Perfekt spisedag

God kveld! Da er vi hjemme i Norge, og skal tilbringe helga i Lillestøm – for på mandag er det nemlig klart for Kanye og Jay Z konsert! Gleder meg masse, og herlig med litt ekstra ferie 🙂 Uansett, tenkte jeg skulle vise dere hvordan spisedagen min i går så ut. Jeg startet dagen med en joggetur langs standa før vi la oss på stranda. Rundt klokken 12 spiser jeg dagens første måltid, som besto av kalkunskinke, serranoskinke, kokte egg, ost, grønnsaker og grovt brød & rundstykker fra den lokale bakeren. D-I-G-G!

 

Det er jo helt normalt med dessert etter lunsj, og jeg gikk for en saftis på stranda. Ganske så fornøyd jente med feriens første is 😀 Jeg ELSKER sushi, og derfor ble det forretten på måltid nr 2. Til hovedrett spiste jeg kylling med banan og karri – og det var helt sinnsykt godt! Aldri prøvd den kombinasjonen før, men det anbefales virkelig 🙂 


Post-workout måltidet mitt ble litt annerledes enn vanlig. MASSE frukt med sukker- og fettfri is. Jeg spiser generelt lite sukker på spisedagene mine. Grunnen til dette er veldig enkel, sukker gjør at jeg craver mer sukker. Hvis jeg for eksempel spiser vanlig sjokolade får jeg skikkelig sukkersug i dagene som kommer. Og jeg er av typen all or nothing, kjøper jeg 2 plater sjokolade så spiser jeg de. Jeg har rett og slett ikke viljestyrke til å legge en sjokoladeplate fra meg hvis jeg først begynner på den, og derfor kjøper jeg den heller ikke. Derfor ble jeg veldig glad når jeg fant sukkerfri is der nede, kan nytes med bedre mye bedre samvittighet 🙂 



Det ble mange kombinasjoner av is og frukt, og dette ble favoritten til slutt! Sjokoladeis, banan, jordbær, moreller, cashewnøtter og knust karamelll-riskaker over 🙂 

Etter et par timer var det klart for litt mer mat, og jeg dro på date med kjæresten på en mexicansk resturant. Jeg hadde jo lyst på hele menyen, men endte opp med fajitas med biff, kylling og reker. Greit å få litt av alt for en vinglepetter som meg 😉 Sammen med guacamole og salsa var dette et perfekt siste måltid på turen. Både jeg og Kay var gode og mette da vi kom hjem til hotellrommet, og nå er virkelig alle lager fylt opp. Gleder meg til trening i morgen og ikke minst morgencardio med godjenta mi igjen!

Dette var en perfekt spisedag og en perfekt avslutning på ferien med Kay! (Jeg vant forresten selvfølgelig minigolf konkurransen) Det har vært mye kos og avslapping – og nå er jeg 100% klar for å fokusere på diett og trening! Jeg skal bli i mitt livs form, og har store planer om å være en MYE bedre utøver i år enn jeg var i fjor. Ett år eldre og klokere, og med mer muskelmasse og erfaring – så det må jo bare gå veien 😉 Nå skal jeg finne senga, stuptrøtt og klar for å sove som en stein. Et siste sydenbilde må jeg bare legge med, mitt favorittbilde fra Kypros:

 

27 kommentarer
    1. Ser ut som du har hatt en god -og fornuftig- spisedag. 🙂 Toppform kommer du garantert i med din viljestyrke og innsats!
      Så søtt bilde av dere sammen 😉

    2. her var det jammen meg vanvittig mye godt!! 🙂 gir meg over for den sushien ass, såååå mye bedre enn godteri (kanskje ikke sjokolade, men man blir ikke akkurat fit av sjokolade heheh :)) deilig i syden med frisk frukt og sånn til en billig penge… ser ut som du har hatt det topp, og du er fiiin 🙂 er så spent på å følge deg på veien mot scenen igjen! lykke til

    3. Åå det så deilig ut! Litt nyskjerrig på den isen…fant du den på supermarkedet eller solgte de dem på hotellet dere var på? 🙂

    4. For en herlig spisedag!! 😀
      Det har vert knallgøy å følge ferien din på bloggeb, bildene var bare sinnsykt fine og gøye! 🙂
      Sov godt Nora! 😀

    5. Jeg ble så GLAD av det siste bildet! Har fulgt bloggen din en stund nå, og jeg (og sannsynligvis de fleste andre her) blir så glad på dine vegne når alt går din vei!

    6. Sushi, beste maten man finner! Åh, nam! Du ser smashing ut, Nora. Kjenner jeg savner kjæresten min bare av å se på det nederste bildet, turtelduer. Ha en super helg videre søte deg 🙂

    7. Hei!
      Hvis du synes dette er for personlig har jeg forståelse for det, men tenkte jeg kunne spørre uansett. Lurte på om du kunne lage et innlegg om silikon? Hvordan de påvirker treningen, om det begrenser noen øvelser osv. Hvor lang tid etter oprasjonen tar det før man kan trene? Har du under eller over muskel, og hvor mange gram?
      Mvh fast leser 😉

    8. Så utrolig flott du ser ut! RÅFIN! Og DEN flotte brunfargen :-))
      all maten ga meg en syk matløst her .. masse godt 🙂 Gleder meg til syden, skal heldigvis en uke snart selv 🙂
      Flott bilde av dere to. Herlig å lese om den flotte turen deres! Klem

    9. KJÆRE VENE, så sulten jeg ble nå! Snadderlig spisedag!
      Er det mulig å få en close up av tatoveringen din? Har akkurat tatt en ny en selv, så er en smule opphengt i tatoveringer. Hehe.

    10. Hei!
      Lenge siden du postet dette innlegget vet jeg, og som fast leser har jeg fått med meg at du ikke er på konkurranse-diett om dagen. – Men jeg lurer da på om du har noen formening om hvor mye skade en slik spisedag kan gjøre? Selv er jeg på deff, og er livredd for at jeg kan ha spist litt for mye på spisedagene mine – når jeg først setter tenna i den første brødskiva, er det vanskelig å stoppe ;P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg