Onsdagstrening

Nok en BRA økt gjennomført 😀 I dag var det bryst, skuldre og triceps som sto på planene. Egentlig styrkefri, men masse jobb for tiden så rekker ikke å trene styrke igjen før lørdag. Utholdenhet og intervaller får kjøres istedet for – man har alltid tid til å trene noe. Det handler om prioriteringer! Jeg drar nesten alltid direkte fra jobb til trening, så har jeg resten av kvelden til å gjøre andre ting. Vet av erfaring hvor lett det er å gro fast i sofaen hvis man først setter seg ned 😉 Just do it! Uansett, dagens økt ligger under-  da ligger hele 3-splitten min ute på bloggen nå 🙂 

Benkpress 3 x 8, 50 kg

Skråbenk 3 x 12, 40 kg

Dips 3 x 12

Cablecross 2 x 10, 15

Militærpress 3 x 8, 35 kg

Sidehev 3 x 12, 6 kg

Fronthev med manualer 2 x 10, 8 kg

Facepulls 3 x 12, 40 kg

Stående franskpress med manual 3 x 12, 20 kg

Pushdown med tau 3 x 12, 35 kg

Tvang kjæresten til å bli med på en aldri så liten fotoshoot i garderoben også, etter litt jamring fra hans side. Var tydeligvis ikke så kult å gå inn i jentegarderoben – men som dere kanskje ser av bildet var vi begge fornøyd med å ha fullført ei bra treningsøkt!

Viktig med påfyll etter trening – og tidligere har jeg sverget til riskaker og shake rett etter trening. Nå har jeg derimot begynt å dra direkte hjem og spise et større måltid i stedet for. I dag falt valget på kyllingwok med eple + speltlomper.  Disse lompene er så gode og kan brukes til alt fra middag til dessert 🙂 


Nå skal jeg straks på jobb – men må bare legge ved verdens søteste bilde av Ayla! Det regnet og blåste litt på tur i går – og akkurat som mamman sin hater Ayla å være kald eller bli våt. Derfor har hun fått seg foret regnjakke med reflekser som sitt aller føste klesplagg ! Litt skeptisk til å ha på seg jakke – men herregud så søt hun var 😀

Ha en sporty dag alle sammen – halvveis til helg!

21 kommentarer
    1. Wææh, litt av ei rååsterk dame!! og nam til maten din 🙂 Ogdu, trener du også litteranne på Maxpuls? Åhh, kanskje jeg hopper på deg der en dag?? 😀

    2. Dere er så fine sammen! Og Ayla er bare verdens søteste hund! Jeg har bestemt meg for at jeg skal ha en sånn hund en eller annen gang i løpet av livet,hehe:)

    3. fitnessdamer er grisedeilig – vær i allefall tøff nok til å legge igjen navnet ditt hvis du skal kaste dritt anonym! Snakk om å være pingle

    4. Tror ikke man alltid har tid til å trene nei… Morgendagen min:
      7:00-10:00: rigging til et arrangement
      10:00-12:00: lab
      12:00-14:00: gruppemøte
      14:00-16:00: forelesning
      16:00-17:00: rigging til neste arrangement
      17:00-20:00: jobbing under arrangement
      21:00-22:00: nedrigging, rydding, vask
      Så om man alltid har til til å trene så bør jeg altså etter en 15 timers dag løpe ned på SATS i stedenfor å legge meg?

    5. Om du virkelig hadde villet, kunne du lagt deg tidlig dagen før og stått opp 5-halv6 for en liten effektiv Treningsøkt;)

    6. Si jeg har en helt lik dag dagen før og dagen før. Og får lagt meg TIDLIGST halv 11, 11. Tror du det er lurt å stå opp halv 5 for å trene da? Du vet at forutenom trening så trenger kroppen også søvn, og at stress faktisk kan gjøre vondt verre?

    7. Minner forresten om at ingen treningssenter i nærheten av meg åpner før 7. Dermed hadde jeg rukket enten kun morgenkardio (ville neppe definert det som trening da..) eller 15 min styrke.. Poenget er: jeg trenger 5 dager i uken, så er ikke det som er issue. Men litt for man med litt for lite på timeplanen påpeker at man alltid har tid til trening og det er jo lett å si med en 9-4 jobb (eller enda lettere om man er PT, blogger ol med masse fritid), men ikke alle er i den situasjonen.

    8. HVOR kjøper du speltlomper?! Jeg har lett over alt og finner ingen ting, ikke noe som ligner en gang! :p Digger bloggen din! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg