Grillspyd med ytrefilet og grønnsaker

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått kommentaren “er det ikke kjedelig å være på diett? ” Svaret er NEI – å være på diett betyr virkelig ikke at maten er kjedelig. Som alt annet her i livet er mat hva du gjør det til selv. Kjøtt, grønnsaker og ris kan lages kjedelig og tørt- ellers så kan man jo alltids gjøre sånn som dette: 

Dette var gårsdagens middag som bestod av grillspyd med ytrefilet, sopp, squash og paprika. Smakte like godt som det ser ut som 😉 I mens spydene ble ferdig kokte jeg risen, og dette ble et fantatisk måltid! Her er det bare kreativiteten som setter grenser for hva du kan lage, ulike kjøtt, krydder og grønnsaker kan varieres i det uendelige. Håper på mange soldager i sommer sånn at det blir mye grilling fremover!

I dag er det klart for dag to på 2-splitten, som jeg synes er et veldig bra program. Har selv fulgt dette programmet tidligere, og jeg fikk god fremgang med det! Så om du er på utkikk etter et nytt treningsprogram kan dette være en god ide å prøve 🙂 Dagens økt kommer til å se slik ut:

Ettbens beinpress 1 x 6-8

Utspark 1 x 9-11

Knebøy 1 x 12 -15

Sittende lårcurls 1 x 6-8

Liggende lårcurls 1 x 9-11

Pullups 1 x 6-8

Roing med stang 1 x 9-11

Nedtrekk 1 x 12-15

Facepulls 1 x 9-11

Omvendt flyes 1 x 12-15

Hammer curls 1 x 6-8

Biceps curls 1 x 9-11

Cable curls 1 x 12-15

Det er flere som har etterspurt nærbilde av tattoveringen min, så her kommer et par gamle bilder bare for å vise den frem. Jeg elsker virkelig den tattoveringen og blir glad hver eneste gang jeg ser på den 🙂

 

Nå skal jeg slappe av litt i sola og lade opp til trening og konsert i kveld, digg med ferie 🙂 Ha en sporty dag alle sammen! 

32 kommentarer
    1. Så utrolig godt ut! Og jeg tror det er veldig sant det du sier; at diett absolutt ikke trenger å være kjedelig. Det er hva du gjør det til 🙂

    2. Det ser jo fantastisk godt ut. Satser på at fineværet ikke er ferdig for i sommer slik at det blir mer grilling 🙂 Tusen takk for all inspirasjon, Nora 🙂

    3. Døds fin tattovering Nora ! 😀
      Det er helt sant som du sier; Maten og dietten er hva en selv gjør det til! 😉
      Kos deg videre idag Nora! 🙂

    4. Det er sikkert enda lettere å holde seg til dietten nå som sommeren er her, alt annet enn sjokolade, godteri og annet frister jo! Kanskje kjedelig å ikke kunne spise frukt da, der hadde jeg nok sprukket 🙂

    5. Synes jeg så to kjente fjes på Condis idag, det var gøy å se dere der 🙂 tørte ikke hilse, siden dere så litt opptatte ut 🙂 får virkelig motivasjon av deg!

    6. Hei! Du er til super inspirasjon !! Jeg lurer på om du kunne sendt meg programmet på mail? Det 2-splittprogrammet.. 🙂 Også er jeg ute etter tips… Jeg er SÅ svak for potetgull… Noen erstatninger/tips du kan komme med? 🙂

    7. Skjønner virkelig ikke at folk kan tro det er kjedelig å være på diett når man ser hvordan maten ser ut! Det trenger ikke være kjedelig, blir jo hva man gjør det til 🙂
      Nydelig tattovering forresten! Hva står KUS for? 🙂

    8. Diett er så langt ifra kjedelig! Jeg elsker det, eneste som er litt down er at etter noen uker så er du litt sulten så lenge man ligger på kaloriunderskudd. Går på et 4 ukers program, bare for å prøve 🙂 og må faste hver søndag som er helt dødens.. men over til noe annet: Hva betyr tattoveringen din? 🙂 Den er dødsfin!

    9. flott tatovering. styrkeprogrammet så bra ut, men mange øvelser (ser at du har ett sett, men likevel;)) hvor lang tid tar det deg å komme igjennom disse øvelsene. vil du heller anbefale dette 2 dager enn å ta kun rygg en dag og kun ben en dag med flere sett?hva har du merket er best?:) håper du har tid til å svare:)

    10. Ikke så galt å være på diett med slik mat, nei! Det ser jo supergodt ut 🙂
      Kjenner at det er på tide å prøve noe annet enn 5-splitt jeg også nå, så takk for tips til program 😀

    11. Hei Nora!
      Du skriver ofte at rygg er din favorittreningsdag. For min del er rygg den verste dagen, mest fordi jeg synes det er vanskelig å finne øvelser som tar skikkelig. Har du noen tips til de beste ryggøvelsene?!
      Lykke til med diett og trening fram mot konkurranse! Spennende å følge deg! 🙂

    12. Enig. Det er lett å være kreativ hvis man bestemmer seg for det. Viktig å se mulighetene, ikke begrensningene – det gjelder uansett hva man driver med 😀

    13. Hei!!
      Jeg digger bloggen din! Jeg skal selv begynne med styretrening, men har etlite spørsmål. Har knebøy på programmet og kjører tre helkroppstreninger i uka. På knebøyen har jeg hørt(av kjæresten min som er kjempeopptatt av trening og kosthold + jeg har lest masse artikler) at man skal gå dypt og helt ned. men på 3t forteller trenern meg noe annet, og sier jeg skal stoppe ved 90 grader. Han begrunner dette med at å gå helt ned vil øke sjansen for skader i rygg/korsrygg når man ikke er spesielt godt trent og ikke har så mye muskelmasse og man nettopp hr begynt med stryketreing. Nå har han satt meg opp til å ta 3 sett x 8 rep. med10kilosstang, for å få inn teknikken. Men hva skal jeg gjøre, gå dypt eller 90 grader?
      HJELP!
      Skal på trening imorgen, så kjapt svar hadde vært herlig!
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg