Intervall, energi, hår og pizzaparty

Gooood fredagskveld 😀  Dette var litt av et tidspunkt å blogge på tenker dere kanskje, men jeg har så utrolig mye energi om dagen! Så mye energi hadde jeg etter at jeg var ferdig på jobb kl 22 ikveld måtte jeg ta en fredagsdate med mølla. 4 x 4 intervaller ble gjennomført lett som en lek og jeg var mildt sagt svett etterpå. Som dere ser av kaloriene (jaja, jeg vet det ikke er nøyaktig) kreves det en god del intervalløkter for å svette av seg en tur på byen. Bare EN margarita inneholder ca 750 kcal per drink, eller to intervalløkter – for å si det på en litt annen måte 🙂 Nå sier jeg ikke at man skal bli totalt avholds, bare at det kan være lurt å tenke over at flytende kalorier er kalorier det og!

Over til all denne energien min, jeg tror nemlig det har sammenheng med me-week å gjøre! Når jeg føler meg bra smitter det over på hele kroppen og humøret – som gjør at energinivåene mine stiger. Altså må jeg vel bare fotsette å gjøre ting for meg selv hele tiden 🙂 Før jobb i dag var jeg hos superflinke Randi Annette hos Headmasters på Olavskvartalet som sørget for at mitt brusete og slitte hår nå er friskt, sunt og glansfullt. Jeg er jo superopptatt av å holde resten av kroppen sunn, og da er det selvfølgelig viktig å inkludere håret også! Håret er jo en viktig del av oss det og – som fortjener å bli tatt vare på på lik måte som resten av kroppen. Følte meg som en ny person etter å ha blitt både dullet, pleiet og stylet i de beste hender i dag 🙂

Må legge ved et bilde av meg og  superhyggelige Randi for å bevise at jeg eier noe annet enn treningsklær – selv om det er det jeg trives best i 😉 Me-week er som dere kanskje har skjønt noe jeg vil anbefale alle. Det trenger ikke nødvendigvis å være en tur til frisøren eller solariumet, men bare det å gjøre ting for deg selv som gjør at du føler deg bedre. Du fortjener det nemlig! Kall meg gjerne overfladisk, men jeg fungerer iallefall sånn at jeg føler meg bedre med meg selv når jeg føler at jeg ser bra ut. Regner med flere kjenner seg igjen i den og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg følte meg mye bedre da jeg spaserte fornøyd ut av frisørsalongen i dag 🙂 Små gleder i hverdagen som er så viktige. 

Over til noe helt annet, her kommer tidenes inspirasjon til pizzaparty! Helg er jo høysesong for pizza, og under har jeg samlet de aller fleste av mine favoritt-pizzaer. Sunne, gode og perfekt som helgekos! Smaker mye bedre enn usunn pizza, føles mye bedre for kroppen og er mye bedre for formen 🙂 Oppforderer alle til å prøve minst en av disse i helgen – selv skal jeg lage den hvite i morgen, YUM! 😀

Pestopizza – oppskriften finner du her.

Hvit pizza – oppskriften finner du her.

Tidenes proteinpizza – oppskriften finner du her.

Speltlompepizza – oppskiften finner du her.

Thai chicken pizza – oppskriften finner du her.

Nå må jeg vel finne senga selv om trettheten uteblir – alarmen ringer om 6 timer og en ny dag med jobb og trening venter. GOD HELG 🙂 

33 kommentarer
    1. Så gøy å høre om me-week Nora, du gir meg insp til å gjrøe det samme. Akkurat som du sier – fordi jeg fortjener det 😀 Og du ble superfin på håret!

    2. Så fin du ble på håret! 🙂 Er absolutt enig i at det er bra for både kropp og sjel og ta seg litt “meg-tid” 🙂 uansett om det er en halvtime i solarium eller en tur til frisøren! 🙂

    3. Skjønner godu du har energi etter en slik uke! Det er bra og sette pris på seg selv, og jeg tror det er avgjørende for et godt resultat. Blir nok en slik uke på meg og når jeg kjenner på kroppen at det trengs 🙂 ha en strålende elg, Nora 😀

    4. Hvordan kjører du fordelingen av kardio vs vekter nå? Blir kardio i tillegg til styrke eller har du kuttet litt ned på styrken til fordel for kardio?

    5. NORA! Når du også sier det er greit å gjøre ting for seg selv nå vet jeg at DA er det virkelig iorden 🙂 Fordi så mange mote/skjønnhetsbloggere sier det er det ikke greit synes jeg , men når du og sier jeg kan unne meg det så skal jeg jammen det 🙂 Og du ble superfin!

    6. Vil da så absolutt ikke kalle deg overfladisk, heller tvert imot, etter en uke hvor man gjør så mye bra for seg selv og sitt eget velvære. 🙂

    7. Kjempe fristende oppskrifter! Men hvor får du tak i de speltlompene? Finner bare de kcal-bombene i butikkene, jeg 🙁
      BTW ble du kjempe fin på håret!

    8. Kom tilfeldigvis over bloggen din, likte veldig godt å lese den!
      Vil bare si WOW så fin du er på håret, og ME-Week hørtes ut som en strålende ide!! Det skal jeg også prøve 🙂
      Har akkurat komt igang med trening igjen etter 3 års opphold, nå skal kondisen opp, kostholdet bli sunnere og ikke minst en god porsjon med styrketrening 🙂
      Tusen takk for motivasjon, jeg skal fortsette å lese bloggen din for inspirasjon 🙂
      Ha ei super fin helg 🙂

    9. Jeg synes ikke du er overfladisk når du tenker på hvordan du ser ut. Det er viktig å tenke på seg selv, man klarer ikke gi av seg selv til andre, hvis man føler selv føler seg dårlig.

    10. Jeg syntes du var kjempefin på det nederste bildet! Hårfargen passet deg perfekt! Helt nydelig 🙂

    11. du ble kjempe fin på håret Nora 🙂 og du har helt rett, litt me – time er absolutt alfa alfa omega når en vil føle seg litt bedre med en selv, du har gode resultater fra solarium btw 🙂 du kler å være brun.

    12. wow så fin du ble på håret! hvor mye koster det å farge hos den frisøren? er fristet til å gå fra blond til brunette.. men litt redd, haha 🙂

    13. Jeg kan svare på dette for deg, Emilie 🙂
      Det kommer an på mengde farge som brukes. Så har man langt tykt hår går det selvfølgelig mere farge enn om man har tynnere hår 🙂
      Så det kan bli 500 eller 800. Enklere å svare på dersom man ser håret først 🙂

    14. Hei! 
Jeg er en jente med en drøm om å stille i bikinifitness. Er veldig treningsglad, og har så lyst til ha et mål med treningen! Å virkelig få ut all mitt potensial. Så derfor lurte jeg på om dette med coaching? Hvilken coach har du brukt og er du fornøyd? Hva får man med en coach, PT timer og planer? Pris? Også vet jeg man må stille for et team for å bli med i konkurranse, men må man trene på dette gymmet da? Jeg bor 30min fra Oslo, så da blir det lang reisevei. Også hva er aldersgrenser for å stille?

      Her ble det mye spørsmål, men sånn er det når man er nysgjerrig 😉
      Klem fra Kristina!

    15. Tuuuusen takk til dere alle for fine ord 🙂 Dere er så altfor gode å ha i ryggen! Dere er jo alltid fantastiske, men det betyr ekstra mye i perioder hvor livet ikke er så greit. Igjen, TAKK 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg