Snipp snapp snute, så var eventyret ute…

… Iallefall for denne gang. Jeg har fått kyssesyken, og må dermed avlyse alt av konkurranseplaner denne høsten. Jeg begynte å grine da jeg fikk beskjeden. Det var seriøst som alt jeg har jobbet for og innstilt meg på forsvant i et svart hull. Alle planer, absolutt ALT ble borte på et sekund og der og da føltes det som den verste beskjeden jeg kunne ha fått. Hele sommeren min skulle ha ett fokus, nemlig trening og konkurranse oppkjøring. Og nå får jeg ikke lov til å trene tungt i det hele tatt – verken med vekter eller kondisjon, og for meg er det helt forferdelig. Jeg syntes synd på meg selv ei god stund, før jeg gravde meg selv opp av hullet jeg hadde laget. 

Jeg har bursdag. Jeg har en fantastisk familie og kjæreste som jeg har feiret sammen med i dag. Jeg har en jobb jeg trives utrolig godt i, jeg har verdens fineste hund, og snart skal jeg flytte inn i ny leilighet sammen med Kay. Jeg er HELDIG. Det er bare ikke så enkelt å se hvor godt man har det innimellom, iallefall når ting ikke går som planlagt. Men jeg skal ikke late som jeg er på toppen av verden, for jeg er fortsatt dritskuffa. Men en ting er sikkert, og det er at når jeg kommer tilbake, så skal det faen meg bli sterkere enn noensinne. Nå skal jeg trøstespise is i armene til kjæresten min, og skriver mer i morgen. Akkurat nå vil jeg bare nyte det siste av bursdagen min 🙂

143 kommentarer
    1. åneiiii!!! 🙁 så utrolig kjedelig.. men livet skjer! dessverre.. ai ai, nora 🙁 så dumt, spesielt når man har planlagt alt og ofret så mye… men men, du fikk jo prikket en fet sommerform da! 😀 nå kan du kose deg med god mat (og drikke?) i sommer før det blir hardkjør igjen. god bedring <3

    2. Nå fikk jeg skikkelig vondt av deg! Er kjempesynd, men godt det ble oppdaget før du blir skikkelig dårlig! God bedring:)

    3. ååh, så utrolig synd å høre 🙁 God bedring! Så gleder jeg meg til følge deg videre å se at du kommer tilbake sterkere enn noen gang!! du er best 😀

    4. Det var synd, men du kommer sterkere tibake neste år! Håper du fikk en fin bursdag og god bedring 🙂

    5. Neei! 🙁 Men det kan tenkes at den ikke varer så lenge da, kan vare i en, to, tre eller flere uker hvis du er heldig 😀 Masse god bedring, har vært der selv. <3

    6. Å så leit! Kyssesyken to ganga her, du blir frisk vis du lar kroppen pleie sæ. Tenk sånn her; There’s always next year! Du e flink anyhow 🙂

    7. Du kjæm bærre enda stærkar tbake ! meire tid tell å bygg enda meire muskla og bi i enda bedre form t næste konkurranse!! Go bedring !

    8. neeei, så kjipt 🙁 men jeg digger at du lover deg selv å komme enda sterkere tilbake! det er jeg helt sikker på at du gjør også. er ingenting som kan stoppe supernora 😀 woho!

    9. Åh, det var utrolig leit å høre. Jeg har selv hatt kyssesyken, så kan til en viss grad forstå hvordan det føles. Selv om jeg ikke skulle konkurrere på samme måte som var din plan på tidspunktet jeg hadde kyssesyken, så ødela det en hel del likevel. Jeg håper du blir frisk snart. Men vær forsiktig; jeg har slitt med mye sykdom i ettertid rett og slett fordi jeg ikke var klar over at jeg hadde kyssesyken før ETTER det var gått over, og derfor trente jeg jo normalt selv om jeg var syk (følte meg jo bare litt slapp og forkjølet av og til, trodde det skulle gå over) og det sitter i kroppen lenge etterpå. Jeg hadde det som 14åring, og nå er jeg 21 og er fremdeles ofte syk (mye migrene). DET vil du unngå. Så ta det rolig helt til legene sier at du kan begynne å trene så smått igjen, og selv da bør du ta det rolig. La kroppen få lege seg selv.
      Jeg ønsker deg alt det beste, Nora! Håper virkelig du føler deg bedre snart! 🙂 Og gratulerer med dagen!

    10. Så trist=/ Føler med deg, akkurat samme skjedde med meg da jeg brakk foten i fjor – alt måtte avlyses. Du får trøstespise masse is og prøv å ha en litt kjekk bursdag hvert fall! Klem

    11. Neei, huff! Jeg ble så utrolig trist på dine vegne, nettopp fordi jeg vet at du ville neila den konkurransen! MEN du viser bare hvor superfantastisk du er under di shvære bicepsa dine, fordi personligheten din amazing! så da gjenstår det bare å si gratulerer så mye med dagen og god bedring 🙂

    12. Ååååh neeei 🙁 🙁 🙁 hoff, fik sikkelig vont i meg nå! Vet hvor mye du har gledet deg, og det må være sinnsykt trist å få en slik beskjed… Håper du snattnser lysere på ting, selv om det er som en mørk tunnel akkurat nå.. Heldigvis har du jo en så flott kjæreste som stiller opp for deg!
      Gratulere så masse med dagen, søteste Nora, og god bedring! <3 Nyt resten av bursdagen din! Store klemmer fra Kristine

    13. Uff, nå fikk jeg vondt av deg! MEN som du sier, man får bare prøve å være positiv, og tenke på at du er faktisk relativt frisk, iallefall om man sammenligner med mange andre. Det pleier iallefall jeg å tenke! Men uansett utrolig kjedelig 🙁
      God bedring fantastiske deg 🙂

    14. Uff, jeg føler med deg, Nora! Utrolig kjedelig å ha kyssesyken, spesielt nå som du var så klar for konkurransen.. Men husk, en drøm slutter aldri å gro så lenge du tror på den, og jeg er sikker på at du er enda med klar til neste konkurranse. Bare bli frisk først 🙂

    15. Nei, nei nei… nå fikk jeg en skikkelig klump i halsen. Du er en tøffing som klarer å bytte fokus fra hva du ikke kan til hva du har og er, hadde aldri klart det samme selv.
      Håper det går fort, slik at du kan komme sterk tilbake og slå alle ned i støvlene (stiletthælene) så fort som mulig!

    16. Så leit å høre Nora, og jeg forstår reaksjonen din godt 🙁
      Men som du sier; det er viktig å fokusere og være takknemlig for andre gode ting i livet og tilværelsen. Så plei godt om deg selv og ta tiden til hjelp for å bli frisk og fin igjen søte deg 🙂
      Jeg er overbevist om du kommer tilbake sterkere than ever!! Gratulerer med dagen din 🙂
      Stor trøsteklem

    17. Fekk akkurat samme beskjeden for en mnd siden! Begynte å hylgrine på legekontoret:/ Tok min første joggetur i dag,mot føler meg fin. Får svar på leverprøvene i måra, så visst de er fn, blir det rett av å trene styrke!! *HÅPE*

    18. Utrolig synd at du har fått kyssesjuken.. Føler med deg, god bedring! Men ikkje minst: Gratulera så masse med dagen! HippHippHurra! 😀 Håper du klarer å legge tunge tanker bak deg i kveld og bare kose deg 🙂

    19. Uff! Så trist! Jaja, du får bare håpe at det ikke sitter lenge, og la det ta sin tid, som du sier, du skal komme sterkere tilbake:) Du har et langt liv foran deg, med masse konkurranser å delta på!:)

    20. Fy søren noe så kjipt!! Føler med deg nora 🙁
      Hadde blitt så utrolig lei meg selv , om jeg hadde fått den beskjeden. og jeg går ikke på konkdiett engang. Du er veldig sterk som klarer å fokusere på alt det positive rundt deg!
      Utrolig kjipt å ikke få se deg på scenen i høst,men jeg vet du kommer sterkere tilbake 😀 god bedring og gratulerer med dagen!!!

    21. Så ufattelig kjedelig Nora, kan ikke forestille meg den følelsen engang. Men er som du sier: at ved å se litt større på det så er man utrolig heldig for alt man allikevel har, og kan og skal gjøre. Og så liker jeg å tro det er en grunn for alt. Hva nå enn det er, så er det vel godt for noe 🙂 Følger like spent med på deg neste gang også – hihi. Ha en super bursdag og nå kan jo også sommeren nytes på alle mulige måter attpåtil, om det er ønskelig hehe..:-)
      Klemmer.

    22. Nå ble jeg veldig lei meg på dine vegne. Nå har du lov til å synes skikkelig synd på deg selv.
      Trøst deg med at med din fysikk kan det gå fort over, men du må love meg ikke å begynne å trene for tidlig. Du kommer tilbake for fullt:)) Fikk en god ide nå: Du kan lage ukentlige treningsprogram for oss og kanskje også forklare/vise bilder av øvelser(skjønner ikke hva alle øvelser er når du ramser de opp)Da blir du ikke borte for oss på bloggen. God bedring og gratulerer med dagen:)

    23. Huff:( Herregud, det er så kjipt når planer man har blir ødelagt av ting man faktisk ikke kan noe for!! Men dette her klarer du, det er bare en “liten” hindring i veien mot suksess!! Gratulerer så masse med dagen, nyt livet i fulle drag, og husk; du skal få en dag imorgen (evt ny konkurranse neste høst;)! Klem

    24. Tapre deg, dette fortjente du virkelig ikke. Ta det med ro og hvil deg så gleder jeg meg til å følge deg videre når du er tilbake i form igjen 🙂
      *godbedringholdrundtklem*

    25. Så trist å høre Nora.. Hvil deg og ta godt vare på helsen din så lenge.. Du kommer sterkere tilbake når du er frisk.. Det er jeg sikker på 🙂 God bedring og ha en fin sommer sammen med dine kjære 🙂 Sender deg masse positive tanker 🙂

    26. Så kjedelig :/ alltid kjipt når noe man har gledet seg til lenge må avlyses. Men det er bra du prøver å se det positive, og husk at det kommer mange flere sjanser! 🙂

    27. God bedring, Nora! Dette var virkelig kjipt… særlig når du ikke er langt ifra målet. Men treningen er ikkje forgjeves – når du blir frisk kommer du sterkere tilbake 🙂

    28. Ikke gi opp! Jeg fikk kyssesyken i høst, og alt rammet rundt meg, men bestemte meg for å bli frisk og var i full trening etter to uker. Ja jeg var ekstremt heldig, men alikevel lov å holde håpet oppe! Stå på Nora! Du er jo drivkraften min!

    29. Nei, så kjedelig.. Huff. Ta godt vare på kroppen og riktig god bedring 🙂 Og bare tenk hvor fort dette året har gått – NM høsten 2013 er rett rundt hjørnet 😀

    30. Hej Nora:)
      En lille hilsen fra Danmark, jeg følger din blog hver dag. Syntes det er lærerigt at læse din blog, så tak for en god blog:) nej hvor er det synd for dig, du må nyde din sommer alligevel og så komme stærkt tilbage næste år:) de bedste hilsner fra Charlotte 🙂

    31. Blærh! Kjipe saker, men prøv å se på det slik at det er bedre når du først er så uheldig at du faktisk har fått kyssesyken så er det mye bedre for kroppen med en litt roligere treningshverdag slik at du ikke tar skade og aldri kan trene igjen. Nå er det jo bare for en periode og du vil få muligheten neste år til å stille og ta første plass i alle konkurransene du deltar i 😉

    32. Neeeeeei, for en beskjed. VET du kommer knallsterk tilbake. Ta tiden til hjelp og god bedring. Ikke stress. Jeg som så frem til å følge deg denne sesongen. Du hadde jo virkelig motivasjonen og innstillingen. Men den er garantert der når du er klar igjen, om ikke enda sterkere. Ha det fint så lenge. Nå får du prøve å bare nyte!

    33. Oh no!! Sykt hvor engasjert man kan bli i det andre driver med, men har fulgt deg siden starten og føler virkerlig med deg nå!! Fikk frysninger og klump i halsen av å lese innlegget, rett og slett ;-(
      Men det finnes jo verre ting man kan få enn kyssesyken, og det er jo i det minste sommer og fint vær å være syk i!! Håper du klarer å tenke positivt, og er helt sikker på at du blir fort i killerformen igjen når du blir frisk!!Masse god bedring, og håper du fortsatt vil blogge (ellers sulter jeg nok ihjel)! Klem!

    34. God bedring! Vær glad for at du fant det ut før du presset deg for hardt, fort gjort at det blir enda verre! Gleder meg til å se deg komme ny og sterkere tilbake neste sesong!! I Mellomtiden kan du jo fortsette å friste oss med nydelig mat 🙂

    35. Oioi, det var veldig synd! Håper det går bra med deg, du gir masse motivasjon å inspirasjon! Go bedring, måtte du ha en fin bursdag likevel! KLEM 😀

    36. huff, så utrolig kjedelig dette var da. Nå får kroppen hvile seg hvertfall, så er det lenge til neste gang du blir syk. Var hvertfall sånn for venninnen min. Immunforsvaret ble mye sterkere og hun er nesten aldri syk. Så får kroppen din hvile, slik at du blir ordentlig frisk og kommer sterkere tilbake igjen. Jeg skal hvertfall følge bloggen din, for det er veldig gøy å lese det du skriver, enten det er om trening eller ikke. Masse god bedring til deg! 🙂

    37. åneiii, det var veldig trist å lese…. 🙁 Men det viktigste er at du tar det med ro enten du vil eller ei. Hadde jo tenkt til å følge deg stooort i denne sesongen, men nå sitter jeg her med en stor klump i magen og føler sååå med deg. Røk selv korsbåndet i begynnelsen av håndballsesongen i fjor, og har fått hele sesongen ødelagt pga det, så jeg skjønner godt hvordan du tenker…. Men, stå på – det går over ! =) =)

    38. Så utrolig kjedelig! Kan se for meg at bare det å holde seg i ro blir en utfordring for deg 😉 Menmen, bedre at du fkk det nå enn en mnd før konkurranse, da. Og det kommer jo fler muligheter! Nyt isen!

    39. SÅ utrolig trist å høre Nora! Skjønner selvfølgelig at du blir kjempe skuffet og lei deg, dette er jo noe du har jobbet hardt for og som er drømmen din – som plutselig har blitt tatt fra deg. Men det er jo enda ikke over, heldigvis kommer det et år neste år, og et der igjen og etter der igjen;-) Er det noen som kan klare å komme tilbake, så er det deg!:-D

    40. God bedring. Jeg vet akkurat hvordan det er når sykdom og skader kommer i veien for konkurranseplaner, men du har et langt liv foran deg 🙂 Håper du kommer til hektene fort!

    41. Trasig å høre at du må avlyse 🙁 Men konsentrer deg om å bli frisk, så kommer du nok heller sterkere tilbake neste gang 🙂 Gratulerer med dagen forresten.

    42. Så utrolig kjedelig! Nå ble jeg trist også! Hadde gledet meg til å se deg på Trondheim Open :/ God bedring og gratulerer så mye med dagen, Nora! Med eller uten kyssesyken, du er en stor inspirasjon!!

    43. Låv meg det at du tar det helt medro! jeg fikk kyssesyken når jeg var på mitt beste på fotballbanen. Jeg fant ikke ut av det før det var gått 1 måned, og da var det gjort! jeg såv hele tiden, var oppe ca.5 timer i døgnet! Jeg var 5 timer om dagen på skolen i 1/2 år, resten såv jeg. Så låv meg å ta det medro, for det gjorde ikke jeg!
      Nå, 4 år etter har jeg det fortsatt i kroppen.. må ha 11 timer søvn for å fungere på dagen!
      Ta det medro, prøv og nyt livet! Du klarer og komme tilbake<3 Og ikke minst, gratulerer så mye med dagen!!

    44. Neineinei, Nora! Så synd! Plei kroppen, nyt dagen din og sommeren, så kommer du sterkere tilbake. Det blir bedre! Lov meg at du fortsetter å være den inspirasjonskilden du er 🙂

    45. Ååå. Kjente den stakk i hjerta. Ånei! Du får nyta lange dagar på terrassen med kjærasten og den firbeina koseklumpen. Lag god mat og kos deg masse .. Sende varme tanka! 🙂

    46. Så utrolig trist… Men dette er bare noe som skjer av og til, og det er ikke noe vi kan gjøre med det. Plei kroppen din og vær snill med den så du blir raskt frisk og nyt ferdig dagen din til det fulle og sommeren! Du kommer sterkere tilbake!! 🙂 Kjekt å se at du fortsatt ser på det positive, en av grunnene til at bloggen din er en av favorittene! Takk for MASSE inspirasjon og motivasjon, og ikke minst positivitet 🙂 MASSE GOD BEDRING!

    47. Dette var utrolig kjipt. Så hardt som du jobber og så sinnsykt disiplinert som du er, dette fortjente du virkelig ikke. En ting skal du vite og det er at du inspirerer andre hver eneste dag med bloggen din, og det må du fortsette med selv om du er syk og ikke kan gjøre som du pleier hver dag. Er det noe leserene dine vet, så er det at du kommer sterkt tilbake – mer motivert enn noen gang 🙂 Jeg heier på deg, Nora. Du er helt RÅ! 🙂

    48. Ånei, det var utrolig leit å høre! Du kommer nok så sykt sterkt tilbake, skal du se 😀 ! Jeg heier på deg, Nora og VET du kommer til å danke de andre ned i støvlene den dagen du er frisk og på topp! Masse god bedring.

    49. Føler med deg. Har vært på landslagsnivå selv, og jeg ble overtrent og måtte kutte rett ut. Dritkjipt, man føler det som at alt man jobber for er over. Kjenner også en som driver med den samme sporten som meg som fikk kyssesyken. Men han er tilbake på landslaget nå! Du kommer deg tilbake og det virker som du er flink til å se det positive i situasjoner. God bedring!

    50. Huffe 🙁 Det var leit å lese!! Men du er flink du, det kommer flere konkurranser og da tar du 1 plass! Pass på deg selv og helsen først og fremst <3
      Godt du har en god armkrok når man får sånne beskjeder! Virkelig god bedring!
      OG gratulerer med dagen (selvom klokken er over midnatt) 🙂
      Ordner seg for flinke piker vet du vel!
      "Spend time with people who know how to use their days well. Just as iron sharpens iron, positive people will inspire you to be positive."

    51. Nå fikk jeg faktisk tårer i øynene, kjære deg. Jeg vet at du kommer sterkere tilbake, så akkurat nå er det bare viktig at du blir ordentlig frisk og ikke bryter ned kroppen din!! Masse god bedring, kos deg med is, familie og Kay <3

    52. Så utrolig kjipt å høre! Føler virkelig med deg, Nora!
      MEN synes det er dritbra av deg å fokusere på det positive i det. En annen “trøst” er tanken på at om du ikke hadde funnet ut at du har kyssesyke og trent som vanlig mot konkurransene, kunne det endt i sykdommer senere. Bra du fant det ut, men fortsatt utrolig trist.
      Jeg synes du er helt utrolig RÅ, og beundrer deg til tusen, Nora! Ingen tvil om at du kommer til å gjøre det dritbra når du får stilt neste gang. Håper du hadde en fin bursdag til tross for dårlige nyheter, og at du bruker sommeren til å kose deg med familien og kjæresten din!

    53. Så utrolig leit! Dette fortjente du virkelig ikke, men neste år kommer du tilbake enda sterkere!
      God bedring <3

    54. Ånei! Huffda Nora!! Det var en utrolig lei nyhet! 🙁
      God bedring!
      Så flink du er som finner det positive i livet, det er så utrolig lett å glemme hvor heldig man egentlig er, når noen ting vender seg mot oss…vi glemmer liksom de andre positive tingene!
      Kos deg med isen fine du!! <3

    55. NEEEEEI!!! UFF! NEEEEEI! DET er så KJIPT det!! Føler sånn med deg. Mitt verste mareritt. NULL trening gjør virkelig noe med en, sjølv om en har det aldri så godt utanom det. Då eg trakka over og sleit leddbandet i ankelen for 10 uker siden og sesongen min gjekk i vaske, føltes det som om livet gjekk rett til h….. Sånn er det når vi driver med noe vi er så dedikert til. OM du kommer sterkere tilbake ja!! Det er merkelig med det, men man får ekstra motivasjon når en blir sett tilbake. For 10 uker siden hadde eg aldri trudd eg skulle vere der eg er i dag. Baneløp var uaktuelt på evigheter, og nå har eg løpt baneintervaller i 3 uker 😉 Wish all the best!!! Dette fixer du, LOVER!

    56. Huff, så utrolig kjipt! Du får prøve å fokusere på det gode du har, og på å bli frisk. Kyssesyken tar dessverre sin tid.
      Jeg lurte forresten på hvilken rase Ayla er?

    57. Oh no:( Ikke noe morsomt å lese.. Skjønner du “gikk rett i bakken” da du fikk høre dette, du som var så klar for å kjøre på.. Men, sånne ting er man ikke forberedt på, og plutselig skjer det noe. Da må man bare prøve å fokusere på det positive, noe som du har gjort her også:) Men, for all del, du har lov til å være skuffa og lei deg også.. Håper dagen i dag blir litt bedre da:)

    58. Uff, det var en sikkelig kjip beskjed å få, skjønner at man tror at “verden raser sammen” noen ganger. Det var i hvertfall utrolig kjipt, jeg som gledet meg til å se deg:(
      Det kommer jo heldig vis flere konkurranser og da får man heller vente på de 🙂 NM er til neste år også, så ta det da 🙂 gleder meg allerede til neste år 🙂 Stå på!
      God bedring og håper du ikke er så kraftig rammet av kyssesyken da*krysser fingrene*

    59. Åhhh, Nora! Først av alt, gratulerer med dagen som var igår! 😀 Utrolig trist å høre at planene dine gikk i vasken. MEN, jeg ble så glad da jeg leste videre, at du heller fokuserer på det du har og setter pris på <3 Det er så viktig!! Ønsker deg riktig god bedring <3

    60. Auda, det må være en kjedelig beskjed å få. Nyt livet likevel, og kom heller sterkere tilbake når du er frisk! Vi digger deg uansett!

    61. Uff, så leit Nora… Klart det er kjedelig å skulle legge konkurranseplanene på hylla for noe sånt. Det du har jobbet og vært på så god vei mot… Men sykdom rår man dessverre ikke over. Du får bare forsøke å tenke positivt- og holde fast ved innstillingen din om å komme sterkere tilbake enn noen gang. Som den “goalgetteren” du er, er jeg nemlig overbevist om at dette er noe du kommer styrket ut fra! 😉 Mange positive tanker og god-bedringsklemmer sendes deg 🙂

    62. Dette var dårlige nyheter. Dette fortjente du virkelig ikke, du som jobber så hardt. Men som du sier du har mange lyspunkt og jeg har sterk tro på at når du først skal tilbake, blir resultatet fantastisk. Du har lov til å være skuffet, du har lov til å deppe og trøstespise, forstår det veldig godt. Men snart snur det, og da du først begynner – tenk den energien du da vil ha!
      Varme klem til deg 🙂

    63. Åh, så utrolig kjipt!! Sender over masse trøste-klemmer!
      Men, du får flere sjanser, flere år å konkurrere i, flere gode treninger:) Mye bedre at du hviler og tar vare på deg selv nå, kyssesyken kan være litt skummelt, som flere andre her skriver.. Å slite seg ut mens man har den gjør sykdommen bare mer langvarig, og kan utløse ME.. Så hold deg i ro med god samvittighet, du! 🙂 God bedring!!

    64. så trist, i slike tider er det viktig å fokusere på hva du kan gjøre og hva du har. Du kan fortsatt gå, spise is og nyte sommeren fult ut! Det kommer flere konkuranser og flere muligheter 😉

    65. Offda, så utrolig kjedelig. Hadde selv kyssesyken for to år siden, og før jeg fikk vite hva det var så “pusha” jeg meg ekstra hardt noe som førte til at jeg fikk gulsott og treningsforbud i et halvt år (vi snakker alt av trening, til og med forbud mot gymtimer). Veit godt hvordan du har det, og ser at det er utrolig kjedelig. Det viktigste nå er å ta det helt med ro. Ønsker deg masse god bedring, og på den positive siden: har du først hatt kyssesyken kan ihvertfall ikke få den igjen 😉

    66. Fiine deg! Off, det var forferdelig trist å høre 🙁 Og så få en sånn beskjed på bursdagen sin da! Jeg skal ikke si at jeg vet hvor fæl situasjonen din er, men når jeg fikk kyssesyken på videregående og måtte stå over en håndballcup – grein jeg også da jeg fikk beskjeden! Håper du kommer fort over det, og det tror jeg på etter å ha lest alt det positive du ser i det til slutt der 🙂 Håper du fikk en kjempefin bursdag til tross for den triste beskjeden! Gleder meg til å se deg stille i neste konkurranse, hvor du er i enda bedre form enn hva du hadde vør til denne 🙂 <3 Stor klem <3

    67. Å nei, kjære deg:( Kyssesyken er noe drit, og føler den går overalt nå!!! Om du tar det med ro, slapper av og lar være å anstrenge deg så kan det gå fort over. Mange som trener masse og stresser kan ha det i ett år og enda føle seg slappe, for så å utvikle ME. Har selv en venninne som har gjort det. Ta det derfor med ro, spis masse sunn og næringsrik mat og ha kjæreste og venninner i nærheten. Du blir snart frisk igjen, og jeg gleder meg til å se deg på scenen da! Heia Nora 😀
      Klem Katrine

    68. Hei Nora, god bedring!! Håper du blir fort frisk og kan komme tilbake til det du elsker mest, nemlig å trene. Fortsett å inspirere mennesker, du er en flott jente 😀 Ingenting kan slå deg ned, ikke engang kyssesyken. Bare ta tiden til hjelp, bli frisk. Så skal vi blogglesere være trofaste og muntre deg opp gjennom denne perioden! Igjen masse god bedring!!
      klem Lone 🙂

    69. Synes virkelig synd i deg Nora! Jeg fulgte det på din debut, og nå har du jo vokst mye mer siden den gang og jeg var sikker på at du kom til å gjøre det bedre! Men det kommer du nok til neste gang! Det er helt greit å føle seg skikkelig nedenfor og synes synd i seg selv. Bare man klarer å komme seg opp igjen av de dype hull, det er bare å tenke positivt! Du får bare finne på annet gøy som du har lyst til som du kanskje ikke kunne gjøre på diett pga alt fokuset. Livet har sååå mye å by på. Det er som bilde du har lagt ut på facebook – endre noe slik at du blir glad igjen/ føler livsglede igjen!
      God bedring – og når du kan stå på scenen igjen så er jeg sikker på at det vil gå strålende!

    70. Åh, kyssesyken er marerittet for en ekte treningsentusiast. Jeg var redd for at jeg skulle bli smittet en stund, og holdt på å freake ut bare ved tanken. Jeg slapp unna da, så jeg kan ikke forestille meg hvor ille det faktisk er. Imponerende at du klarer å se lyset i tunnelen uansett. GOD BEDRING, og lykke til.

    71. Å nei, så kjipt! Stakkars deg! Men som du sier: det er mange andre viktige faktorer i livet ditt så du er jo tross alt heldig. Jeg vet om andre som har kommet tilbake etter kyssesyken og gjort det sterkt i konkurranser innen idrett, så bare se fram over. Det er veldig viktig å ta det med ro så lenge legen sier du må, og så trene seg opp sakte, men sikkert etterpå. Kanskje du da blir bedre enn noen gang!

    72. Utrolig trist å høre, men du er kjempesterk og klarer deg helt fint! 🙂 du har hele live foran deg, så dette er ikke en stopper, bare en liten demper 🙂 Nå får du bare kose deg med kjæreste, familie og venner og nyte livet og sommeren til du bli frisk, og krysser fingrene for at det ikke er så lenge til 🙂 ønsker deg alt godt og kjempegod bedring Nora! Du er super 🙂

    73. Uff, så kjedelig:/ men det viktigste er at du blir frisk! Det blir nok mange sjanser for deg senere! 🙂 Du får nyte alt det andre gode i livet ditt, så får vi håpe du blir fort frisk igjen!

    74. NEEI!! Stakkars deg Nora, jeg som hadde gleda meg til å følge med på deg hele veien til topps!! Jeg fikk utrolig vondt av deg, stakkars. Men håper du takler det bra. Du vil komme enda sterkere tilbake! Du e super go, og en fantastisk inspirasjon, spesiellt for meg. Du får ha god bedring så håper vi det går over fortere enn svindt!! Stor klem.

    75. Åh, så utrolig kjedelig!! Jeg holder på å frike ut dersom jeg bare har fått en liten forkjølelse og får den grusomme beskjeden “hold deg i ro”.
      Det er iallefall ufattelig bra at du fokuserer på de tingene du har og holder deg positiv. Dette overlever du, og neste gang stiller du enda sterkere!! Stå på videre 🙂
      Goooood bedring!!!!

    76. Gratulerer så mye med dagen som var i går Nora! Håper den ble fin selv om du fikk den dårlige nyheten.. Men du er sterk og kommer deg nok fort tilbake igjen, så er det et nytt år og nye muligheter til neste år, og da er jeg overbevist på at du stiller mye sterkere. Bruk tiden på å hvile og kjenn på hvor viktig trening faktisk er for deg 😉
      God bedring, klem 🙂

    77. Nei, uff så trist å høre! Da må du bare ta det helt med ro da, og så er jeg sikker på at du kommer sterkt tilbake neste år! :))

    78. Vært der, gjort det! Jeg trente for hardt og mye, og slet derfor med ettervirkninger og utmattelse i 2 år! Ikke gjør samme feilen.. Bedre å ta helt fri en måned eller to, enn å risikere å miste flere år!
      God bedring! 😀

    79. huff, så utrolig leit og trist å høre! Men det kommer heldigvis flere sjangser i livet, og mange andre fine og positive gleder i livet <3

    80. Huff, det er som et slag i trynet.. Men tenkt at du var så heldig at du fikk beskjed så tidlig og ikke trente igjennom de neste ukene. Det kunne ødelagt mye mer. For en fantastisk og inspirerende innstilling du har! Thumbs up for at du klarer å se det positive. You’ll be back in no time! God bedring 🙂

    81. Så utrolig trist! Om noe sånt hadde skjedd med meg vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Da hadde det sikkert hjulpet og lest om noen som hadde taklet det så utrolig bra som deg 🙂
      Det er virklig en kunst å kunne se det positive i det negative. BARE STÅ PÅ, SÅ KLARER DU DETTE OG KOMMER STERKERE TILBAKE ENN NOEN SINNE ! <3

    82. Ååå nora!:( så trist å høre. Er vanskelig å tenke positivt når man får slike nyheter, men du ser ut til å starte flott! Ny leilighet høres digg ut!:)
      Nå får du god tid til å lese masse om trening og kosthold, og tilslutt kommer du tilbake og er superklar og blir sterkere som aldri før!:) har trua på deg! Hilsen lillesandmarie:)!

    83. Huff så trist å lese! :'( Fikk virkelig vondt i meg på dine vegne nå..
      men for en herlig innstilling du har! Gleder meg villt til å se deg når du endelig kommer deg på scenen og stråler der du står! Gratulerer med flytting ilag med kjæresten og med bursdagen din!
      Sender varme tanker og klemmer til deg <3 Håpe du blir frisk fort og back in business 🙂

    84. Fytti! Så jævlig kjipt! Nå håper jeg du klarer å hvile, hvis ikke kan du få tilbakefall med sykdommen. Du har hele livet foran deg. Jeg vet at du kommer sterkere tilbake <3

    85. Dette var kjipt! Hadde gledet meg til å se deg fram mot konkurranse. Stå på og gjør det beste ut av det uannsett. Ha mot og vær glad:) Du får i alle fall ikke kyssesyken en gang til om du er forsiktig nå. Nyt sommeren og kos deg med familie og venner:)!
      GOD BEDRING, NORA. Du er virkelig en inspirasjon for mange!!

    86. Åh, så utrolig synd! Selvsagt er det lov å være skuffet. Håper og tror du finner nye mål og fokus etterhvert som du blir helt frisk. Lykke til, og gratulerer med dagen!

    87. Det gjør litt vondt å lese dette. Jeg skulle så håpe at du slapp dette. Men du må ta vare på deg selv så du ikke skader deg på noe vis, kyssesyka kødder man ikke med. Jeg ønsker deg god bedring. Du kommer deg hel gjennom dette – sterkere enn du allerede er…. Tillat deg å være skuffa, det er helt naturlig…. Men finn gleden i hverdagen og kos deg i sommer, selv om den blir noe helt annet enn du har innstilt deg på.
      *Styrkeklem*

    88. Kære Nora
      Nej, hvor er jeg ked af det på dine vegne!! Jeg kan slet ikke forestille mig, hvilken mavepuster det må være at få den besked. Jeg træner ikke på konkurrenceplan, men alligevel seks gange om ugen, og jeg kan ikke forestille mig at skulle stoppe. Din stakkel 🙁
      Kærlig hilsen fra Danmark

    89. Det var leit å høre Nora! Tilatt deg å vær skuffa, å gå videre. Det er det beste rådet jeg kan gi. Fikk selv en diagnose med noe jeg må leve med resten av livet for ca. en mnd siden. Det var tungt, men man venner seg til det… Klem

    90. Huff ! Det var utrolig trist å høre :`( Håper du kommer fort tilbake og kan forstette med det du liker:D Du er en stor motivasjons og inspirasjonskilde

    91. Huff. Dette skjønner jeg er trist for deg, men treningen din har alikevel ikke vært forgjeves! stå på, du er superflink! masse god bedring 🙂

    92. Utrolig leit!
      Har en god og en dårlig historie på akkurat den sykdommen. Søsteren min fikk det og var kjempe dårlig i mange måneder, helt slått ut, helt ferdig! Mens når kjæresten min fikk det var han bare litt små syk i en uke så var han helt frisk igjen! og trente som normalt! 🙂 Så får håpe du ikke reagerer dårlig på sykdommen, men at du kommer deg fort! 🙂
      God bedring ,Nora! Jeg digger deg!

    93. Nå fikk jeg faktisk tårer i øynene. . Gooood bedring, jeg har troen på at du blir fort kvitt sykdommen! Jeg heier på deg 🙂

    94. VIKTIG AT DU LESER DETTE
      Jeg er halvt dansk og tilbringer mye tid her i Danmark! I fjor fikk søsteren kyssesyke og vi dro da til legen. Og fikk da altså konstatert kyssesyke. Da holdt ho på med handball , men legen sa da at de ikke frarådet trening. Han sa at før sa de liksom Norge at man ikke kunne trene, men etter videre forskning på sykdommen hadde det ikke noe å si! Vet ikke om du kan bruke set til noe, men tenkte jeg skulle si det :))
      Og etterpå må du huske å passe på med gluten og laktose intoleranse , for de kommer ofte av kyssesyken;(
      Men du, uansett hva som skjer så se positivt! Du allerede sommerfit, og kan nå spise det du vil 😀
      Yayya, og husk å pass å forholdet å! Tiden du bruker med din kjære i gymmen, må du nå finne en annen plass slik at dere også får litt kvalitetstid :*
      Uansett, stå på!!! Ingenting er så dumt, at det ikke er bra for noe 😉

    95. Så trist å lese dette Nora! Føler med deg.. Må være kjipt å få en sånn beskjed, du har jo jobbet så hardt for dette.. Men du kommer sterkere tilbake enn noen ang, du er helt rå 😉 God bedring 🙂

    96. Utrolig trist å høre Nora… dette som betyr så mye for deg.. men det er ikke forsent, du får en ny sjanse neste år og du kan jo ikke få kyssesyken på ny igjen, så den skal hvertfall aldri stoppe deg igjen:) Ønsker deg god bedring så kjapt som mulig:)

    97. Uff, dette var veldig trist å høre! Det må være vanskelig å gi opp noe som du har jobbet så hardt for! Men stå på, så er jeg helt sikker på at du bare kommer sterkere ut av dette 🙂
      God bedring!

    98. Utrolig leit å se at du har fått kyssesyken.Heldigvis kommer det flere år du kan stille!:) gleder meg til å følge deg vidre uansett!:) du er en stoor inspirasjon! Og la kroppen din få den hvilen den trenger nå,lytt til kroppen din..:) God bedring!!

    99. Jeg ble oppriktig lei meg da jeg leste dette, virkelig! Men kos deg i sommer, og nyt det med venner, kjæreste og familie 🙂 Og ikke slutt å blogge for all del, din blogg er like mye inspirasjon uten konkurranse som med! Du kan jo alltids stille til våren, og da håper jeg at jeg ser deg på scenen 🙂 eller senere! Du kommer nok sterkere tilbake, Nora.

    100. Sier som flere over meg her, det var utrolig trist å lese, og enda verre må det være for deg! Men jeg kommer uansett til å klikke meg innom bloggen din daglig, for ingen er større motivasjon når det gjelder trening og sunn matlaging enn det du er! Jeg ønsker deg god bedring, og gleder meg til å lese bloggen din fremover. 🙂 Jeg vet at etter dette kommer du til å komme i din livs form! Bare bli frisk først 😀

    101. Synd, Nora! Men du kommer nok sterkere tilbake !
      Jeg har selv hatt kyssesyken, følte meg dritt i noen uker, men så går det framover. Begynn forsiktig, så går det nok bra 🙂
      Fortsett blogginga, du er en inspirasjonskilde 😀
      God bedring! 😀

    102. Så utrolig kjedelig! Føler med deg. Jeg skulle trene meg opp igjen etter et år i USA. Jeg skulle starte håndballen igjen og jeg skulle jobbe. Første uken av sommerferien har jeg tilbragt på sofaen fordi jeg knapt orker å gå opp og ned trappen. Fikk bekreftet kyssesyken for to dager siden selv, og jeg begynte også å gråte. Som fast leser av bloggen din kan jeg jo nå lese om hvordan du kommer deg gjennom denne perioden. Jeg har jo fulgt den fordi du er en inspirasjon i forholdt til trening og kosthold, men med tanke på at vi begge er syke, så blir det vel en sykeinspirasjon også, haha!
      God bedring, og jeg håper du blir fort frisk!

    103. Pass på å slapp av og blir frisk før du begynner å trene! Jeg gikk en hel sommer med kyssesyken uten og være klar over det, og det ble så gale at jeg nesten ble innlagt på sykehus når det først ble oppdaget og var sengeliggende i en måned. Dette er to år siden nå og jeg sliter fortsatt med at jeg blir lettere syk enn vanlig og at jeg er trøttere enn jeg burde… Kyssesyken er faktisk farligere enn det mange tror!
      God bedring 🙂

    104. Stakkars! Nå ble jeg utrolig lei meg på dine vegne.. Men du prøve å tenke at “alt har en mening”, som ei veldig god venninne alltid pleier å si til meg. Kanskje dette fører til at dette fører til at du blir ekstra motivert til neste sesong, som gjør at du vinner? 😀
      Uansett, ta vare på deg selv og spis god og bra mat, tren og smil, selv om jeg skjønner skuffelsen nå. God bedring <3

    105. Du er ung og stekt! Du har SÅ god tid til å stille igjen, og det har jeg virkelig troen på at du skal også 🙂 Skjønner at det er forferdelig skuffende og kjedelig, men denne gangen her var det ikke din tur. Jeg garanterer at du kommer sterkere tilbake med mer motivasjon enn noen sinne:) Du er sterk både på utsiden, og innsiden. Masse god bedring fine deg:)

    106. Så utrolig kjipt!
      Du skal vite at jeg beundrer deg enormt for stå-på-viljen din, du er sterk – både fysisk og mentalt.
      God bedring
      <3

    107. Noraa! jeg vet så utrolig godt hvordan du har det!! ååh, jeg syntes såå synd på deg, for jeg kjenner igjen den følelsen så utrolig godt! Jeg har alltid elsket å trene, men nå etter jul har jeg tatt det mer seriøst, men så pluttselig blir jeg syk og er sliten hele tiden og finner ut at jeg har fått kyssesyken og med det får jeg streng beskjed fra både foreldre og lærere i og med at jeg går idrettslinja, at jeg ikke får lov å trene, i hvertfall ikke like hardt. Og akkurat da følte jeg at livet mitt ikke hadde mening. Men nå er jeg mye bedre og jeg trener som før 🙂 du vil komme deg gjennom det, bare ta det med ro og hør på de som er rundt deg, de vil bare hjelpe 🙂 stå på, kjære deg, du er awesome !! 😀

    108. Huff, for en drittbeskjed å få på bursdagen sin! Hvis det hjelper, så vet jeg litt hvordan du har det, da jeg fikk en enorm nedtur på 18 års-dagen min i form av stryk på oppkjøring… Viktig å prøve å nyte resten av dagen og ikke la det ødelegge alt, selv om det selvfølgelig er skikkelig kjipt.

    109. Hei
      Fra en treningsnarkoman til en annen så føler jeg med deg. Trente på meg et tretthetsbrudd i lårhalsen og var 4 mnd på krykker med treningsforbud i vinter. Var langt nede og har vært borte fra blogging siden. Gikk fra å trene 6-8 økter i uken til null vektbæring. Er en vell så lang mental prosess som fysisk. Har godtatt å ta pause fra løping og skal fokusere på kosthold og styrketrening nå som jeg kan stå på beina. Mye inspirasjon og gode tips på siden din. Gleder meg nå endelig til å ta fatt på en ny utfordring! Mie

    110. Utrolig kjipt at dette skulle skje med deg akkurat nå! Følger bloggen din hver dag, og hadde gledet meg til å se deg gruse alle i de kommende konkurransene.. Men nå skal jeg heller følge deg på veien oppover igjen! For jeg er ikke i tvil om at når du kommer tilbake, så er det sterkere enn noen gang 😀 Jeg DIGGER DIGGER DIGGER deg Nora, og du er til stooor inspirasjon for meg! 🙂 Håper du har lagt den verste skuffelsen bak deg og ser lyst på tiden fremover 🙂 Jeg heier på deg! <3

    111. Uff, så leit! 🙁 Jeg fikk også konstatert kyssesyken i februar, etter at jeg hadde hatt det siden i fjor høst. Ble skikkelig syk og lå hjemme i to uker uten å vite at jeg hadde kyssesyken. Legene sa bare at det var en kraftig halsbetennelse og jeg ble satt på to antibiotikakurer som ikke funket i det hele tatt. Etter å ha vært hos legen fem ganger var jeg skikkelig irritert og fikk mast på meg en prøve for kyssesyken, som med en gang viste seg å være positiv. Og da bars det rett på sykehuset hvor jeg lå i fire dager for å få væske intravenøst da jeg ikke klarte å spise eller drikke selv! Heldigvis for meg var aldri leverprøvene mine spesielt høye, det var bare det at symptomene var veldig fremtredende hos meg. Jeg ble friskmeldt etter to-tre måneder, og rakk akkurat å være med på danseforestillingen vi hadde øvd på i ett år, selv om formen ikke akkurat var på topp! Enda er ikke formen der den var, og jeg er forberedt på at det kommer til å ta sin tid.
      Hør på legene å hva de har å si, og ikke minst hør på din egen kropp og hva den tåler når du begynner å trene igjen! God bedring, Nora, elsker bloggen din! 🙂

    112. Var trist å høre Nora! Men bra du tar det seriøst, for jeg har hatt kyssesyken uten å vite det, og trente og jobbet like mye, og det er muligens grunnen til at kroppen min fikk seg en skikkelig knekk for noen år tilbake som jeg fortsatt jobber for å bli helt bra igjen av. Og det er absolutt ikke verdt det! Kos deg på verden rundt reise og ta vare på deg selv! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg