Q & A

Ei fortsatt syk jente fikk fort annet fokus etter å lest gjennom kommentarene på innlegget under – og jeg er helt målløs. At så mange tar jeg tid til å skrive så utrolig fine tilbakemeldinger til meg, det betyr så utrolig mye mer enn dere tror! Jeg ble så rørt at jeg tok til tårene der jeg satt godt krøllet opp i sofaen, og synes egentlig ikke jeg har gjort meg fortjent til alle disse fine ordene fra dere. Skulle virkelig ønske at jeg hadde en pakke til hver og en av dere! Jeg har plukket ut de som traff meg mest, men det er umulig å velge mellom de og derfor må jeg bare trekke to vinnere av de senere ikveld. Jeg lagret alle i et langt worddokument, som jeg kan trekke frem om jeg skulle trenge et boost av glede fra dere! Et annet langt worddokument er det med spørsmål fra spørsmålsrunden, så her kommer svar på noen av det dere lurte på:

Bruker du fettforbrennere? Virker disse?

Ja, det gjør jeg. For tiden bruker jeg ripped freak og frenzy fat loss, og for mitt bruk virker de. Det vil si at det gir meg mer energi å ta disse tilskuddene, som er akkurat det jeg ønsker å oppnå ved å ta de.  For fettforbrenningen sin del kan jeg ikke uttale meg så mye, jeg har troen på at det er trening og kosthold som gjør at man går ned i vekt. For å forbrenne 1 kg fett må du forbrenne ca 9000 kalorier, og hvis du er av den oppfatning at en pille kan gjøre dette må du desverre tro om igjen 🙂 Men at det kan gi en boost i den enkeltes forbrenning – den er jeg enig i!

Kan du legge ut film fra fitnesskonkurranse?

Stavanger Open, 2011

NM, 2011

Hva bruker du i panna når du steker ting?

Jeg steker 99% av maten min i vann, men om jeg skal steke spesielle ting som brenner lett ( f.eks pannekaker) bruker jeg denne 1-kcal sprayen.

Hvor lenge varer styrkeøktene dine?

De tar den tiden de tar, rett og slett! Jeg gjennomfører alltid programmet jeg har for dagen, En dag kan jeg ha en god og effektiv økt på 50 minutter, mens det tar nesten to timer dagen etter. Kommer veldig an på hvilke muskelgrupper jeg trener, nødvendigvis tar bein lengre tid enn armer 🙂 

Hva kan du spise på diett? Hvorfor er du på diett, for å bli tynnere? Skal du stille i bikini eller bodyfitness? Hvilke konkurranser har du planer om å stille i i år? Hvordan ser en typisk dag på diett ut?

Jeg er på diett fordi jeg skal være med i bodyfitness konkurranser denne høsten – absolutt ikke “for å bli tynnere.” Naturlig nok blir jeg tynnere av å fjerne det meste av fettet på kroppen min, men det å bli tynn er absolutt ikke et mål for meg. Jeg har planer om å være med i Norway Open, NM og kaaaanskje Luciapokalen i Sverige i desember. Vi får se etter NM 🙂 En typisk dag på diett og hva jeg spiser kan du se i dette innlegget.  Selv om mange har spurt legger jeg ikke ut antall kcal og fordelig av næringsstoffer – fordi jeg ønsker ikke at noen skal kopiere dietten min. Dietter må være individuelle – og det skal være et kosthold tilpasset dine egne mål og ønsker.

Føler du at det er en grense for hvor “stor” du vil bli?

Ja, det er det – uten tvil. Personlig synes jeg ikke det er pent når det blir for mye muskler på jenter. Hva som er for mye kan jo diskuteres i det uendelige, men jeg personlig synes ikke at kvinnelig kroppsbygging er pent. Men det er ikke sånn at jeg bekymrer meg for å bli for stor, for å si det sånn. Det er mye vanskeligere for jenter å legge på seg muskelmasse enn gutter, fordi vi har så utrolig lav produksjon av de mannlige hormonene. Derfor må alle jenter legge BORT ideen om at man blir “bulkete” av å trene styrke, for det er nemlig ikke tilfelle for jenter som ikke tar noen form for stereoider. Her er to nydelige muskeljenter til inspirasjon:


Nicole Wilkins


Andreia Brazier

Hvilke blogger leser du?

Jeg er innom utrolig mange blogger sånn innimellom, men her er noen av de jeg er innom oftere enn andre:

Fighterdiet

LilleU

Busy but healthy

Fitnessbloggen

Ida Markussen

Kristine Solhaug

Dedication

Mette Ulseth

Hvilke menn foretrekker du, Athletic Fitness eller Bodybuildere?

Ingen av delene, dette er mannen jeg foretrekker over alle andre i hele verden;

Dette var alt jeg orker for denne gang, nå skal jeg sove litt og prøve meg på ei beinøkt. Jeg er fortsatt syk og har fått beskjed om å holde meg mer eller mindre i ro – så vi får se hvor bra den økta blir. Uansett må skal jeg komme meg på Kaliber iløpet av dagen, bare for å få løftet på noe! Får litt abstinenser av å være der mindre enn vanlig – miljøskadet, I know 🙂 Ha en fin kveld alle sammen!

14 kommentarer
    1. Føler med deg Nora! Er syk selv og har ikke løftet en vekt på en uke! det klør og kribler i hele meg etter å trene igjen!! god bedring og håper økta di blir bra 🙂

    2. Hvorfor vugger hun første i videoen slik når hun strammer musklene?
      Når dere står på rekke og rad, står dere andre helt stille, mens hun vugger og er litt “overalt”.

    3. Hei Nora:) Første gang jeg kommenterer noe som helst på nett! Har bare lyst til å si at det er så fint at det finnes jenter som deg som blogger. Jenter som tenker sunt, som ikke bare er opptatt av brunkrem og slanking..Er blitt 26 år,og på vei ut av en lang kamp mot spiseforstyrrelse..du er en positiv boost som hjelper meg mot målet mitt..elsker trening,har ikke noe forhold til fitness, men bloggen din treffer meg i hjertet likevel:) Godjente er du:)klem

    4. Takk for gode svar! Var så gøy å se videoene fra forrige konkurranse igjen! Skulle ønske jeg skulle sitte i salen og heie i år også (eller aller helst stått på scenen igjen selv), men det får bli ved neste anledning. En vakker vår- eller høstdag står vi nok på samme scene 🙂
      Nå må du bare bli fort frisk, god bedring <3

    5. Åh, jeg husker da det var Stavanger Open i fjor og jeg hadde installert meg i sofaen med en haug snack a jacks og sjokolade for å se på live! ^^
      Men nå må du se til å bli frisk! Kan ikke ha noe av mer sykehangling nå, Nora. Det er en ordre til kroppen din 😉 God bedring!

    6. Så hyggelig å være en av dine utkårede blogger du må innom:) Jeg følger deg også! det skal bli gøy å følge deg frem mot NM:) God spisedag i dag:) Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg