123 sjokoladedrøm

Jeg har lenge vært fan av sunn baking, men noen er jeg verken i humør eller har tid til å finne frem alt av mandelmel, steiva og fiberhusk. Jeg har ikke prøvd  sunne ferdigmikser før, men jeg ble positivt overrasket over hvor gode disse var 🙂 Denne sjokoladekaken var DØDSGOD! Jeg lagde min egen vri på kaka – elsker kokos sammen med sjokolade! I tillegg til ferdigmiksen tilsatte jeg kun 3 egg, 2 ss kokosolje og 3 dl vann. Glasuren er laget av 50 g kokossmør, 2 ss kakaopulver og 80 g sukrinmelis og litt vann. Pyntet med kokosflak på toppen før denne gikk ned på høykant her i huset 🙂 


Heldige meg fikk pakke fra Iherb på døra – jeg tok litt av her om dagen og bestilte alle nøttesmørene de hadde! I tillegg ble det en del annen snacks, pb2, kokospulver, kakaosmør næringsgjær, quinoa og krydder. Skal ha stor test av nøttesmørene og komme med anbefaling i morgen, først skal jeg og Kay spise lavkarbobrød som du finner her og speltlomper med nøttesmør til den store gullmedalje 😉 Det finnes nemlig cashwsmør, pecansmør, macademiasmør, valnøttsmør, mandelsmør og peanøttsmør – så etter ikveld kan jeg kalle meg en nøttesmørekspert 😉 Dommen kommer i morgen, nå skal jeg ut på tur med Ayla og bli sulten før kveldsmaten venter. Gleder meg allerede 😉

Nyt søndagskvelden alle sammen 🙂

16 kommentarer

Siste innlegg