Konkurranse, motivasjon og boller

Åh, for en dag det var i går! 😀 Stevnet gikk perfekt, utøverne var fantastiske og i tillegg møtte jeg utrolig mange hyggelige kjente og ukjente fjes bak scenen. Jeg skal ærlig innrømme at det hadde vært mye mer gøy å stå PÅ scenen i stedet for bak, men det var en veldig fin erfaring å være delegat også. Jeg var delegat for 5 nydelige jenter, hvor 3 av de gikk videre til finale. Har ikke bilder av alle da jeg ikke knipset et eneste bilde selv i går, men stolt av dere alle sammen er jeg ! FLINKE og fine jenter 😀 Mange fra Kaliber gjorde det bra, og det er jo selvfølgelig ekstra stas!


Her driver jeg og fikser på bikinien til nydelige Linn, som fikk en 3,plass i bikinifitness +163! Bikiniklassen som ble arrangert for første gang i Norge var uten tvil en suksess, mange flotte utøvere og klassen var en publikumsfavoritt i salen 🙂 Jeg synes denne klassen er et kjempebra alternativ til jenter som trener styrke, men som enten ikke vil eller har klart å opparbeide nok muskelmasse til å være med i bodyfitness enda. Jentene i finalen var i knallform, og jeg er veldig positivt overrasket over nivået i klassen.


Jeg var også delegat for den nydelige jenta til høyre, Julie Oftedal som tok 3. plass i bodyfitness debutant -163! Veldig positivt overrasket over dømmingen i bodyfitness – det er tydelig at det ble trekt ned på å være for stor og for hard. Jeg ELSKER jo figure-looken fra USA, og håper dette kan være normen her i Norge også! Det er den formen jeg vil ha til neste gang jeg skal stå på scenen – noe jeg ble supermotivert til av å være på Norway Open i går. Det gjør virkelig noe med deg å se 200 skinnende, rippa og muskuløse mennesker en hel dag. Motivasjonsboost!

I dag er jo den siste dagen i måneden – og løpekonkurransen til meg og Kay er over! Her ser dere min tid som jeg løp i dag – var så sliten at jeg holdt på å kaste opp etterpå. MEN veldig verdt det – for uansett hvordan konkurransen gikk hadde jeg et personlig mål om å komme meg under 50 minutter. Veldig godt å endelig klare det!


Og over er Kay sin tid som betyr at jeg VANT 😀 Ingen tvil om hvem som er den best trente og den sterkeste parten i dette forholdet, det er sikkert 😉 Jeg måtte selvfølgelig feire og lagde sunne boller med speltmel som ble nomnomnom. Børge Fagerli sine oppkarbingsboller – trenger vel egentlig ikke en oppkarbing men boller ville jeg ha likevel  😀



500-600 g speltmel

50 g vaniljeprotein

80-100 g sukrin ( jeg er i overkant glad i søte ting, og brukte derfor 100g)

1 egg

1 rør stevia vanilje ( kan erstattes med vaniljeessens)

2-3 ts kardemomme

1 pakke tørrgjær

1 ts salt

3-4 dl vann

Bland mel, protein, sukrin, salt og kardemomme i en bolle. Løs opp gjæren i ca. halvparten av væsken, og tilsett denne i melblandingen sammen med egget. Rør godt, og tilsett resten av væsken etterhvert til du får en fin og fast bolledeig. Kna den godt og la den heve på et lunt sted i 20-30 minutter, gjerne under plastfolie. Ferdig hevet baker du ut deigen, jeg fikk 10 boller tilsammen og plasserte dette på bakepapier. Lot de etterheve i ca. 30 minutter til før jeg stekte de i ovenen i ca 15 minutter på 220 grader. Viktig med hevingen, ellers blir de veldig kompakte i stedet for luftige og gode 🙂  Ekstra gode med sukkerfritt syltetøy og pb2 på! 

Søndagssmil fra bollejenta 😀

18 kommentarer

Siste innlegg