Tidenes proteinpizza!

Dette er en av de beste proteinpizzaene jeg har laget! Etter jeg lagde hvit pizza har den blitt en gjenganger, og jeg har nesten glemt at man kan lage “vanlig” preoteinpizza. I helga slo jeg til med denne – og den var utrolig god! Bunnen er den samme som på min hvite pizza – av 100 g havregryn, 150 g havremel, 1 egg, 2 eggehviter, 1 ts bakepulver, en klype salt og 3-4 dl vann. Stek denne i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter. I mellomtiden gjør du dette:

Skjær opp fire tomater og legg de i en bolle sammen med 1/2 rødløk, 1 hvitløk, 2 ss pesto, oregano og salt . Bruk av satvmikser til å mose det hele godt sammen til en deilig og spicy pizzasaus.


Stek kjøtt i en panne – jeg brukte 1,1 kg kjøtt på denne 😉 NAM! 600 g biffi strimler og 500 g kyllingfilet ble stekt i panna, og etter det var ferdig stekt lot jeg det putre litt sammen med pizzasausen. Fordel det utover den ferdigstekte pizzabunnen og legg på et lag med dine grønnsaksfavoritter! Jeg valgte paprika, purre, sopp, rødløk og tomat før jeg toppet det med et lag mozarellaost.



Så er det bare å sette den inn i ovnene igjen på 200 grader og bare veeeente 😉 Etter ca 10 minutter ser den slik ut:

Da kan du velge å gjøres som meg å legge litt fersk ruccula på toppen. Det er så godt! vent i noen små miutter til, før du kan nyte denne herligheten:

Det er så godt å spise god mat med god samvittighet! Bare sunne og gode råvarer, og nok protein til å dekke dagsbehovet til en voksen mann 😉 Både jeg og Kay ble mette, og jammen holdt det til frokost dagen etter også.  Ukens oppfordring fra meg til alle dere er å lage denne minst en gang 😀

Ha en fantastisk dag!

27 kommentarer

Siste innlegg