Shoulders, baby!

God kveld! Her er et bilde av ei gladmongo jente i garderoben etter ei god skulderøkt på Kaliber i dag! Veldig fornøyd med økta, og veldig fornøyd med at det dukket opp blodårer på skuldrene under økta 😀 DET er det lenge siden jeg har sett på denne kroppen, men jeg klager absolutt ikke på at de er tilbake. Ettersom jeg har vært på ferie er det lenge siden sist formsjekk, og jeg gleder meg til å høre hva coacen har å si i morgen. Selv er jeg veldig fornøyd med fremgangen i allefall, og satser på at han er enig. Oppdaterer etter formsjekken i morgenkveld 🙂

Det har kommet inn MASSE spørsmål, og jeg kommer til å ha nok å svare på ser jeg. Like greit å begynne med engang – favorittøvelsen min for skuldre er definitivt militærpress! Etter min mening bør denne øvelsen være med på enhver skulderøkt. Her er et par actionbilder fra dagens økt, kjørte 4 x 10 reps på 35 kilo.

Jeg har et mattips til dere i dag og, en diett-vennlig versjon av vaniljeris! Hvis du ikke er på diett vil jeg anbefale å lage den orginale versjonen, cocosa inneholder jo sunt fett og gjør ingen skade i små mengder. Men på konkurransediett er det akkurat slike småting man ikke kan unne seg, alt av mat veies nøyaktig opp. Jeg prøvde først å koke ris sammen med stevia vanilla cream – men det manglet den “grøtete” konsistensen.  Derfor tilsatte jeg en spiseskje marshmallow dip – og da ble det nesten akkurat like godt som orginalversjonen! Hurra 😀 Denne porsjonen gikk ned på høykant som dessert;

Nå har sola tittet frem og før det begynner å regne igjen skal jeg ta med meg Ayla ut på tur. Ekstemt mange har spørsmål om den nydelige jenta, og hun er en blanding av engelsk staff. og rottweiler. Jeg prøver å overtale Kay til at vi skal la henne få valper, men han er ikke helt enig med meg. Satser på at jeg vinner den diskusjonen til slutt, tenk for en fin verden det blir med flere Ayla’er 😀

37 kommentarer
    1. Så herlig innlegg Nora 😀 Du er så flink ;D Du har gitt meg masse inspirasjon, og kan med hånden på hjertet si at jeg elsker styrketrening jeg også nå. Deilig følelse etter man er ferdig trent 🙂

    2. Oh, du er så sterk i miltærpress! Jeg tenker faktisk på deg hver gang jeg gjør øvelsen 😉 Er ikke så lenge siden jeg re-introduserte den igjen, da. Du har helt sikkert skrevet om det før, men jeg spør likevel: Hvordan har progresjonen din vært der? Hva startet du på? Og hvordan har du blitt så sterk der? (Hardt arbeid og virkelig pushing, selvfølgelig, men litt mer konkret;) Jeg har lyst til å være rå i militærpress! (Foreløpig ligger jeg bare på 25 kg x 6 reps. Ikke så skrekkelig svakt, men ikke sterkt heller, for å si det sånn:p)

    3. Herlighet, du er sterk i skuldre og armer! Men jeg digger armene dine, du ser knallbra ut 😀
      Det hadde vært nyyydelig om Ayla hadde fått valper, hihi <3

    4. På samme måte som du er dedikert til fitness, så finnes det masse folk som er dedikerte hundefolk. De bruker all sin fritid og ikke minst masse penger på å trene, stille og avle frem hunder som svarer til sin rasestandard. Det finnes nok hunderaser til at alle kan finne en hund som passer for seg UTEN å bevisst avle frem blandingshunder… Når du blander ulike raser risikerer du avkom med instinkter og anatomiske trekk som er motstridende, det er ikke bare bare, man bør vite hva en holder på med… just sayin’ 😉

    5. Vilde Sofie: Så gøy at du tenker på meg 😀 Jeg begynte med Riptoes starting strength i november, og da kjørte jeg 5 x 25 reps. Kjørte militærpress 1 gang i uka, og økt med 1 kg hver gang. Når det begynte å bli for heftig med 1 kg økning reduserte jeg den ukentlige økningen til 0,5 kg. Begynte med min 10 RM – og så raskt progresjon! Verdt å prøve ut 🙂

    6. Stå på med treninga, men vær så snill, ikke avle blandingshunder 🙂 Ta en titt på f. eks Finn.no, det er SÅ mange blandinger som blir omplassert hele tiden.. Tenk hvor mye innsats oppdrettere legger ned i kvalitetssikring av hundene sine, sjekke at de er friske, reise rundt for å finne en passende partner osv.. Det bør være bedre grunner til å avle enn at hunden er søt og snill. Finnes mange søte og snille hunder, hehe! Dessuten blir ikke valpene “flere Ayla’er”, de kan bli noe helt annerledes 🙂
      Helt enig med Line C.

    7. Aldri smakt vaniljeris, men jeg skjønner at det er på tide kanskje? Ideen høres jo veldig god ut 😉
      Så gøy at blodårene er på vei tilbake! Og i dét jeg skrev det der kom jeg plutselig til å tenke på hvor miljøskada man blir av denne idretten, haha… Samma det, vi liker’e 😀
      Lykke til på formsjekk i morgen, gleder meg til oppdatering!

    8. Hei!
      Hva slags ris bruker du? Jeg har droppet å handle inn ris for jeg veit ikke hvilke som er sunne. Hva anbefaler du? Har du noen favoritt merker?
      Sykt motiverende blogg du har!!

    9. Bra jobbet!! Ønsker deg lykke til på veien mot neste konkurranse. Bra med gode mattips som jeg skal følge med på og teste ut selv…
      Gi gass og kjør hardt!!

    10. Utrolig bra skuldre på deg! Blodårer har en merkelig motiverende effekt. Bare man skimter dem ørlite grann får ihvertfall jeg en skikkelig motivasjonsboost! 😀

    11. Er det egentlig noen stor forskjell mellom resultatet man får av militærpress og vanlig skulderpress med hanteler? Jeg er blitt vant til å ta sistnevnte og begynner å bli passe sterk der. Tok 9 reps og 4 sett med 14 kg sist. :DD

    12. Skuldre her i og, i dag 🙂 Gledes, er så herlig å trene skuldre. Perfekt avslutgning på uka før helg 😉
      Den oppskriften der kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. Jeg kjøpte marshmallowdipen for lenge siden og den ble stående da jeg ikke ante hva jeg skulle bruke den til! 🙂
      Ønsker deg en super helg:-)

    13. Må si meg enig med Line c og Julie. Man skal ikke avle blandingshunder bevisst. Ulykker kan skje og selvfølgelig skal da disse hundene taes vare på like bra som andre hunder! Det finnes vanvittig mange søte og snille hunder i dette landet og du hadde garantert blitt glad i en annen hund også og syntes den var like søt og snill som Ayla. Hun er faktisk ikke så spesiell, annet enn for deg og de andre som kjenner og er glad i henne. Jeg synes mine hunder også er verdens søteste, snilleste osv, men sannsynligvis hadde jeg synes det om en annen hund også som jeg hadde fått meg en til. La de som har peiling på hund og oppdrett drive med det, ikke begynn og bevisst avle frem blandingshunder!! Hold deg heller til det du er god på, trening og fitness, for der er du jo rå 🙂

    14. Vil bare minne om at det å rendyrke raser ikke nødvendigvis er bra for helsen til dyret. Mange rasehunder (og -katter) har ulike gendefekter som skyldes avl. De sunneste dyra er absolutt de dyrene som er blandinger. Såkalt gatemiks! Bare å lage valper av Ayla, Nora! Jeg støtter deg 🙂

    15. Fine deg! MEN som noen andre her, slutt å blande inn andre raser i staffen. Det er et forbud mot amstaff i Norge (noe vi såklart kan diskutere at er helt bak mål) men derfor går det hardt utover den engelske staffen. Bla. med useriøs avl av staffer for å få de større og mer lik am.staffen i størrelse også ungå “forbudet”. Det eneste det fører til er at forbudet mot den engelske staffen igjen blir et tema… Det kan også komme politi på døra deres og kreve papirer på stakars Ayla, og da er det ikke så lett å motbevise at hun faktisk er en blanding av ditt og datt når hun ser snytt ut av nesa på en am.staff… Just saying.

    16. Sånn bortsett fra det så er hun seff. verdens nydeligste hund. Sett bortifra min egen engelske staff. ;p

    17. Jeg har staff, og DESSVERRE er det ikke lenge før den også er ulovlig i Norge pga mixing med andre raser som bl.a Rottweiler. De som bevisst avler frem mixer, tenker ikke på at dersom valpen ikke har papirer, kan politiet kreve avliving. Staffen er ulovlig i Danmark, I tillegg er det mer enn nok valper rundt omkring.

    18. Siv: Jeg skjønner problemstillingen, jeg bare elsker utseende hennes og vil gjerne ha flere slike hunder 🙂 Men det blir jo uansett ikke det samme, Ayla er jo halvt rottweiler/eng.staff – og en vil jo ikke få det samme resultatet av å blande ut henne igjen. Papirer har vi – så det er ikke noe problem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg