Ryggtrening & krydderier

For å overleve på diett er et stort utvalg av krydder viktig. Med ulike typer krydder kan man trylle frem forskjellige retter selv om de består av samme ingredienser. For alle som er opptatt av å ikke få i seg unødig sukker vil jeg anbefale å lese innholdet på baksiden av krydderglassene. Mange kryddersorter inneholder nemlig sukker, og derfor er det greit å velge en variant som ikke har sukker i seg. Dagens tips fra meg, og under ser dere noen av mine favorittkrydder. Tips til nye og gode smaker tas gjerne imot 🙂


Agurk, cherrytomat, rødløk, ruccola og crispysalat og en haug kylling krydret med mango & curry og himalayasalt. Dødsgodt!

Med denne porsjonen i magen var jeg klar for ei god økt på gymmet. I dag var det klart for yndingsdagen min på trening, nemlig rygg. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har alltid likt å trene rygg! Det er godt mulig at det er fordi det er den muskelgruppen jeg føler at jeg får aller best kontakt med når jeg trener. Altså at jeg virkelig kjenner at det er ryggmusklene som jobber – det er det som er å ha god kontakt. Jeg er tilbake på min vanlige 5-splitt nå, og dagens økt så slik ut;

Markløft 3 x 6, 95 kg

Nedtrekk 4 x 10, 50 kg

Sittende roing, 4 x 8, 50 kg

Stående stangroing 3 x 15, 50 kg

Pullover med manual 3 x 8, 17,5 kg

Facepulls 4 x 12, 35 kg

Omvent flyes, 4 x 15, 15 kg

Fornøyd jente med blå treningstights og genser fra Better Bodies. En liten linselus ville også være med nederst på bildet 😉 Selv om jeg fant mange gode riskaker i Kypros har jeg virkelig savnet mine kjære risboller! Fremgangsmåten finner du her, og disse smakte like godt som alltid. Har du ikke prøvd de ennå så DO IT 😀 Satte denne formen i fryseren før trening, og de var perfekt fryst når jeg kom hjem. Blir de for frosne er det bare å sette de på defrost i mikrobølgeovnen i en liten stund før du spiser de 🙂

1 stykk utålmodig hund er ivrig på å komme seg ut på tur, så nå er det bare å kle godt på seg og ta med godjenta ut på tur. Det er nemlig ikke mer enn 8 grader her i trønderhovedstaden, brr!

Hva har du trent i dag? 

18 kommentarer
    1. I dag trente jeg knebøy, stående roing, sideplanke og bulgarsk utfall. Kjører en variant av x-press programmet, synes det er knall 😀 Favorittøvelsene mine er markløft, knebøy og stående roing. Når du trener cardio, jogger du/går tur eller går du på f.eks spinning eller noe liknende?

    2. Mmm, de risbollene ser så gode ut! Jeg pleier å lage en slags fluff/røre av eggehvitter, sukrinmelis, litt salt, melkesjokoladeproteinpulver og kakaopulver, og deretter knuse riskaker oppe i dette. Det smaker himmelsk 😀
      JJa, det har jeg! Jeg har trent styrke på skuldre og bein i dag tidlig, i tillegg har jeg vært ute på en liten joggetur nå ikveld langs Ladestien 🙂

    3. Kjempe bra blogg, Nora! Har fulgt med deg lenge og du har alltid så mange spennende oppskrifter 🙂
      Min trening idag besto av skulderpress, sidehev, fronthev, omvendt flyes, face-pull, og oppreist roing=)
      Ha en fortsatt fin kveld:-D

    4. Jeg har såååå lyst til å prøve Whey Gourmet sine proteinpulvre, men de jeg vil ha har de aldri inne… Jeg har så lyst på milk chocolate(?), men det står bestillingsvare. Den du bruker i riskakene dine i alle fall. Tips? Kan det kjøpes i Trondheim??

    5. Åh, det mango curry krydderet hørtes godt ut! Havner definitivt i handevogna på neste Sverige tur! Du må prøve wasabi/sesamfrø krydderet fra samme merke, UTROLIG godt på torsk. Blir litt som sushi!

    6. Anja: Det pulveret selges både på gymgrossisten.no og nordicnutrition.no. Billigst på gg, og har følt at det går fort mellom hver gang de tar inn pulveret 😉
      Følte jeg bare måtte svare 😉

    7. Jada! Mage, rygg og biceps ikveld. Kjører 2-splitt. Og i formiddag kortintervaller. Dødsmorsomt!!! Og med det mener jeg både døden og morsomt til samme tid! Bra treningsdag med andre ord 😀
      Riskakene såg nyyydelige ut!

    8. Maria: Det synes jeg og 🙂 De har en tendens til å være litt korte i jakkene, så jeg kjøpte M i disse når jeg normalt bruker S. Passer perfekt 😀

    9. Hei! Jeg har hatt aneroxi i tre år, men prøver hardt nå å komme ut av det. Jeg trener styrke 4 ganger i uka (2-splitt) for å bygge muskler. Har sett stor fremgang spessiellt på armer, men nå har det begynt å stagnere litt og trenger noen råd på hva jeg burde gjøre. Hvordan bygge masse fort? Hilke rumpeøvelser er effektive? Hvor lange og hvor mye burde jeg trene for å få mest mulig resultater?
      Hilsen din største fan 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg