Lavkarbo peanøttcookies

En “positiv” konsekvens av kyssesyken er at jeg har begynt å bake igjen, og dermed vil det komme mer oppskrifter på bloggen også. I helga lagde jeg peanøttcookies som var supernam 🙂 Godt med god samvittighet! Oppskriften ser slik ut:  

1 egg

1 eggehvite

30 g peanøtt protein

100 g peanøttmel

100 g mandler

2 ss stevia

2 ts vaniljeekstrakt

2 dl vann

1 ts bakepulver

en klype salt

Pisk egg og eggehvitte lett sammen før du tilsetter resten av ingrediensene, og blander godt. Mandlene knuser du med satvmikser eller blender. Lag små cookies ( jeg brukte to spiseskjeer for å ikke bli klissete på hendene) og plasser på bakepapir. Stekes midt i ovnen i ca. 10 minutter på 180 grader. Jeg fikk 15 deilige cookies, og næringsinnhold per stk blir kcal 78, protein 7 g, fett 4,7 g og karb 2,3 g.



Tykke, deilige og myke peanøttcookies <3

Beklager dårlig med oppdateringer i det siste, men jeg sover utrolig mye nå om dagen – og den våkne tiden prøver jeg å være litt sosial 🙂 Ellers håper jeg dere har hatt en finfin start på uka, og at den blir supersporty! Tren litt for meg også, og så vil jeg dele denne med dere som jeg prøver å ha i bakhodet hele tiden nå;

26 kommentarer
    1. Det så supernam ut ja! Men du, jeg bare lurte på om du kunne lage en liste med “ja- og nei-matvarer” for en fitnessutøver på diett, helst uten de “spesielle” ingrediensene som stevia, mandelmel og sånne ting. Jeg driver endel med styrketrening selv, men har absolutt ikke motivasjon eller ork til å gå på diett.. Men noen ganger får jeg ånden over meg, og da hadde det vært gøy å teste ut litt 🙂

    2. hei! det så kjempegodt ut, men litt plagsomt at nesten alle oppskriftene inneholder sånne protein-pulver ting, haha, siden jeg ikke har det, siden jeg er 16 år og ja..

    3. Skal lage disse nå!!! 😀 Så SÅÅÅÅ gode ut!!!
      Til therese ovenfor: Jeg er 17 og har hatt proteinpulver i hus siden jeg var 14 år 🙂 Det handler om lidenskap, gjør det ikke? 😀

    4. Marita: Merket ingenting jeg 🙂 Tror man må se an sin egen kropp og hvordan man reagerer egentlig! Det er jo lovlig i alle andre land, og beboerne der tar vel ikke noe mer skade av det enn oss?

    5. Det så deilig ut! Tror jeg må prøve meg mer frem på kjøkkenet. Inspirerende å lese oppskrifter som dette. Det eneste som pleier å stoppe meg er de ingrediensene som ikke er like vanelige… Kan være litt vrient å skaffe i og med at jeg ikke bestiller på nett :/

    6. therese: Må si som Emma at jeg hadde proteinpulver fra jeg var15-16 jeg og 🙂 Men om du ikke har det kan du jo alltids lage din egen vri på det og bytte ut ingredienser for å få sunn og god bakst 🙂

    7. Jeg syns det er helt utrolig at du klarer å være så positiv forhold til den nyheten du har fått 🙂 MYE creds til deg Nora, til tross hvor mye du gledet deg til konkurranse så ser du fremover og vet at det kommer nye sjanser. Du er herlig jente med en utrolig ståpå-vilje!

    8. Herlig innstilling Nora! Er veldig enig i at man må bare gjøre det beste ut av situasjonen, så langt den ikke lar seg gjøre noe med.
      PS! Perset i knebøy idag! 3*5*70kg! Weeee 😀

    9. Leste at du hadde fått kyssesyken – så kjiiiipt! Håper at du ikke kommer å ha det alltfor lenge. Må bare si at jeg blir så superinspirert av bloggen din. Er selv ikke alltfor intressert i Fitness men har stor respekt for disiplinen og at det faktiskt går an å bli så sinnsykt trent.
      Enig med Astrid (over) at du har en herlig innstilling – og som oftest når en blir syk eller skadet over lengre perioder så får en, en helt annen motivasjon/extra gir når en blir frisk igjen (takknemelig over at en kan trene og at kroppen klarer av det)
      Heier på deg!

    10. De så utrolig gode ut :)!
      Mener og huske at du lagde noen proteinboller for en stund tilbake siden. Kunne du lagt ut oppskriften på de? 🙂

    11. Tror du man kan bruke peanøttsmør pulver istedet for peanøttmel i cookiesene? 🙂 Fant ikke peanøttmel på noen norske sider..

    12. Har du lest historien til Heidi Vonka Koi? Til skrekk og advarsel for dem som ikke tar kroppens signal på alvor, og bare MÅ trene uansett.. Ta vare på kroppen!
      PS: Skulle du ikke svare mer på spørsmålsrunden..?

    13. Åååh disse ser helt nydelig ut! Jeg er også veldig glad i å bake…men dessverre er det mest kaker av den sorten man ikke akkurat får god samvittighet av å spise;) Tenker det blir ei prøverunde med disse uansett jeg, takker for oppskrift! Ønsker Deg lykke til fremover og riktig god bedring, kyssesyken må man ta på alvor!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg