Trening, fremtid og bling

God tirsdagskveld alle sammen 🙂 Jeg har som nevnt begynt på en mini-diett for å komme i beachform til jorden-rundt reisen min som nærmer seg med stormskritt! Begynte derfor å bla i arkivet i bloggen min for å se litt på forrige diettperiode for å få litt inspo. Jeg fikk en stor gjenoppdagelse i dag – nemlig eggefluff! Bærfluff har vært fast kveldsmat lately, men gud så digg det er med eggefluff også! Eggehviter, stevia og proteinpulver vispet sammen til en stor og luftig bolle med herlig fluff!



Tommelen opp for vaniljefluff! 🙂

Jeg kjenner at jeg liker denne me-uka sykt godt allerede, hver uke skulle vært sånn! Rett etter jobb dro jeg til superflinke Liz hos Dream Nails for å få nye negler 🙂 Nå har jeg de fresheste vinter-bling neglene en jente kan ønske seg! Det er så godt å skjemme bort seg selv 🙂


Derifra var det rett på Kaliber for å kjøre en økt på skuldre, bryst og triceps – og økta gikk DØDSBRA 🙂 Merker at styrken der den var på nesten alle øvelser igjen, og det er så utrolig god følelse! Jeg har ikke kjørt 3 x 8 reps på 50 kg i benken uten hjelp på leeenge, men i dag gikk det igjen 😀 En skulle ikke tro hvor mye glede og mestringsfølelse det gir å løfte noe tyngre enn sist – men det gjør det altså. Trening gir mening – det er sikkert og visst! Og siden det gir så mye mening har jeg tatt en ganske stor avgjørelse i forhold til fremtiden min, nemlig å droppe mastergrad på NHH. Nå har jeg jobbet som bare det gjennom bacheloren for å få gode nok karakterer til å komme inn i Bergen, så skal jeg ikke begynne der til høsten. Det høres kanskje rart ut, men jeg har bestemt meg for å følge drømmen – ikke fornuften. Jeg skal likevel gå mer skole neste høst, men det blir heller på NIH eller AFPT for å bli PT 😀 Gleder meg allerede til alt jeg skal lære, og ikke minst å bli ferdig med utdanningen slik at jeg kan jobbe med trening og mennesker, og la andre oppleve den gleden som trening gir meg. Jeg har vel alltid vært den jenta som skulle gå den fornuftige veien og vært redd for å ta feil valg – og endt opp med å kjøre litt safe. No more , hadetbra siviløkonom-Nora og hei PT-Nora 😀 


Det var dagens visdomsord fra denne jenta – god natt alle sammen 🙂

33 kommentarer
    1. Det som får deg til å hoppe ut av senga full av iver til å begynne en ny dag er hva du burde studere, så jeg tror absolutt du tar det riktige valget!!! Gratulerer med å guts til å følge dine drømmer 🙂 Du er fantastisk!

    2. hva består mini dietten av?? Skulle hat en diett der jeg har kunnet fått et vekttap ganske fort.
      takk 🙂

    3. Helt fantastisk herlig, Nora! Det er gøy at du følger drømmene dine. Det er jo tross alt noe du skal jobbe med og da er det viktig at du trives 🙂 Jeg ville mer enn noe annet hatt deg som PT og jeg er 110% sikker på at flere er enig med meg!
      Nydelige negler! Misunnelig 🙂 Kan jeg spørre hvordan du lager eggefluffen? Pisker du eggehviten stiv først og så pisker inn proteinpulver? Er så usikker på hvordan man gjør det slik at det ikke faller sammen.
      Ha en god natt og fin uke videre. Du er fantastisk! Klem <3

    4. NORA! For en kjempebra og motiverandes blogg du har 😀
      Kan ikkje du fortelle korleis du trena når du er på “mini-diet”, og korleis du spiser i denne perioden? (skrive ka du spiser en heil dag)
      Stå på !!! 🙂

    5. så bra at du gjør valg som gjør deg glad, framfor “fornuften” (det er da fornuftige valg dette også?!)
      Jeg vet du ikke vil dele mengde/kal osv her på bloggen, men kan du ikke dele en dagsmeny med oss? Bare hva du spiser? Jeg trenger sårt litt inspirasjon til en plan for hvilken type mat, og hvilken sammensetning og sånt!

    6. Har en lignende oppskrift som er en miks av bær og eggefluff med eggehvite, sukrin og ferske bær; fantastisk godt! Så skal prøve denne 😉

    7. Gratulerer med å følge drømmen din! Jeg tror du kommer til å passe kjempegodt som PT – og at det er mange der ute som godt kunne ha tenkt seg å ha nettopp deg som sin PT 🙂 Iallefall jeg!
      Stå på, du inspirerer mange!

    8. Jeg alle må finne sin måte å leve livet på. Tørre gå egne veier. En blir ikke lykkelig av å alltid gjøre som folk forventer. Det handler om å tørre leve livet en har fått.

    9. Bestillte meg varer fra nordic nutrition , da du anbefalte zerocarb pakken derfra for en stund tilbake. Har ikke gjort noe annet enn å ringe å mase i 5 mnd nå på varene mine, og de blir aldri sendt… makan til svindel firma skal man lete lenge etter! dumme meg som forhåndsbetalte… tapte penger det gitt….

    10. Anonym: Det er så trist å lese dette 🙁 Det var akkurat derfor jeg avsluttet sponsoravtalen med dem, fordi jeg merket at det var noe grums… Og da ville jeg ikke fronte noen av deres produkter lenger, fordi jeg ALDRI vil være med på noe svindel eller reklamere for noe jeg ikke står inne for . Jeg skulle virkelig ønske jeg oppdaget dette før jeg noensinne inngikk et samarbeid med de. Men jeg har en sak gående mot de – og jeg HÅPER virkelig at dette ordner seg og at Nordic tar seg sammen. Maken til useriøst opplegg har jeg virkelig ikke vært borte i før. Skal si i fra med engang jeg vet noe mer om saken!

    11. Åh, MODIG du er som følger drømmene dine – langt i fra alle som tør satse sånn! Ville absolutt betalt for å ha deg som PT 😉 Gleder meg til å følge med videre

    12. Heia deg! Nå ble jeg glad på dine vegne. Det finnes ikke noe bedre enn å ta en riktig beslutning ift et stort livsspørsmål. Det tror jeg du nettopp har gjort! Gratulerer!

    13. Hvordan lager du den?:) når tilsettes proteinpulver og
      Må dette blandes forsiktig inn?;) er ikke helt flyffedame, men her skal
      Jeg prøve meg på bærfluff;) god torsdag søte du!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg