Hjemmelaget softis

I dag syklet jeg til og fra jobb – “dagens trening”! Våknet opp til sol og varme, og klarte ikke tanken på å bytte sykkelen mot den klamme bussen. Til jobb er det nedoverbakke, men kun oppover hjem igjen. For å ikke komme opp i puls brukte jeg en evighet opp Okstadbakken, og ble syklet fordi av ikke mindre enn TRE eldgamle damer. Som det konkurransemennesket jeg er hadde jeg mest lyst til å rope ut av jeg egentlig er bra trent, jeg er bare sjuk akkurat nå. Men, tenker det gir god karma å få gamle damer til å føle seg spreke så det ble bare med tanken.

Jeg har jo alltid frontet karb etter trening, og var så fornøyd med at jeg klarte å sykle hjem at jeg feiret med en hjemmelaget softis. Denne isen er kjempeenkel å lage – alt man trenger er fryste bananer i skiver og proteinpulver. Jeg pleier å kjøpe en stor pose bananer når de er overmodne, altså når jeg får ca. 20 stk for 10 kr i butikken. Så skjærer jeg de opp og legger de i fryseren, og bruker de i smoothie eller is. Jeg bruker ca 10 gram protein per 100 gram banan, i dag ble det 200 g banan og 20 g sjokoladeprotein tilsatt ca. 0,5 dl vann  mikset sammen med håndmikser. Stavmikser funker også fint 🙂 Jeg tok også noen ekstra bananskiver og blandet de inn i den ferdige isen etterpå, pluss noen til pynt sammen med kokosflak 🙂 



Dette skjer alt for fort – alltid!

GOD HELG ALLE SAMMEN 🙂

20 kommentarer
    1. Hærlig softis, den er så god 🙂
      Hehe, kjenner meg SÅ igjen i den der…viss eg har restitusjonsdag og jogger med 140 puls og blir forbi jogga av noen eg veit er i dårligere form, må eg holde meg skikkelig i skinnet for å ikkje speede opp 😉

    2. Åh den fluffen der er så utrolig god. Det beste er jo at man kan variere i det uendelige med smaker, både med frukt/bær og ulike typer proteinpulver. A winner! 🙂
      Ønsker deg en superfin helg, må kose deg så best du kan selv om treningen må vente! 🙂

    3. Kjekt at du fortsetter å være så positiv selv om du har kyssesyken, sykt motiverende! Jeg fortsetter som fast leser <3

    4. Hvordan klarer du å få den konsistensen uten å bruke væske? 🙂 har du en sabla god håndmikser mon tro? 🙂

    5. Godt å se du fortsatt er ved godt mot Nora =D Selv har jeg spisedag i morgen (om Gunnar blir fornøyd med nedgangen vel og merke…) å da skal jeg prøve den isen =D =D Ha en kjempe fin helg, og ta godt vare på deg selv nå 🙂

    6. Heheh, fantastisk! Skjønner godt ditt ønskende utbrudd og frustrasjon når man er litt konkurerrende 🙂 Du var flink da, og klarte å heve deg over det! Og jaa, enig, siste bilde-opplevelsen når all god mat er forsvunnet skjer alt for fort, og alltid like trist 😀

    7. Fikk problemer med å lage denne isen, brukte stavmikser. Men med litt vann oppi gikk det bedre 🙂 Er det bedre å bruke håndmikser? Tilsetter du noe form for væske i den?

    8. Kjenner meg igjen i det der å ville si at en egentli er godt trent, men akkurat nå er en bare syk / skadet eller hva det måtte være! 😛 hehe!
      Så du er snill så lot dem føle seg sprek og godt trent! 🙂
      Den isen såg bare helt himmelsk ut, jeg tenkte å prøve å lape sunn is idag, så da passet jo denne oppskriften flott! 😀

    9. Tusen takk! Med denne reddet du faktisk candyrehaben min! Laget meg en heftig porsjon i går, og greide nesten ikke spise opp! Samme med den i dag 🙂 Har prøvd med Chocorite fudge brownie proteinpulver, og cookie and cream fra Twin Lab, begge isene ble dødsgode! Gleder meg allerede til forsøk 3 😀 Igjen! TUSEN TAKK 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg