Ny uke, ny jobb, ny pers og nye sko :D

For en finfin mandag 😀 Startet dagen med en kort joggetur på ca. 30 minutter før det bar avgårde på den nye jobben hos DnB som jeg tror jeg vil trives kjempegodt i! Jeg tar meg et friår fra studiene nå, rett og slett fordi jeg mangler motivasjon til å begynne på master. Det får bli til neste høst – om det blir i Bergen eller København får tiden vise. Dette året skal jeg i allefall jobbe og gjøre masse spennende ting 🙂 Blant annet har jeg veldig lyst til å konkurrere på Fitnessfestivalen i Gøterborg i desember, i tilegg til Norway Open og NM selvfølgelig. Morsom høst i vente 😀 

Dagens lunsj er som vanlig laks og grønnsaker. Jeg toppet det med thousand island dressing fra walden farms. Jeg har fått en del spørsmål og hva disse produktene inneholder siden de er “kalorifrie.” Nå er det sånn at i USA kan man skrive at ting ikke inneholder kalorier så lenge de inneholder under 5 kcal per serving. Det vil si at en serving kan inneholde alt fra 1-5 kalorier. På dagens lunsj som er avbildet har jeg brukt under en serving (2 ss) så om jeg får i meg 3 kalorier ekstra – så er faktisk ikke det verdens undergang. Da spiser jeg heller en tyggis mindre om dagen 😉 

 
Salat av laks, isberg og spinat

Vel hjemme fra jobb var det klart for ei treningsøkt med Kay, bryst og mage var på dagens plan. På spørsmålsrunden min lurte flere av dere på hva jeg tar i 1RM, altså “en repetisjon maksimum.” Sannheten er at jeg ANER faktisk ikke, fordi jeg har aldri prøvd. Nysgjerrig som jeg er måtte jeg bare prøve å finne 1RM i benken i dag, og det ble 60 kilo! Aldri løftet så tungt i benken før – så det var supergøy 🙂 Nesten så jeg klarte 2 også, men jeg måtte ha litt hjelp for å få stanga opp. Det blir etterhvert, rekorder er jo tross alt til for å brytes 😉 Veldig fornøyd med ny pers – og veldig fornøyd med fine nye treningssko som venta på døra når jeg kom hjem! Godt for føttene med nye sko, og  ikke minst godt for et jentehjerte 🙂


 
Singlett og tights fra Better Bodies, Nike Air Max sko fra Brandos.

Jeg rakk ikke å lage risboller før trening i dag, og derfor gikk jeg for det nest beste etter trening i dag – nemlig “honnikorn.” Knuste riskaker, 1 scoop melkesjokoladeprotein, sukrinmelis og litt vann røres godt sammen og spises med skje. Perfekt for en sjokoladeelsker som meg! Ikke bare elsker jeg sjokolade – men burgere elsker jeg og, så nå blir det opp på kjøkkenet for å mekke torskeburger. Nammis!

Ha en herlig start på uka alle sammen – nye muligheter og nye perser venter! 😀

29 kommentarer
    1. Inspirerende med all denne sunne maten du kommer med!:)
      Lurte også på en ting… Synes det er så fint med “markerte” legger om du skjønner, slik at du på en måte ser musklene: ) Du har ingen gode tips til å trene legene til å bli mer “muskuløse”? :))

    2. Du ser som alltid fantastisk ut 🙂 Gratulerer med ny jobb, pers og sko! Blir spennande å sjå framgangen din på scena i år 🙂

    3. Aaaahh, SYKT kule sko!! Hvordan var de i størrelsen? Nike har jo en tendens til å være litt små i nummerne, men de her er kanskje litt mer normale? 🙂

    4. Den dressingen har jeg vurdert å klikke hjem flere ganger, men når noe høres for godt ut til å være sant, så er det gjerne det. Hvordan er smaken på den?
      Foresten, åh, så fine sko!

    5. Gratulerer med flott pers i benken Nora, det skal du være stolt over!!! :))
      Du stråler for tiden, og ser rett og slett fantastisk ut. Lykke til med både jobb og alle planene dine fremover 🙂
      mvh Kristin

    6. Super fine sko på en fin jente 🙂
      Du ville ikke tilfeldigvis fortelle meg recepten på torskeburgerne? Fordi jeg har prøvd med på det men det er ikke akkurat så veldig spisbart da kan man si, så om du vil fortelle hvordan du gjør det, og bruker du fersk fisk? eller tint? 🙂
      Lykke til på dietten, heier på deg fra salen til høsten :))

    7. Så bra du trives i ny jobb! Skjønner godt at du trenger et år fri fra studiene, også er du hjertelig velkommen til Bergen til neste høst for å begynne på master! Enda flere treningsdamer takker vi ikke nei til! 😉
      Var skoene gode å gå i, og hvor mye kostet de? 😀 Jeg må visst ha meg noen nye en gang i nærmeste fremtid, jeg også! Hehe

    8. Hei. Har et spørsmål ang proteinpulver. Har hørt at man skal trene endel mens man bruker det, ellers blir det for mye og lagres som fett? :/

    9. Grattirs med ny pers! Lite som er så motiverende og inspirerende å oppdage at man er bedre enn man trodde, eller når man når mål man har satt seg 🙂

    10. så om jeg får i meg 3 kalorier ekstra – så er faktisk ikke det verdens undergang. Da spiser jeg heller en tyggis mindre om dagen 😉
      Dette er forhåpentligvis ironi? Sykeste jeg har lest på lenge iallefall.. Dere ser på dere selv som sunne fordi dere trener og får i dere tilstrekkelig med sunn næring. Og når dere først skeier ut, er det fordi dere må det for å karbe opp eller hva det nå enn er, og utskeielsen blir da likevel med kalorifrie produkter og blabla. Ja, man skal leve som man vil, og så lenge man har det bra og er fornøyd med det, så er det det viktigste, MEN husk at en blogg er ikke det samme som en dagbok, nemlig privat. En blogg kan nemlig alle lese, jenter så unge som 9 år, sikkert under også. Og dere har en stor påvirkningsgrad. Før var et sunt kosthold å bytte ut junkfood med sunnere alternativer, droppe sausen bare, kjøpe en ferdismoothie eller smurt knekkebrød på butikken, nå handler det plutselig om å ikke spise kalorier, og å kjøpe mandelmel- kokosmel- sukrin og alt mulig annet.. Bare husk at dere påvirker UTROLIG mye. Dette kommer fra en jente som har hatt spiseforstyrrelser, fikk det igjen og ble verre av å lese alle kosthold- og fitness blogger. Ja, jeg ser din side og, dette er livet ditt, noe du elsker, og mange andre gjør det, og dere deler tips om deres livsstil imellom. Men samtidig, i lengden, kan det bli farlig. Utifra dette kan en alminnelig ungdom få dårlig samvittighet av å spise for mange tyggiser… Jeg vet at hvis jeg ikke hadde kommet meg ut fort nok igjen, hadde jeg droppet tyggisen for godt av å lese dette..

    11. Linda: Det var ironi ja gitt, så ikke bekymre deg for den 🙂 Jeg er fullstendig klar over påvirkningskraften blogger i denne sjangeren kan ha, og derfor er jeg alltid veldig nøye med hva jeg skriver. Og poengterer ofte at det å være tynn absolutt IKKE er et mål for meg. Bloggere har helt klart et ansvar, men igjen er det også opp til den enkelte hva den ønsker å lese. Sliter du med gambling problemer sier det seg selv at du ikke bør sitte på nordicbet, og det samme gjelder til en viss grad også spiseforstyrrede og fitnessblogger etter min mening.

      Jeg ser noen av poengene dine, men igjen skjønner jeg virkelig ikke hva som er galt med mandelmel, kokosmel eller sukrin? Er det bedre med hvetemel og vanlig sukker synes du? Det synes iallefall ikke jeg, og derfor fronter jeg mye heller sunnere alternativ som kanskje ikke er så kjente for mannen i gata her i Norge. Uansett, veldig godt å høre at du har kommet deg ut av spiseforstyrrelsen igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg