Nøttesmør-love og konkurranse


Et lite stykke av himmelen!

Det er langt i fra noen hemmelighet at jeg ELSKER peanøttsmør. Nøtter i seg selv er noe av det beste jeg vet, men jeg har nettopp oppdaget at det finnes fantastisk mange typer nøttesmør. Hvorfor har ikke noen fortalt meg dette før?! Uansett, jeg og Kay testet valnøttsmør, macademiasmør, mandelsmør, pecannøttsmør, cashewsmør og kokos/kakaosmør for noen helger siden. Uten tvil en av de beste testene jeg har vært med på å utføre – herregud så godt!!! 


Speltlompe med cashewsmør, kakao/kokossmør og banan <3


Peanøttsmør, banan og sukkerfritt syltetøy


Knekkebrød med macademiasmør & syltetøy, valnøttsmør & syltetøy + 2 til som bare var digg 🙂

I mine øyne er det utrolig close race mellom cashewsmør, valnøttsmør og macadamiasmør. Etter alt for mange speltlomper med nøttesmør klarte jeg faktisk ikke å kåre en vinner! Kay havnet på macadamia som sin favoritt, mens jeg klarer ikke å velge mellom hjertebarna mine 🙂 Anbefaler på det sterkeste å prøve alle tre, som selvfølgelig fås kjøp på Iherb. Bruker du koden SIV084 første gang du handler får du $5 i rabatt også 🙂 Try it, sier jeg bare!

Over til noe helt annet – nemlig konkurranse! Denne fantastiske mannen er ikke alltid like lur. Han har nemlig inngått en konkurranse med verdens største stabeist (guess who?) om hvem av oss som klarer å løpe en mil raskest innen utgangen av september. Taperen må spandere spa, sushi og kino på vinneren – som selvfølgelig kommer til å bli meg! Dagens trening var månedens første mil, jeg brukte 56.01 minutter, og den tiden skal en god del ned 😉 Kayen har ikke nubbsjans, så dette blir gøygøygøy! Ikke bare vil jeg ha den premien – men jeg vil også hovere skikkelig over kjæresten min når jeg vinner, mohaha! Sliter du med motivasjon til å trene anbelfaler jeg virkelig å lage en slik konkurranse med kjæreste/venn/foreldre – jeg sliter i allefall ikke med motivasjonen nå 😀 

22 kommentarer
    1. Haha, DIGGER konkurransen. Løpe intervaller frøken, det får mest fart på mila. 4×4!! Heier på deg! OG eg har heller ikkje fått med meg nøttesmør!! Nå frista du meg til å legge det i handlekurva på Iherb! Luring 😉

    2. Åh, nøtter er virkelig hellig!! Gjett om jeg ble glad da jeg fikk grei beskjed av en PT på treningssenteret at jeg mptte starte å spise nøtter, da jeg ikke fikk i meg nok sunt fett?! HALELULJA sier bare jeg! 😀
      Utrolig kul konkurranse! Heier på deg! HEIAHEIAHEIA!! 😀

    3. Peanuttsmør er godt! 😀 Liker bloggen din, mye som er interessant å lese!
      Forresten, hvilken matbutikk kjøper du SPELTlumper på? 🙂

    4. Lykke til, du ligger jo allerede kjempegodt an! 🙂 Men skal dere ta hensyn til differansen mann og kvinne imellom når det gjelder løping? Er en regel der, noe sånt som at 50 min for kvinne er ca 45 for menn eller noe sånt, men ikke heng deg opp i disse tallene – men det er en forskjell.
      Uansett, masse lykke til, håper du vinner 🙂

    5. Nøttesmør er herlig. Og veldig enkelt å lage selv 🙂 Bare kjør nøtter i food processor til det blir smør (15-20 min), tilsett litt nøytral olje om det blir for tørt 😉

    6. Kanskje han egentlig er KJEMPESMART!! 😀 Motiverer deg til å peisa på!
      Jeg HATER det kokos/kakao-pålegget. Æsj æsj! Dessuten er det så HARDT at jeg føler det blir feil å spise det.. Hva gjør du med det før du spiser det? Varmer det opp? Jeg har det i kjøkkenskapet, tror det blir smoothie-mat av det. Hiss!

    7. Ida: Hehe, jeg er jo allerede dødsmotivert etter kyssesyken 😀 Men nå ble det jo enda mer 🙂 Oppbevarer det ikke i kjøleskap, da blir det hardt ja! Men sammen litt i mikroen i speltlompe = NAAAM 😀

    8. Hei, Nora 🙂 Jeg er en kjempestor fan av bloggen din, og titter innom minst en gang om dagen! Du virker så sprudlende, og full av energi. I tillegg gir du meg masse motivasjon til trening og det er jeg så glad for!
      Jeg lurte på om du kunne hjelpe meg litt. Jeg trener veldig ofte, minst 5 ganger i uken, og er så redd for å spise for lite! Noen ganger føler jeg meg litt slapp, selv om jeg har spist før treningen.. Finnes den beste måten å finne ut hvor _mye_ man trenger å spise? Er som sagt redd for at jeg ikke gir kroppen min alt den trenger..
      Håper på svar, og takk for den fine bloggen din!!:)

    9. Hahaha; dere to altså. Jeg tror du vinner!! 😀 Og skal definitivt kjøpe noe av dette her.. Venter på en god iherb-pakke nå og gleeder meg til neste. Du inspirerer meg alltid i matveien!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg