Tirsdagstrening

04.09.2012 - 15:36 21 kommentarer

I dag har jeg friii fra jobb og dagen utnyttes derfor til det fulle :) Sto opp tidlig for å løpe intervaller, må jo gutse på om jeg skal vinne konkurransen mot Kay! Planen var å løpe 4 x 4 intervaller på 14,5 i hastighet, men det ble 4 x 3 i stedet for. Jeg har alltid pleid å løpe med stigning, og ikke hatt stort høyere hastigeht enn 11,5 - 12. Intervallene ble derfor redusert med 1 min på hver, og det var ei sliten jente som kom hjem igjen. Rundt 12 spiste jeg dagens første måltid, laksesalat med saladsprinkle og denne thousand island dressingen over.  

                                Pluss en halvliter Pepsi Max, selvfølgelig <3

Nå er jeg straks klar for dagens styrkeøkt, beina skal få kjøre seg. Jeg har en beindag med tunge vekter og få repetisjoner hver uke, i tillegg til en med lettere vekter og høyere antall repetisjoner. Det er den "lette" økta i dag, men ingen tvil om at jeg får kjørt meg ut på disse øktene også! Dagens økt ser slik ut

Knebøy 3 x 6 repetisjoner

V-squat 2 x 8-12

Beinpress 2 x 8-12

Utspark 3 x 15-20

Strake markløft 3 x 8-12

Liggende lårcurl 2 x 12 -15

Sittende lårcurl 2 x 12 -15

Før trening spiser jeg alltid eple, gir litt rask energi inn til musklene! Et eple om dagen er godt for magen :) Sjekk forresten linselusa nederst på bildet, haha!



Gult er kult! God trening i dag alle sammen :) 

21 kommentarer

Marita Aase

04.09.2012 kl.15:39

Flotte deg! Maten din så kjempegod ut! :) Jeg kjører 4x4 med stigning på 4 og 13.5 hastighet, men da er jeg rimelig ferdig etterpå!

Ha en super benøkt og en super tirsdag videre! :)

Silje

04.09.2012 kl.15:58

Herlige deg og herlige måltid! :D

merete

04.09.2012 kl.16:08

gult er kult :) har det samme selv, og elsker klærne :) maten din så veldig god ut og du er litt av inspirasjon ;) men en ting jeg lurer på, bestiller du varer fra myrevolution? blir pakka sendt på døra eller henter man den på posten ? :)

christine

04.09.2012 kl.16:25

Gult ER kult!! ;) Namm matbilder:) Og hærlig økt på deg. Bein står på panen i dag og og eg gleder meg til å gjennomføre:)

Svanhild.

04.09.2012 kl.16:31

1 spørsmål du sikkert ofte får.. Kunne du ikke beskrive øvelsene( som v-squat) og filme slike snutter du hadde før? det var veldig inspirerende! Ellers kjempe flott blogg, med masse flotte oppskrifter. Aldri vært pizzafan før jeg prøvde proteinpizzaen;)

Karina Dale

04.09.2012 kl.18:47

Enig - gult e kult! E dressingen god? he veldig lyst å prøve den :)

fitnessjenta

04.09.2012 kl.20:48

Så flink du er!:- D

Og utrolig kul overdel!

Caroline

04.09.2012 kl.21:19

Du er flink som tar både cardio og styrke i to økter på en dag! Etter en cardio økt er jeg dysjet, og ser det som en grunn til å ikke trene igjen den dagen, hehe.. Herlig måltid også, er så inspirerende å lese bloggen din. Sunn livsstil og trening ER virkelig livsstilen din, ikke bare noen faser folk går gjennom noen uker av ganger. Det er flott å se at det går! Jeg er en berg og dal-bane.. Da trenger jeg komme innom her for å komme på rett kjør igjen. :)

Julie

04.09.2012 kl.23:00

Det er virkelig motivasjon å lese bloggen din! Det får meg til å stå på selv, spise sunt og trene ordentlig! Jeg lurte bare på hva bruker du som drikke til måltidene dine? frokost, middag og kvelds? :-)

Kristine Olsen

04.09.2012 kl.23:33

Jeg hadde beinøkt igår, så kjenner den litt idag! Stå på Nora, du blir lett vinne over Kay ;D

Frøken Mat

05.09.2012 kl.08:40

Viktig å kjenne kroppen :-) Ayla er så søt!

PT Caroline

05.09.2012 kl.19:49

God mat, og en veldig god økt :) Bra jobbet !

Fitnessnora

05.09.2012 kl.20:39

Julie: Jeg drikker kaffe, te, vann, funlight og pepsi max :) Drikker svært sjelden melk eller juice, spiser heller magre meieriprodukter og frukt :)

Fitnessnora

05.09.2012 kl.20:41

Caroline: Så utrolig godt å høre :) Ja, det er virkelig en livsstil - og det er viktig å finne den livsstilen som passer akkurat for seg selv. Dette er det livet jeg velger - og jeg elsker det :D Men jeg har og full forståelse for at ikke alle deler samme treningsglede. Men godt å høre at jeg kan være til inspirasjon :)

Fitnessnora

05.09.2012 kl.20:41

Karina Dale: Den er supergod synes jeg :) Skikkelig namnam til laks!

Fitnessnora

05.09.2012 kl.20:42

merete: Tusen takk for det - så godt å høre :) Jeg aner faktisk ikke, aldri bestilt noe fra myrevolution, så det kan jeg ikke svare deg på :)

June Sundet

08.09.2012 kl.12:48

Så god salaten så ut! Spørs om jeg må prøve denne :) :)

Mari

14.09.2012 kl.18:32

Kan du ikke føre på ant. kg på øvelsene du tar? Ser at det står oppført f.eks på overkropp øvelser, men hadde vært morro å sett ant kg på bein også :) Fin blogg!

Fitnessnora

16.09.2012 kl.08:21

Mari: Jeg pleier å legge det ved innimellom, om det ikke har dtått på underkroo i det siste der det helt underbevisst :) kan legge det ut iløpet av uka :)

Elise-Marie Bildøy

16.09.2012 kl.16:06

hvor lang tid bruker du på en slik økt? :)

Fitnessnora

16.09.2012 kl.19:31

Elise: Jeg brukte vel rundt 70 minutter :) Ser sjelden på klokka, bare kjører gjennom økta så tar det den tiden det tar :)

Skriv en ny kommentar

hits