17. mai, flexing og hurra for verdens beste pannekaker!

Hipphipp – hurra! Gratulerer med dagen kjære lesere 😀 Jeg har alltid elsket 17.mai. Da jeg var lita var dette selvfølgelig grunnet pølser, is og godis på nasjonaldagen, men nå er det fordi 17. mai betyr virkelig VÅR. Det er så utrolig herlig følelse det 🙂 En skikkelig god 17. mai frokost må til – ingen nasjonaldag uten! Jeg er jo på diett, men siden jeg har en snill coach ble det et lite cheatmeal i dag. Eller, lite var det forresten ikke – høhø! Disse pannekakene er by far de beste jeg har spist, og de er krafig inspirert av Vilde sin oppskift. Hun er i mine øyne den beste sunnere bakeren i bloggverden, og har fra nå av mistet en fast leser. Jeg KAN bare ikke gå inn på den bloggen der og se all den gode og sunne maten mens jeg er på diett. Uansett, her kommer tidenes pannakake-oppskrift:

3 hele egg

200 g havregryn

3 modne bananer

3 dl vann

60 g vaniljeprotein ( Yndlingsproteinet mitt med vaniljesmak er dette, som jeg brukte i oppskrifta)

1 helt rør stevia vanilla cream

1 ss kanel

2 ts bakepulver

En klype salt

Bruk en stavmikser til å mose bananene, før du tilsetter resten av ingrediensene. Så er det bare å steke i vei – og lage verdens beste pannekaker!


Det gikk ned noen av denne varianten – med mager vaniljekesam og bær. Men jeg kan jo bare ikke ha et cheatmeal uten min elskede peanøttsmør! Et tykt lag med PB2, syltetøy og jordbær smakte mer enn magisk. Vet allerede at jeg skal lage dette til neste cheatmeal! 😉



NAM!

Nå setter jeg kursen mot Oslo sammen med Kayen min, og resten av nasjonaldagen går med til roadtrip. I morgentidlig setter vi oss på flyet til Kypros og tar en velfortjent kjærestetur! Jeg har vært så sykt stressa med skole at jeg nesten ikke har hatt tid til å tenke over hvor forelska og lykkelig jeg er. Derfor gleder jeg meg enormt til å bare kose meg med verdens beste mann i en hel uke 😀 Jeg er heldig! Håper alle har hatt en herlig 17. mai så langt – og nyter resten av den! Neste blogginnlegg kommer fra sydenland 😉  Klem fra fornøyde frøken flex 😀


 

32 kommentarer
    1. Disse pannekakene må jeg prøve, di så knallgode ut 😀 Så koselig med ferietur med kjæresten. jeg vil også på ferie!! hihi, kos deg masse 🙂

    2. Jeg kan allerede nå se at du har blitt sterkere siden før forrige runde med diett.
      Du er en hverdagsmotivivasjon og et forbilde for kvinner som syntes styrketrening er skummelt.
      Jeg mener.. SE PÅ DEG!! Du ser utrolig bra ut! 🙂 Ha en fantastisk 17.mai!

    3. Goood tur, fineste Nora! 😀 Kos dere masse, og hils Kay!
      Når du kommer hjem skal vi henge! Bare så du vet det. 🙂 Savner deg!

    4. God 17.mai og god tur! 😀
      Og du har virkelig vokst ser jeg, blir moro å se hvordan du ser ut mot slutten av dietten i år sammenligna med i fjor. 🙂

    5. Kjære Nora! Bloggen din er en utrolig stor inspirasjon, og når jeg ser hva du har klart, og klarer hver eneste dag får jeg lyst til å gjøre det samme. Du viser det at unge jenter ikke trenger å sulte seg for å få en bra kropp, hard trening, sunn og god mat er det som skal til.
      Jeg tror jeg kan klare det, det å faktisk ta tak å begynne å trene. Jeg er ikke en person som er glad i å løpe, pga smerter i ledd. Jeg er en jente på 1.66 og 70 kilo, og jeg kanskje litt lubben. Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal begynne, eller hva jeg skal gjøre. Har du noen tips til hva jeg kan begynne med, et treningsprogram eller noen tips til hva man kan spise når man bor hjemme og ikke har mulighet til å lage mat selv på den måten som jeg kunne ha tenkt.
      Mhv. Fast leser som følger bloggen din, og digger deg og viljen din!

    6. OO nesten sånne pannekaker jeg lager, bare i stedet for vaniljeprotein har jeg sjokoprotein + litt 100% kakaopulver 🙂 Love it!
      Kos deg kjempe på kjærestetur! awww romanse, er det ikke herlig? Savner det (:
      Shiit du har vokst! Likere!!
      Ha en fin 17. mai kveld 🙂

    7. Steike så flott du ser ut! kjempe fin! og.. med tanke på din “før” bilde fra i fjor og den fra Stavanger open, for du fett% ned like mye så har du mye nytt å vise fram!… kan ikke vente til å se bildene om 2-3 mnd! 😀

    8. Åh, så hyggelige ord 🙂 Takk, Nora! Jeg skal si at jeg blir inspirert av dine oppskrifter også! Thaipizza og risboller…står på to-do-lista mi 😉
      God reise! Eller, dere er vel kanskje framme allerede? I alle fall: Jeg ønsker deg en nydelig, herlig, velfortjent ferie 🙂

    9. Nam!!
      Skal prøve meg på pannekaker jeg også, de så kjempegode ut 😀
      Ser ut til at du har et godt utgangspunkt ved diettstart iallefall!
      You look awsome!! Go girl 😀

    10. Nam, så herlig de ser ut! Håper dere koser dere max på Kypros, håper vi får se noen strand-bilder vi kan drømme oss vekk til 🙂 På mandag begynner mine eksamener og jeg er ikke ferdig før om to uker. Misunner deg, kan man godt si!

    11. WOW, imponerende! Når jeg trenger en motivasjonsboost så tar jeg bare turen innom denne bloggen her, hehe! 🙂
      Jeg og en venninne har startet en ny blogg som handler om oss to som trener styrketrening. Vi er begge veldig spinkle, så derfor er målet vårt å legge på oss i muskelmasse, og vi vil jevnlig legge ut formbilder av fremgangen 🙂 Følg med om du har lyst 🙂
      http://sterkejenter.blogspot.com/ (vi skal fjerne “blogspot” snart for det ser ganske uprofesjonellt ut)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg