Aylaspam og en treningsøkt i bilder

First things first, takk for alle fine kommentarer på forrige innlegg. Så rart at så mange mennesker jeg egentlig ikke kjenner kan bety så mye for meg, men det gjør dere altså – hver og en av dere. Her kommer alt for mange bilder av Ayla, I know. Men det er nok siste gangen hun dukker opp her på bloggen, så dere får bare leve med det 🙂 Vi var ute på tur i finværet tidligere i dag – det er så friskt og godt ute om høsten! 

Var klar for å dra på trening etter turen, men hvor enkelt er det å dra i fra dette blikket?!



Derfor måtte jeg klemme inn litt ekstra kos med gulljenta før dagens treningsøkt på Maxpuls 🙂

Over til det bloggen egentlig handler om, nemlig trening! Tenkte å vise dere litt step by step fra dagens økt – sånn at dere får bedre innsyn i hvilken type trening det er 🙂 I dag trente vi Roman HIIT Circle, som vil si at vi har 8 poster hvor vi jobber 45 sek etterfulgt av 15 sek pause før neste post. Tilsammen 3 runder og jeg tror selve hovedøkta varer rundt 35 minutter. På de 35 minuttene i dag brente jeg iallefall av 450 kalorier – så ingen tvil om at dette er effektiv trening. Og ikke minst – GØY 🙂 

Først oppvarming med flink instruktør og masse treningsglade mennesker. Ikke bare er det gøy å trene med andre – men noen ganger er det utrolig godt å ha et ferdig opplegg. Jeg som er vant til å trene alene og alltid må pushe meg selv, men selv om jeg selvfølgelig må gjøre jobben er det godt å ha noen andre som pusher også 🙂 

45 sekunder med øvelsen under føltes plutselig leeenge…. 🙂 

Jeg er fullstendig klar over at jeg har svak kjernemuskulatur og gjett om jeg sleit på øvelsene under! Men det er jo akkurat svakhetene mine jeg har lyst til å jobbe med, så det passet perfekt selv om det var tungt ! No pain no gain – jeg sier det selv om dere er lei uttrykket, for det  er faktisk mye sannhet i det 😉

På øvelsen under skal knærne under magen og  inntil “pølsa” så mange ganger så mulig i løpet av 45 sekunder.

Hengende beinhev i 45 sekunder, spørs om jeg ikke begynner å bli litt sliten her 😉 

Begynner i det minste å få dreisen på kettlebells – og det er gøy 🙂

Tusen takk til Jane som var flink paparazzi under økta! Helt til slutt har jeg to små spørsmål til dere:

1. Synes dere det så gøy ut? I såfall oppfordrer jeg til å bli med på prøvetime 🙂 

2. Like eller dislike med “treningsøkt i bilder”? 

62 kommentarer
    1. Åh, det så gøy ut! Kan alle ta prøvetime der, eller koster det noe å ta prøvetime? 🙂 Hvis ikke ku

    2. Utrolig trist å lese forrige innlegg. Fikk en skikkelig klump i magen. Rart hvordan man føler man kjenner noen, ved å lese bloggen dems.
      Liker treningsøkt i bilder! Motiverende og kult å se hvordan øvelsene gjøres o.l.

    3. Det der så veldig gøy og slitsomt ut! Hadde vært gøy å prøve, men aner ikke om det er noe sånt i nærheten her.. Gøy med bilder fra treningsøkter og generelt, så kjør på!

    4. Åh, det så kjempegøy ut! Har du noe kjennskap til CrossFit Trondheim? Syns det ser gøy ut, og er rett ved Gløs, men litt dyrt ift å bare trene hos SiT da.. Hmm..

    5. Åå, er det slik at du ikke skal ha ansvaret for Ayla? 🙁 Det skjønner jeg blir trist. Fine hunden! Håper du får treffe henne litt allikevel da.
      Så ut som en fantastisk og slitsom treningsøkt! Herlig 😀 Jeg likte veldig godt bildene. Fortsett gjerne med det. Gleder meg til å klikke meg inn på bloggen din hver dag! Så inspirerende. God natt, fine Nora!

    6. Nydelige Ayla<3 kjempefin er hun 🙂
      Syns det ser rågøy ut 😀 skulle ha prøvd det selv,
      Men er nok IKKE sterk nok enda 🙂
      Er forsåvidt i Bergen jeg holder hus...... Men vet at det er muligheter for crossfit her også 🙂
      Digger økt i bilder! Ser råtungt ut 🙂

    7. Synes det så utrolig gøy ut! Sikkert godt med litt forandring til tider også :- )
      Kanskje jeg tar turen til Trondheim og prøver om ikke så lenge!
      Stå på videre Nora, du er kjempeflink!:-D

    8. Det er SUPER fedt med træningsbilleder ! Så kan mange piger også se, at man altså ikke ser godt ud når man træner ( i hvert fald ikke altid) 😉
      Det er så fedt, at du stadig husker din træning når du går igennem det som du gør. Jeg er næsten også lige blevet single, og ved godt hvor hårdt det er.
      Kram til dig og din skønne blog (:

    9. Hadde jeg bodd i Trondheim, hadde nok maxpuls fått et besøk;-) Og bilder av svette, småslitne treningsfolk er god motivasjon, for å gi det lille(store?) ekstra selv. Så fortsett med det 😀

    10. Elsker treningsøkt bilder, for der får man virkelig se deg og at du ikke er redd for å svette,lage grimaser og driite i alt under treninga..det er ikke alle jenter som “tørr” det 🙂

    11. Jeg trykker absolutt “liker” på treningsbilder! Var gøy å se – er nesten sånn jeg vurderer å melde meg på en gruppetime. Det er lenge siden sist, da jeg som regel trener alene. Kan tenke meg det kan være gøy å variere litt i blant å trene noen “andres” opplegg 🙂

    12. Hvis jeg hadde bodd i Trondheim hadde jeg lett blitt med!! Ser ut som det hadde passet helt perfekt til meg 🙂
      Jeg kommenterte ikke på det forrige innlegg Nora, men jeg håper det går bra med deg. Det er alltid trist når sånne ting skjer, men du får huske på at du er en flott jente og at ting ordner seg alltid 🙂

    13. Hadde jeg bodd i Tr.heim hadde både jeg og samboeren min skulle slengt oss med! Åh, har SÅ lyst:) Elsker å trene med kettlebells, det er supermoro og ikke minst VELDIG bra trening!!
      Liker treningen din i bilder jeg, fortsett med det, det gir inspirasjon til 1000:)
      Godt du har treningen også, så du kan få tankene over på noe annet.. Selv om det sikkert ikke er så enkelt:(
      Du fortjener all støtte du kan få:)
      Håper du får en fin dag da:)

    14. Fine hunden <3 Jeg måtte selv selge hunden min da jeg flyttet for å studere, for samme hvor lenge jeg lette fant jeg ingen steder hadde råd til hvor dyr var tillatt. I tillegg ble det slutt mellom meg og kjæresten i sommer, så vet litt hvordan du har det 😉
      Håper du får en fin dag videre! 🙂

    15. Søt hund og liker alltid bilder, ser ut som noe vi har på trenings senteret vår også, bare en litt mykere versjon 😉 Veldig gøy!!

    16. Ååå… Kan du ikke kjøpe Ayla da? 😉 hun kommer sikkert til å savne deg og, jeg hadde ikke klart med dersom jeg ikke skulle få se katten min mer.
      Liker veldig godt treningsbilder, for all del fortsett med det. Ta gjerne bilder fra vanlig styrkeøkt og som beskriver øvelser osv.
      Følger du mange andre blogger og?

    17. Skjønne Ayla hunden…kjenner at jeg faktisk kommer til å savne bildene og blogginnleggene om henne.
      Tilbake til spørsmålet:
      1. Det så kjempemoro ut. Hadde vært veldig gøy å prøve, men jeg får alltid så sinnsyk prestasjonsangst i sånne grupper. Ja jeg vet det er ubegrunnet og tull, men det er sånn jeg alltid har vært. Jobber med saken!! 🙂
      2. Absolutt like! Blir veldig inspirert, så *thumbs up* 🙂

    18. Hei 🙂 Dette har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg lurte på om du kunne fortelle litt om hvordan det er å bo og studere i Trondheim? Jeg skal nemlig begynne å studere neste høst, men greier ikke å bestemme meg mellom Trondheim og Oslo (evnt. Bergen). Har hørt så mye bra om studiemiljøet og byen Trondheim, men jeg er litt bekymret for været og temperaturen – hehe 🙂 Jeg er nemlig ganske frysen av meg, men det går vel kanskje bra med ulltøy og gode klær.

    19. Det så veldig gøy ut 🙂 Har de det på alle slags type treningssenter ? Bilder av treningsøkt er veldig motiverende 🙂

    20. Ser veldig gøy ut! 🙂 Og ekstra tøft med bilder fra økta 😉
      Har du sluttet å trene på Kaliber?
      Ha en fin helg. søteste Nora! 🙂

    21. Åhh 🙁 god bedring. Huff, fikk skikkelig vondt inni meg jeg. Tiden leger alle sår, så jeg håper tider går fort for din del 🙂 Varm og go’ klem <3

    22. Treningsøkten så kjempegøy ut! Elsker crossfitaktig trening, er jo blitt helt bitt av basillen siden i sommer:) Og når du også trener slik type trening føler jeg meg virkelig trygg på at den funker;) Skal slenge kettlebells og ta armhevinger til svetten spruter så kaaanskje jeg får fine muskler a la deg til slutt=)

    23. Nå er det lenge siden jeg har hørt noe fra deg her! Går det bra med deg?:) Har som fast morgenrutine å ta en tur innom bloggen din, så savner innleggene dine hehe. Håper alt står bra til, til tross for bruddet. God søndag:)

    24. Benedikte: Så godt å høre! Jeg trener fortsatt på Kaliber, alle de rene styrkeøktene mine er der 🙂 Og det er fortsatt favorittgymmet mitt, det kan ingenting forandre 😀

    25. Svanhild: Hehe, det går nok ikke, men tror hun kommer til å savne like mye som jeg henne 🙂 Så gøy at du likte det! Følger en del andre blogger ja, spesielt til jenter jeg kjenner personlig 🙂

    26. Huff lenge siden jeg har lagt igjen en kommentar her nå. Men følger framdeles daglig med på deg 🙂 Men jeg må si at jeg syns du er utrolig pen, og har bygget mye styrke! Du inspirerer enda like mye med din matlaging, og gir motivasjon for å spiste sundt og trene hardt. Veldig gøy å se treningen i bilder, og må bare si at det var et veldig koselig bilde av deg og hunden! Ha en strålende dag 🙂
      -Helene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg