skikkelig boost. Har ingen som hjelper meg med kosthold så kanskje du kunne skrevet et inlegg om “rett før konkuransen” og litt om hva du spiser og drikker samme dagen osv 🙂 Lykke til videre, Nora! 🙂

    8. Ble bein på meg også, og var knallfornøyd med ny rekord i hip thrust, for en fin torsdag det var! 🙂

    9. Anja: Nei, kjører alle settene på en øvelse får jeg går videre til neste 🙂 Tar pause mellom settene så lenge jeg føler at jeg har behov for det, varierer mellom 1-4 min avhengig av tyngde/øvelse 🙂

    10. HEI! Den shaken din så himmelsk ut.. hvilken smak har du på proteinpulvret ditt egentlig? Jeg skal kjøpe meg nytt i nærmeste framtid, og denne mixen så ut som en fantastisk kombo 🙂

    11. Så digg trening og velfortjent treningsmat 😀
      Jeg lurer på hva dine beste tips for å droppe litt i fettprosent er ? 🙂

    12. Så godt det er når man før kjørt en god økt, det er en fantastsisk følelse 🙂 Du ser så sunn og sterk ut for tiden og jeg synes du stråler – “me-time”`en din har nok hjulpet uten tvil!
      Hva er dine tanker rundt å konkurerre igjen? Når tenker du å komme tilbake til scena? Og hvor mye koster det å stille for et team (f.eks. Kaliber) med alt av coaching, diettoppsett og oppfølginger? 🙂

    13. hva med et innlegg om hvordan man kombinerer trening og sunt kosthold med julehøytiden vi går i møte;)?

    14. Hei! Jeg har et spørsmål. Jeg ser at du har ganske liten vekt på diverse øvelser. Feks knebøy. Hvorfor er det slik? Jeg holder på øke nå etter skade, og er oppe i 50 kg og tar ca 10 reps. Hva er grunne til så “liten” vekt. Følger med på bloggen din, du er flink!:) Har spurt før om du ikke kan lage et innlegg hvor du forteller hvordan du bestiller og hva du bestiller fra hvor? Klem:)

    15. Anonym: Det er vel som med alle andre at jeg er svakere i enkelte muskelgrupper/øvelser. Selv er jeg dødsfrnøyd med å ta 3 x 5 på 75 kg! 🙂 Jeg bestiller nå det meste fra http://www.x-life.no, men jeg har laget et eget innlegg om Iherb og bestilling derifra før hvis du søker i arkivet 🙂

    16. Haha, nei, det så ikek godt ut, men kan tenke meg at det likevel smaker godt 😉 Her ble det bare kort joggetur og lett styrke i dag, men satser på å komme sterkere tilbake i morgen!

    17. Det ble intervaller og lett skuldertrening i dag på meg. 🙂 Jeg trenger inspirasjon til øvelser.. Til skuldre gjør jeg bare arnoldspress/skulderhev med manualer, fronthev og sidehev.. Hvilke kabel-øvelser liker du best for skuldre?
      Der jeg trener har de ikke vekt-stenger, så alt jeg jgør er med manualer, ball eller kabler, pluss et par rygg og ben-maskiner. Det blir mye goblet squat og bulgarske utfall med manualer på ben-dager..
      Du ser flott ut forresten, og man ser at du har gått ned i fettprosent! Det lyser av deg 🙂 God bedring!

    18. Okei jeg trodde det stod 5,75 kg, altså bare 6 kg. Hehe, da missforstod jeg, ser nå hva du mente:) Det er jo kjempebra:) Beklager for missforståelsen.Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg