Spørsmålsrunde

Nå føler jeg det er på tide med en ny spørsmålsrunde her på bloggen 🙂 Er det noe du lurer på om trening, kosthold eller bodyfitness – så fyr løs i kommentarfeltet! Jeg kommer ikke til å svare på spørsmål om personlige dietter/treningsprogram – da vil jeg heller anbefale å kontakte en PT. Noen spørsmål kommer jeg til å lage egne innlegg om, men andre kommer jeg til å legge inn i enkelte bloginnlegg som “dagens spørsmål.” Skal gjøre mitt aller beste for å svare på alt dere lurer på 🙂 Nå skal jeg ut med Ayla før mat og trening, gleder meg til å lese spørsmål fra mine kjære lesere når jeg kommer hjem i kveld!

121 kommentarer
    1. Jeg trener 3-4 ganger i uka. Føler ikke at jeg får bort fettet rundt musklene, hva er den beste treningen og den beste maten for å kvitte seg med det fettet:p??

    2. Hei! Digger bloggen din, Nora! Har fulgt med deg nå over lengre tid, og du er til stor inpirasjon. Stor takk til deg for det.
      Til spørsmålet: Hvor mye kan du regne med å ta av deg i kg hver uke under dietten din? 😀
      Kjempe nysgjerrig på hvordan du har lagt opp det. SPENNENDE! Lykke til fremover. Følger med deg 😀

    3. Hvordan møtte du Kay? Skal han også konkurrere i BF/AF?
      Hva er historien bak tatoveringen din?
      Hvilke menn foretrekker du – bodybuildere eller bf-utøvere?
      Kjenner du Kjetil Åmdal? (I og med at han trener på Kaliber, om jeg ikke tar helt feil?)

    4. Hei.
      Bare lurer på en ting, mulig det er litt personlig så jeg skjønner om du ikke vil svare! Men, har du silikon i brystene?

    5. Kan du skrive hva du spiser gjennom en hel dag? Fra du våkner til du legger deg 🙂
      Bruker du Glutamin? Vil du anbefale det, og hvorfor?
      Hva er best av glutamin og kreatin?

    6. Hei søte deg!
      Kan du komme med enkle tips til fettreduksjon når det kommer til MAT og TRENING. Hva bør man gjøre, hva bør man ikke spise osv. Tror det er veldig mange som trenger å vite mer om dette! Hadde sett for meg at du hadde satt opp en EKSEMPEL plan på HVOR lenge man bør trene enten styrke eller kondisjon, og HVA og NÅR bør man spise de forskjellige næringsstoffene som f. eks karbohydrater.
      Håper virkelig du drar til med et eget innlegg om dette, eller skriver kort etter spørsmålet mitt 😀 Herlig!

    7. Beste rumpeøvelse?
      Hvor mange gram silikon har du, hvor gjorde du inngrepet, og hvor mye betalte du?
      Hva synes du om Silje Marielas opplegg?
      Flott blogg, har akkurat begynt å følge deg fast! 😀

    8. Har du tenkt til å konkurrere i fitness igjen? I så fall når?
      Når du kjører morgencardio, jogger eller går du da? Hvor langt og hvor lenge? Hver dag?
      Hva slags cardiotrening kjører du ved siden av morgencardio?

    9. Jeg sier som flere over: kjempe fin blogg! Til stor inspirasjon, og masse gode mattips!
      Jeg lurer på hvor lenge du har holdt på med fitness? Har du noen andre blogger som motiverer deg?
      Og så lurer jeg på om du vet noen øvelser som er effektiv for en jente som ikke har sjans til å ta en eneste pullup! Jeg er ellers ganske sterk, men akkurat den øvelsen har jeg ikke sjans på. Haha!

    10. Du er en stor inspirasjon og en av grunnene til hvorfor jeg drar på treningsstudio de dagene jeg absolutt ikke har motivasjon! Stå på! 🙂 Men er et par ting jeg lurer på..
      Har du drevet med noe sport?
      Hva fikk deg til å trene slik du gjør per dags dato?
      Hvor mange kcal får du i dag per dags dato?
      Hvilken rase er hunden din og hvor gammel er hun? Nydelig hund!
      Om man vil ned i fettprosent; hvilke type mat skal man absolutt holde seg unna?

    11. Hva gjorde du på Hawaii? Har lest at du bodde på Hawaii 😉
      Hva trente du som tenåring?
      Hvordan møtte du Kai? Ble dere forelsket med en gang?

    12. Er Kayla i huset mens du er ute om dagene? Hvor lenge kan hun bli latt være alene? Har du hatt henne siden hun var valp/oppdratt henne selv? Jeg skal snart bli hundeeier for første gang (snart og snart, om et års tid 🙂 ), og vet slike ting varierer fra hund/rase/alder, men gøy å høre. Hun er kjempefin, hvilken rase er hun? (pitbull?)

    13. Hei 🙂
      Har du noen øvelser som passer spesifikt for å trene skuldrene?
      Jeg er veldig fornøyd med resten av armene mine, men jeg prøver å trene mot mer styrke i skuldre for å få de mer markerte. Evnt. hvordan ville du ha lagt opp treningen i forhold til repetisjoner/sett og økning i vekt/motstand?

    14. Jeg syns det er flott at du ikke fokuserer så mye på hva du spiser ila en dag, hvor mye, om kcal osv. Det skaper bare til usunne vaner hos blogglesere, og derfor liker jeg veldig godt måten du holder et fokus på trening og at dette er noe som passer for DEG og det du gjør! Det er kanskje ikke alle som forstår at fittness faktisk er en form for “toppidrett” på sin egen måte og at det er en ekstrem måte å leve på. Jeg håper du fortsetter slik 🙂 Men over til mitt sp.mål, jeg trener i snitt 5-7 dager i uka, mest utholdenhetstrening men mer og mer styrke fordi jeg syns det er så gøy. Jeg har ikke et ønske om å gå ned i vekt, og ligger kanskje rett under BMI 20. (ikke at jeg er sikker på at det er viktig). Jeg lurer på om du vet noe om hvilke styrkeøvelser jeg bør fokusere mest på får å ha mest mulig styrkefremgang, mens jeg samtidis ønsker bedre kondisjon og vil ikke at det ene skal hindre det andre. Som jeg har forstått et er vel de fleste msukelfolka der at å løpe er “å spise av musklene sine”. Jeg har så utrolig lyst til å få til et ordentlig strukturert program og merke framgangen, men PT er for dyrt for meg dessverre, fattig student som jeg er..! Jeg tar forresten proteinpulver, men er det bortkastet for meg? Jeg har sunne matvaner og spiser vanlig mengde proteiner ila en dag!
      Takk 🙂

    15. Kan du sette opp en liste med hva du mener er viktige “basis” ting fra iHerb. (for baking, matlaging osvosv). Vet du har nevnt noen ting før men fint å fått en samlet liste!:)

    16. Bruker du mye tid på å tøye etter du har trent?
      Når du trener morgencardio, går du eller løper du ? Og spiser du noe før du du går ut?
      Har nemlig hørt at hvis du ikke spiser så kan det tære på musklene, og hvis du spiser forbrenner du ikke like mye.. Vet ikke hva jeg skal tro, men tenker at det mæ være lurt ed en banan elllernoe først…

    17. Jeg har lyst til å starte med fitness. Har trent masse og syns det er veldig gøy, men jeg aner ikke hvordan man starter hvis du skjønner. Melder man seg inn et sted? Hva gjorde du?
      Også lurer jeg på hvor du kjøper/hvordan du lager peanutsmøret ? Jeg elsker peanøttsmør men det er så usunt!!! 😀

    18. Livsstilen du har nå tror du at du klarer og fortsette med den i mange år fremover?
      Så har man jo alltid “Haters gonna hate” Har du noen ganger opplevd at du har blitt gjort “narr” av eller at det går rykter om deg, fordi du står for det du gjør :)? (Trening,Diett, osv)
      Mvh Even

    19. Hei
      Lurte på morgencardio. Vet at du går turer, men for en rastløs person går det greit å løpe istedet? har hørt at det tærer mer på muskelmasse, kanskje dette er bare en myte, jeg vet ikke, vet du??
      Klem sophie

    20. Hei! Jeg har kjøpt sjokoladeproteinpulver fra TechNutrition, men vurderer sterkt å bytte over til meta pure zero carb fra NordicNutrition. Jeg tror jeg kommer til å like noe med mer fruktsmak, så jeg lurer på: har du smakt proteinpulveret med frisk bringebær og/eller jordbær/banan? Hvordan smaker de? Hvilken av de to vil du anbefale? 🙂

    21. Har blitt frelst i styrketrening og syns det bare blir gøyere å gøyere når man ser fremgang. Lurer på hvordan man skal trene for å få større muskler og markerte når det gjelder reps, og sett? 🙂 og kan jeg avslutte hver styrkeøkt med 15 min på elipsemaskin uten å miste muskler?

    22. Hei,
      Jeg har litt ekstra fett på rumpe og lår, men ellers en trent overkropp. Vil ned 4-5 kg og ned i fettprosent. Hvor mange økter med kardio og hvor mange økter med styrke bør jeg ha per uke? Og hva tenker du om å trene litt begge deler i èn økt?
      Takk for svar 🙂

    23. kan du lage videoer eller et innlegg om bra og effektive øvelser man kan gjøre hjemme?
      for å få sommer kroppen litt mer på plass;)
      har du noen bra øvelser for å få sixpack?

    24. Hei! elsker bloggen din 🙂 Jeg lurer på om du vet hvordan man kan bli kvitt det lille fettet som gjør slik at six packen ikke vises?
      – hvis man vil begynne med fitness, drar man bare til et studio å sier at man vil melde seg på? eller hvordan funker det egentlig ? 🙂
      – har du noen knep på hvordan man mister fett på kroppen fort?
      – Hva er yndlingsnavnet ditt? 😀
      – Er det usunt med rosiner å sukkerfri redbull? har hørt mye rart om det…
      – Hvis en person som går på skole og vil helst gå ned i fettprosent er det da domt for den personen å spise 4 spelt brødskiver til lunsj? 😀

    25. Jeg sliter med å få bort magefettet. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre? Eventuelt matvarer jeg må holde meg bort fra, øvelser som er gode osv?
      Jeg spiser 1400 kcal og spiser mye proteiner og prøver å holde meg unna mye karb. som pasta, ris, poteter osv.. Det eneste er frokost havgregrøten, som er fast hver dag 😉 Så trener jeg hver dag, enten mye eller lite. Prøver å ha to hviledager i uken, men det er blitt mer til bare to rolige treningsdager egentlig 😉
      (Kan kanskje også nevne at jeg har gått ned en god del det siste halve året, og at det er mest mage og bakside rumpe/lår som henger litt etter, og som gjerne skulle fått lit mindre fettprosent iløpet av ferien :D)

    26. Heisann!
      Siden du er på diett, er det mye fokus på bloggen din om sunn mat og at du skal ned i fettprosent. Men hvilke tips/tanker har du til oss som vil det motsatte, altså opp i vekt, økt styrke og mer muskelmasse?

    27. -Kan du legge ut bilde om hvordan du så ut før fitness ble en interesse for deg? 🙂
      – Hva var det som egentlig fikk deg igang til å begynne med dette?
      – Bor du sammen med Kay? 😀 er ikke hunden hans egentlig?

    28. jeg sliter litt med cellulitter på rumpe og lår, har trent ganske mye og har stramma ganske mye opp med de vil bare ikke forsvinne, lurer på om du har noe tips ellernoe imot dette :)?

    29. Hei, kan du fortelle litt om fasting, jeg tenkte å prøve det ut 🙂 Hva menes med et spisevindu 8 timer, kan du spise imellom disse timene og holde deg unna mat de andre timene ? 🙂

    30. Hvorfor valgte du gå over til å spise etter periodisk faste? Har de siste dagene slitt med en enorm over-spising, og spesielt tidlig på dag…. Denne eksamenslesingen er ikke bra for kroppen! Noen tips til hvordan få bukt med søt-suget og mat-suget? hehe 😀 Hva spiser du til frokost?
      Hvilke konkurranser har du planer om å stille på nå?
      Hva studerer du ?
      Kom nylig over bloggen din og må si jeg liker den virkelig!! Masse inspirasjon å hente 😀 Håper du får en fin dag!!

    31. Har to spm. Ene har jeg egentlig spurt før, men følte ikke jeg fikk svar på spm.
      1) Ang diett: noen sverger til lavkarbo, slik som Silje Mariela, og spiser nærmest kun rene proteinkilder som karbonadedeig og kyllingfilet samt grønnsaker, ikke engang havregryn.. Andre, slik som deg, ser ut til å tillate seg ris, søtpoteter ol., men dermed mindre fett. Så har forstått det slik at det enten er “high protein – moderate fat – low carb” eller “moderate protein – moderate carb – looow fat” som gjelder (siste er mer klassisk fitness diett). Det jeg lurer på er mer tanken bak disse. Hva skjer om man ligger for moderat på BÅDE karbs OG fett? Man kan vel ikke legge på seg fettmasse uansett om man ligger i underskudd på kalorifronten? Så hvorfor skal det da ha noe å si om jeg ligger 50% karb, 40% protein og 10% fett eller om jeg er på 40% karb, 40% protein og 20% fett, gitt at kaloritotalen f.eks er 1500 kcal dagen ved begge??
      2) Trenger kroppen egentlig pause fra trening (fridag) dersom treningen er variert? Jeg er litt treningsnarkis og nå som bikinisesongen nærmer seg har jeg lagt til kardio, men har ingen planer om å kutte ned på styrketreningen. 1-2 dager i uken blir derfor styrke før jobb og kardio (intervaller) etter jobb. Men på fridagen liker jeg å ta en roligere kardio – feks gåtur i oppoverbakke eller en lett time slik som zumba eller noe. Det kan da ikke skade kroppen å bevege seg hver dag, gitt at man ikke belaster samme muskelgrupper? Eller betyr “hviledag” bokstavelig talt “hviledag”?
      PS: Guuuud… er så sykt lei av å lese jentespm om “innside lår fett”. Kan du plis få dem til å skjønne at de må ned i fettprosent på hele kroppen og at det ikke hjelper med inn&ut ben-maskiner?????

    32. Hva skal man spør en PT om hvis man vil ha et treningsoplegg med type tunge vekter? Jeg hadde PT-time for 1mnd siden men jeg fikk bare øvelser i apparater. Helt greit det – men jeg føler at jeg har mer å gi… Greier jo å legge til øvslser selv osv. men hadde jo vært greit å få ordentlig veiledning. Jeg spurte da om et helkroppsprogram for viderekommene da jeg har trent styrketrening så lenge jeg kan huske (type bodypump + div øvelser i sal) og føler jeg ikke har kommet noen vei i det siste.
      Lurer også på hva som inspirerte deg til å begynne med bodyfitness? Får du mange kommentarer om at du har mye muskler – jeg synes personlig det er fint med muskler – men om jeg skulle drevet med dette hadde jeg nok fått en haug med negative kommentarer. Hehe 🙂
      Lykke til videre fremover 😉

    33. Har du en kort “mal” på hvordan du på best mulig måte ville ha fått vekk litt fett rundt mage, hofte og lår?

    34. Hej Nora .
      Tusind tak for en spændende og inspirerende blog, jeg læser hvert et indlæg.
      Jeg tænkte på, hvilke blogs du selv følger?
      Venlig hilsen
      En stor dansk beundrer (:

    35. Kan du ikke spise frukt under dietten? Er det veldig usunt? Trodde det var bra å spise frukt..
      Hva står tatoveringen din for?

    36. Kan du lage et innlegg om hva du spiser på dietten, dags eller ukesplan? Ønsker å gå ned litt i fettprosent, og ser at dette enklest oppnås ved diett. Spiser allerede veldig sunt, men tror jeg kunne optimalisert kostholdet enda litt til den siste måneden før ferie og stranda, så blir forhåpentligvis rutene på magen synlige ;D
      Takk for super blogg Nora!

    37. Hei Nora
      Jeg lurer på hvor stort kcaloriunderskudd man bør ha for å gå ned i vekt. Selv om jeg konstant ligger i et kcaloriunderskudd går jeg ikke ned i vekt.
      jeg er 1.70 høy og veier ca 67-68 kg, bruker 36-38 i klær. Trener 5 dager i uken, hvorav 3 er styrke og 2 intervalløkter. Jeg veier og registrerer all maten (utenom grønnsakene) og ligger mellom 1500-1800 kcalorier. velger sunne og rene matvarer: mye proteiner, sunt fett fra eks laks, avokado, litt nøtter og magre meieriprodukter. Er forsiktig med brød og holder meg unna sukker og drittmat (bortsett fra litt på lørdagene)
      En typisk matdag ser slik ut:
      Frokost: havregryn m/ skummet melk og bringebær
      Lunch: Yoplait kokosyoghurt. kyllingsalat m/avokado og masse grønnsaker. Mye krydder og kun balsamico over.
      Før trening: skyr m/musli og 1 banan
      Etter trening: riskaker
      Kveldsmat: 1/2 boks mager kesam og 1/2 boks cottage chesse blandet m/ stevia vanilje og friske bær med kanel over
      Litt avhengig av dagene spiser jeg middag enten før eller etter trening. Spiser jeg middag før trening spiser jeg middag istedenfor skyr/banan. Spiser jeg middag etter trening spiser jeg middag istedenfor kveldsmat.
      Middagene består ofte av salat eller som idag: ovnsbakt laks m/gulrøtter og “potetmos” av brokkoli og blomkål m/ litt mager kesam ved siden av.
      Dette ble en lang melding, men jeg forstår ikke hvorfor vekten står stille når jeg spiser “såpass sunt”.

    38. TIL DEG OVER MEG; vet ikke om du leser det, men jeg hadde samme problemet.. Vekten stod stille en evighet… Det kan skyldes at du faktisk går opp i muskelmasse samtidig som fettprosenten går ned (derfor veldig greit å heller bruke målebånd, speil og ikke minst MÅLE fett% med jevne mellomrom!!).
      Det kan dessverre også skyldes at du ikke spiser så lite som du tror. Jeg TRODDE jeg lå på 1800/1900 kcal dagen, men når jeg begynte å veie maten (frukten veide plutselig ikke 100 g slik jeg trodde, men 150 feks…) og inkluderte ss olje, en nøtt her og der, chilisaus ol, fant jeg fort ut at jeg ikke lå i underskudd.. Derfor har jeg nå, etter grundig veing hvor jeg tar ALT jeg putter i meg i betraktning, endelig ligget på rundt 1500-1600 kcal i snitt i 6 uker – og vet du hva? Jeg har gått ned i vekt (ca 300-500 g i uken) OG fett%!! Og faktisk ikke ned i muskelmasse.;)
      Poeng: mål fett% din og endringen over tid. Skjer det verken noe der eller på vekten, så spiser du faktisk ikke mindre enn du forbrenner og må dermed justere dietten! Lykke til.:)

    39. Heihei!:)
      Jeg trener 5 ganger i uken, og har trent i 2 måneder nå. Det dumme fettet på magen vil ikke bort, har du tips til å bli kvitt det?:)

    40. Hvor mange kilo må du gå ned fram til konkuranse? Spiste du alt mulig gjennom bulken, eller fulgte du et viss spisemønster? Synes du ser veldig bra ut nå som du har såpass med muskler og ikke er veldig rippa 🙂

    41. Hei hei 🙂 Hvor mye veier du on/off, og hvor høy er du? Hva synes du er den beste preworkout? Og hva anbefaler du av kosttilskudd?

    42. Hva var det som gjorde at du ønsket å gå fra en “vanlig” livsstil til en veldig streng, men sunn livsstil med masse proteiner? Hva var utslaget?

    43. Hender det at du “koser” deg f. eks. med en sukkerholdig Cola eller en melkesjokolade? Eller skeier du absolutt aldri ut?

    44. Jeg har begynt å spise etter Periodisk Faste, og lurer i grunn bare på hvor lenge dit spisevindu varer? Jeg mener å ha lest at gutter “bør” ha et spisevindu på 8 timer, mens jenter “bør” ha et spisevindu på 10 timer? Hvorfor er det forskjell på hvor stort spisevindu kvinner og menn bør ha? Og når spiser du? Fra 12-20? 🙂 Jeg er bare svært nysgjerrig på dette. Synes forresten Periodisk Faste er topp! Hjelper meg til å ikke overspise 🙂

    45. Tidligere denne uken trente jeg skuldre, og da jeg kom hjem hadde jeg noe som så ut som blåmerker eller blod under huden. Vet du hva dette kan komme av? Kanskje det ikke har noe med trening å gjøre i det hele tatt men.. Hehe:-)

    46. Hvor lang tid brukte du fra da du fant ut du ville satse, og til du sto på scenen? Hvilke kosttilskudd bruker du? Hva synes du om at 17-18 år gamle jenter vil satse fitness?:)

    47. Hei!!
      Jeg digger bloggen din! Jeg skal selv begynne med styretrening, men har etlite spørsmål. Har knebøy på programmet og kjører tre helkroppstreninger i uka. På knebøyen har jeg hørt(av kjæresten min som er kjempeopptatt av trening og kosthold + jeg har lest masse artikler) at man skal gå dypt og helt ned. men på 3t forteller trenern meg noe annet, og sier jeg skal stoppe ved 90 grader. Han begrunner dette med at å gå helt ned vil øke sjansen for skader i rygg/korsrygg når man ikke er spesielt godt trent og ikke har så mye muskelmasse og man nettopp hr begynt med stryketreing. Nå har han satt meg opp til å ta 3 sett x 8 rep. med10kilosstang, for å få inn teknikken. Men hva skal jeg gjøre, gå dypt eller 90 grader?
      HJELP!
      Skal på trening imorgen, så kjapt svar hadde vært herlig!
      Ha en fin dag!
      ingrid’

    48. Kommer sikkert med de stardard spørsmålene nå! men hvor mye tar du 1RM i benkpress og knebøy? 🙂 vet det ikke er alle som liker å svare på spørsmål som dette, men 🙂 du har så bra kropp, digger deg og musklene dine sinnsykt!!

    49. spiser du aldri pizza, eller noe som er litt usunt? blir du ikke fristet av godteri..osv noen ganger??
      hvor mye veier du og hvor høy er du??
      du er et forbilde :)) <3 klem! <3

    50. Ingrid Marie: Det skjer ofte til meg og! Jeg har forhørt meg litt på gymmet, og fikk høre at det er blodutredninger som kommer av å løfte tungt. Jeg får det ofte på lårene etter å ha trent bein! Vet ikke om dette er fakta altså, men det er det de erfarne folka har sagt til meg 🙂

    51. veldig fan av bloggen din.
      Hvorfor er du på diett, for å bli tynnere?
      Hva kan du spise når du er på diett?

    52. Du er til en STOR inspirasjon!
      Jeg lurer på- når du kjører styrkeøktene dine, hvor lenge varer de? 30 min, 1 time?

    53. Hei 🙂
      1) Lager de riskakene m/proteinpulver og stevia hver kveld og spiser etter trening dagen derpå. er det egentlig nødvendig å ha i seg en proteinshake sammen med dette, eller blir det bare for mye av det gode?
      2) Kreatine. er det bra å ta på kardiotrenings dager også, eller er det kun forbeholdt styrketrening?
      hvilken type kreatine anbefaler du?
      på forhånd takk 😉

    54. Hei:))
      Jeg lurer på hvorfor fitnessutøvere spiser hvit vanlig ris? Hvorfor velger de ikke fullkornsris eller grove kornprodukter som karbohydratkilde?
      Jeg er stor fan av bloggen din! Du er til stor inspirasjon

    55. Hei.
      Jeg håpte du kunne lage ett innlegg hvor du viser øvelsene du gjør. Jeg vet at dette kan være mange, men kanskje topp 2 på skuldre, mage, rumpe, lår, biceps, triceps, ellerno slikt?
      Altså et bilde, eller en film hvor du forklarer øvelsene dine, slik at vi kan sette de inn i vårt eget program 🙂

    56. Jeg trenger flere ganger i uka på Elixia, jeg har hatt personlig trener timer å er veldig ivrig etter å bygge muskler.. Jeg har trent der nå i 5 måneder, å resultat, men ikke muskler på armer.. Jeg gjør akkurat det jeg fikk beskjed om av personlig trener, men får ikke muskel resultat. ( vil ha sånne armer som deg ) Er så fiiint! Hva gjør du for å få de armene dine om du skjønner hva jeg mener? kom gjerne med tips og forslag, elsker å trene, men mister motivasjon når ikke musklene kommer!

    57. Hei! jeg er en 17 år gammel jente som er veldig glad i å trene.
      Lurer på hvordan jeg kan få six-pack eller tydligere magemuskler. Har du et program for dette? syntes det er så fint med magemuskler på jenter!! trener på treningssenter og er aktiv innen basket!
      Jeg spiser ganske normalt og sunt. Vil ikek begynne på noen diett.

    58. Kan du legge ut erstatninger for mandelmel og proteinpulver? har ikke i hus og min kjære far nekter å kjøpe slikt “tull”, haha!

    59. lurer litt ang. Bikiniklasse. Har prøvd å søke på nett, men synes det er lite info å finne. Vet du noe om dette kanskje?:) om det skal bli noe av i Norge, hvordan man trener i forhold til andre klasser som er “tyngre”? Synes det høres spennende ut, å synes ut i fra det jeg har sett at den formen for kropp ser mer realiserbart, sunt og normalt ut. Misforstå meg rett, men hadde vært fint om du hadde hatt litt peiling eller kjenner noen som har det ang. Dette 😀

    60. Virker kanskje en smule dum, men lurer på hva selve “vektstangen” veier? Altså vektstangen som man legger kilo på, for så å løfte den? I tillegg lurer jeg på hvordan man kan finne ut om man er i såkalt “sparemodus” -at kroppen går i sparemodus altså. Takk for en fantastisk blogg, du får trening og kosthold til å virke så lett!! Stor inspirasjon for en jente som meg hvor motivasjonen ikke alltid er på plass.

    61. Hva er favoritt godteri/snacksen din?
      Også har jeg sett du og mange andre bruker belter rundt livet.. Hvorfor det, er det for å støtte ryggen når du trener?

    62. Kan du legge ut et bilde av deg fra tiden før du begynte med bodyfitness? Lurer på hvordan utgangspunkt du hadde før du begynte med sporten 🙂

    63. Hva er drømmejobben din nå som du er ferdig med øknomiutdannelsen din? Eller hva har du lyst at jobbe med i høst? Kjempe fin blogg ellers, elsker den!

    64. Vet ikke om dette spørsmålet er stilt frafør, men jeg klinker til:
      Hvordan møttes du og Kay, og hvordan gikk det til at dere to ble sammen? (Jeg er en liten håpløs romantikker, og elsker slike historier, hehe)
      Og når jeg først skal legge igjen en kommentar, vil jeg bare si at du er beintøff og vanvittig rå!! Jeg er fullstending enig i at muskler på kvinner er feminint! Keep up the good work 😀
      Hilsen en stor, dog feminin, grønn soldat 🙂

    65. Kan du legge ut formbilder av deg snart?
      oog hva er ditt beste tips for å bli kvitt ekstra fett man har på kroppen? hvilke typer intervaller f.eks. 🙂 sliter med litt for mye nede på magen og på rumpe og lår, skulle gjerne blitt kvitt dette men det sitter så goodt! har et sunt og greit kosthold 🙂

    66. Dine beste tips for å droppe fett raskest mulig ; )
      Og hva spiser du som “lørdagskos ” ditt beste sunnhetsSNOP
      Ha en fin dag
      Trine

    67. Hva bruker du i stekepanna når du steker ting? fks når du steker egg.
      olje?
      Hva anbefaler du til en god frokost?
      🙂

    68. Hvilke blogger leser du?
      Hvilken linje gikk du på VGS?
      Kan du legge ut en film fra fitness konk. en gang?
      Hvordan fungerer periodisk faste?
      Hvor mye cardio trener du i uka?
      Når (alder) begynte du skikkelig trening?
      Du inspirerer!! Hilsen fast leser 🙂

    69. Bruker du fettforbrennere? Virker disse?
      Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?
      Mål for treningen?
      Hvilke øvelser kan man bruke på et helkroppsprogram?
      Helkroppsprogram vs. to-splitt/fem-slitt osv?

    70. Jeg prøver på ny 🙂
      Lurer på å bestille meg min første pakke fra Iherb.. Leser litt på næringsinnholdet på de forskjellige varene, og særlig varene fra Walden Farms inneholer bortimot KUN sodium. Søkte på nettet, og der står det at det er det samme som salt (nattrium)? Dette kan vel umulig være bra for kroppen? Eller hvordan funker det? Hva annet består varene egentlig av? F.eks. den sjokoladedippen? 🙂

    71. Jeg har to spørsmål og setter pris på svar 🙂
      Har du silikon eller er du medfødt med så store bryster? Hvis du har så anbefaler du en klinikk? Har du det under eller over muskelen? Hørt at det er risikofylt å ha det under for muskelen kan revne når du trener. Hvor mye betalte du og hadde du store smerter i ettertid?
      Lest litt rundt på nettet og noen skrev at de syns en tannlegetime var verre. Det er sikkert veldig individuelt, men hvordan opplevde du det?
      Noe annet jeg lurer på er om du anbefaler PSMF dietten? Jeg skal på ferie om 3 uker og trenger virkelig å gå ned i fettprosent for å føle meg vel.
      Ingrid

    72. Spiser du i det hele tatt potetgull eller vanlig sjokolade i blant?
      Tips for å få flat mage?
      Kan du legge ut noen oppskriftet på sunne men gode desserter hvis du har noen som du bruker? 🙂

    73. Vil bare si at du er stor inspirasjons kilde og jeg begynte med styrke trening etter at begynte å lese bloggen din !
      jeg er 16 år og drevet å trent styrke i 1 år, og jeg har det kjempe gøy og gleder meg til hver eneste trening!. Jeg har hatt en fremgang og jeg vil ta det et skritt videre, jeg føler at athletic fitness er noe for meg. Men det er så lite informasjon om aldersgrenser og jeg er redd for å spørre om hjelp om kosthold og trening fra fagfolk fordi jeg har anelse at de kommer til å si at jeg burde vente til jeg er atten år. Jeg sitter fast, så det jeg lurer på er, hva er aldersgrensen for athletic fitness ?? og kan du noen nettsider der man kan få informasjon om kosthold, trening og styrke ?? jeg allerede vet om iform, fitnessbloggen og treningsforum.

    74. Hva er dine tanker om popcorn? Mener du det er en sunn, eller en usunn snack? Lagde forresten havrecookiesene dine i dag, kjempegode! 🙂

    75. Anonym: Hvis du leser innlegget står det at jeg vil lage innlegg om de spm som mange lurer på, og ellers som “dagens spørsmål” i innlegg fremover 🙂

    76. Hvordan kan man miste fett lettest? Gjennom bare utholdenhentstrening, eller er det lurest å kombinere styre og utholdenhet? Hva er viktigst å spise når man vil miste fett?

    77. Hei! trener 3 dager i uken ( håndball og styrke) men har fortsatt fett som jeg vil få bort. Spesielt på mage og rygg. Tenker mye på hva jeg spiser osv, men vil fortsatt ha en sunnere og bedre kosthold. Hva vil du annbefale og spise og trene for å få bort det fettet jeg vil ha bort? 🙂

    78. Håper virkelig du svarer på dette spørmålet;
      jeg ELSKER riskaker og skulle gjerne spist flere pakker om dagen, men har alltid hørt at det er veldig usunt med mye såkalte “tomme kalorier” som passer meg dårlig når jeg prøver å gå ned i vekt. Så kom jeg over bloggen din og ser at du spiser det ofte? Så kan man spise riskaker diett? kan jo legge til at jeg ikke går bare lavkarbo eller noe annet tull, prøver å holde meg til “vanlig” sunn mat.

    79. Tonje: Jeg spiser KUN riskaker rett etter styrketrening. Aldri etter intervall eller cardio, men alltid etter styrke. Det er fordi det er raske karbohydrater som musklene trenger for restitusjon etter trening 🙂

    80. Har fulgt bloggen din en stund, og den er såå bra! Setter så pris på at det finnes jenter som blogger som trener OG spiser mat! Ser allerede forskjell på kroppen din fra ferien og nå! Du er virkelig flink 🙂
      Har du noen gang slitt med spiseforstyrrelser/dårlig selvbilde?
      Hva tenker du om fremtiden?
      Hva er din aller største drøm?
      STÅ PÅ VIDERE!

    81. Hei 🙂 Lurte på om du kunne skrive et innlegg om Deff og Bulk? Har lest om det på nettet, men blir så mye å lese der. Så tenkte du kanskje kunne forklart hvordan det funker med kosthold og lignende når man holder på med deff og bulk? 🙂

    82. Er det bra og trene spinning altså sykling for pg bli kvitt fett på kroppen? Eller MÅ man løpe på mølla?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg