Når en dør lukkes, åpnes en ny

Jeg tror alle fikk med selv hvor sykt skuffa jeg var når jeg ikke lenger kunne stille dette året. Det var jo det målet og den drømmen jeg jobbet mot, men som gikk i vasken. Heldigvis er det sånn at det går an å ha flere drømmer, og når en forsvinner gir det plass for en ny. Nå skal jeg gjøre noe jeg har drømt om hele livet, nemlig å reise hele jorda rundt med kun en ryggsekk! Avreise er 3. januar og sammen med en god venninne blir jeg borte i 6 mnd før jeg er tilbake på norsk jord. Jeg har ikke ORD for hvor mye jeg gleder meg til dette, billettene er booket og bestilt og det kribler i magen min 🙂 

Så er det spørsmålene som dukker opp, hva med treninga? Hva med Kay? Vel, alt det kommer til å være der når jeg kommer hjem igjen. Ja, det kommer til å være hardt å være borte – men dette er noe jeg bare må gjøre. Jeg har alltid hatt lyst til det, og skal jeg gjøre det så må det bli nå. Et nytt og langt treningsavbrekk venter altså fra januar, men det betyr ikke at jeg aldri skal stille igjen. Jeg har resten av livet på meg til å trene og komme i sceneform når jeg er tilbake, må bare få “rese” i fra meg litt først 🙂  VERDEN venter!

I mellomtiden skal jeg selvfølgelig blogge masse mat og treningsøkter. Jeg har nemlig bestemt meg for at jeg skal bli frisk denne måneden 🙂 Jeg var en liten tur på verdens beste Kaliber i går, og løftet litt på lette vekter. Det gjør så utrolig godt for hodet å føle at jeg i allefall har gjort noe, alt er jo bedre enn ingenting. Veldig fornøyd etter trening som dere ser;


Ayla er mindre fornøyd med at jeg er mer opptatt av å ta bilde enn henne 😉 Genser finner du her, og yndlingsbukse her

Etter trening er det viktig med påfyll, jeg lagde favoritten banan-softis! Frossen banan pisket sammen med jordbærprotein, toppet med sukkerfritt syltetøy. Jeg inntar alltid protein og karbohydrater rett etter trening, og enkelte dager gjør jeg det litt mer fancy enn shake og riskaker. Da er dette er supert alternativ!

Håper dere har en herlig onsdag og får en flott start på den nye måneden! 🙂 

30 kommentarer
    1. Kult Nora!! Jeg skal også på jordarundt reise fra 29.desember! Kun tre mnd her da. reiser fra jobb,kjæreste og leilighet, men jeg er helt enig med deg, alt det finnes når man kommer tilbake. jeg bare MÅ få gjort en slik reise. Hvor skal dere? Har dere bestilt via kilroy eller lignende eller på egen hånd? 🙂

    2. Så utrolig spennende med denne turen!!!!:)
      Jeg har prøvd meg på denne isen….banan i fryseren og mikset med litt vann og sjoko-prottis,men det blir bare suppe når jeg gjør det:/ Smaker godt altså,men ønsket liksom denne “is-konsistensen” du får:)

    3. Så bra, Nora!! Har vært på en slik reise selv og det er bare helt fantastisk!!! Du kommer til å være så glad for at gjorde det!! Lykke til og god tur!:)

    4. Så sykt kult! Å reise jorden rundt er jo en drøm mange har, men ikke alle setter livet på vent, pakker ryggsekken og drar. Supermisunnelig 🙂

    5. Det der er såååå rått!!!! misunner deg bigtime 😀 Elsker å reise, og det er noe jeg såååå skal gjøre masse av når jeg enda er ung og “fri” ( ikke barn og hus ++ ).. Digger at du skal dette 🙂 Kan du ikke legge ut reiserute og mer info? Trenger litt inspirasjon til reise 😀

    6. Ida L: Så gøy!! 🙂 Kanskje vi møtes på veien 😀 Vi har bestilt via Kilroy ja, or reisa ser slik ut; Oslo-Delhi-Bangkok//Kuala Lumpur-Beijing//Shanghai-Auckland-Cairns//Sydney-Fiji-LA-Cancun//Guatemala-Lima-Rio//Sao Paulo-Johannesburg-Cape Town//Johannesburg-Oslo! Skal du innom noe av det samme eller? 🙂

    7. Linn Høyem: Så rart! Jeg pleier å bruke 10 g protein per 100 g banan, og bare bittelitt vann! Prøv å tilsett et par spiseskjeer og evt ta i litt mer etterhvert som du mikser – så blir det i allefall is med min gamle mikser :))

    8. Kristina: Jaaa, jeg GLEDER meg sånn 🙂 Ruta ser slik ut: Oslo-Delhi-Bangkok//Kuala Lumpur-Beijing//Shanghai-Auckland-Cairns//Sydney-Fiji-LA-Cancun//Guatemala-Lima-Rio//Sao Paulo-Johannesburg-Cape Town//Johannesburg-Oslo! Håper 3 januar kommer superduper fort! Ha en flott uke fineste du 🙂

    9. Dødskult!!! 😀 Det skal jeg gjøre når jeg blir eldre, just nu har jeg en fireåring, og henne reiser jeg ikke fra. Ikke så lenge hvertfall. 🙂

    10. Så herlig!! Ja, det gjelder å gjøre det beste ut av situasjonen 😉 Drømmer om noe av det samme selv:D Kanskje, en dag…..
      Det er forresten lite som kan måle seg med følelsen under og etter en sårt etterlengtet styrkeøkt, ja 🙂

    11. Så sinnsykt spennende! Har også drømt om det, får se om det ikke blir anledning for det en gang for min del og 🙂 Gleder meg til å høre masse om det! 😀

    12. Så kjempe gøy nora! 😀 Blir sikkert en fantastisk tur! Venninna mi gjorde det samme for ett par år siden, og når kjæresten kom på besøk halvveis på turen fridde han!! (HINT HINT KAY!;)) Hehe.

    13. WOW så utrolig tøff du er! Du er ikke den eneste som har en slik drøm, dette må du lage et innlegg om som er detaljert!!

    14. Å, så herlig! Kjempetøft at du gjør det! Gleder meg til å følge deg og bloggen på reise 🙂
      Jeg reiste i 4 mnd. i Sør-Amerika med kjæresten min, og det er en reise vi kommer til å ha med oss resten av livet. Det er nok noe av det beste jeg gjorde før jeg startet på studiene. Du kommer aldri til å angre på det, Nora!! Synes også det er bra at du klarer å ta et valg hvor du må vekk fra treningen en stund, det tror jeg er sunt! 🙂

    15. Godt mulig vi møtes da ja 😀 ruta vår ser slik ut: oslo-bangkok//singapore-sydney//brisbane-fiji-mellomlande i LA-cancun-miami-new york-oslo 😀
      kanskje vi ses på fiji eller cancun? Hehe 😀 vi er 3.5 uke i asia, 3,5 i australia, 1 uke fiji,2 uker cancun, 1 uke miami og 1 uke NY 🙂 🙂 sånn ca 😉

    16. Herligg tur! Bor selv i Australia, så vet av GOD erfaring at landet er helt fantastisk! Si bare ifra hvis du trenger tips til hva det er å se, hva man MÅ gjøre og slikt. Mitt andre hjem, GLED DEG!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg