Fredagsfajitas

God kveld 🙂 Jammen var det fredag igjen – tiden går litt for fort nå om dagen! Men jeg klager absolutt ikke på at det er helg igjen. Fredag er en fin dag for fajitas – spesielt godt som opplading etter ei tung økt. Jeg trente skuldre og legger idag, og økta var goood 🙂 I like! Skulle egentlig kjøre mage også, men jeg var rett og slett for sliten. Tar det igjen i morgen, der er nemlig ikke noe unnasluntring selv om det er helg!

Over til kyllingfajitas, som er superenkelt og supergodt! Det skal bare noen få enkle grep til for å få den vanlige fredagstacoen/fajitasen til å bli litt sunnere. Dropp ost og rømme og bruk kyllingfilet eller karbonadedeig istedet for kjøttdeig. Jeg stekte kyllingfilet med fajitaskrydder, og brukte dette krydderet. Du trenger ikke å ha krydder fra Iherb for å lage det, det er bare det at jeg har en lei tendens til å bestille alt jeg finner på den siden. Litt avhengighetsskapende er den faktisk!

Kutt opp grønnsaker du liker, og kok ris. Jeg brukte isberg, paprika, agurk og tomat. Jeg lar alle grønnsakene utenom sopp og løk være rå, for de to sammen er så sykt godt når det er stekt. 

Guacamole lages av 1 boks mager kesam, 1-2 avokado, 1 kinesisk hvitløk og litt salt. Bland alt med en stavmikser, og there you go!

Så er det bare å lage en haug på fatet og prøv å stapp alt inn i en tortilla 😉 

I går jobbet jeg som vakt på Avicii konsert her i Trondheim. Utrolig mange kom bort og fortalte hvor mye de likte bloggen, og det vil jeg dere skal vite at jeg setter utrolig stor pris på! Jeg vet ikke om jeg klarte å vise det så godt i går, det er som regel full skjerpings når jeg er på jobb. Derfor vil jeg iallefall gjøre det klart nå – at jeg synes det er utrolig gøy at dere kommer opp til meg og sier det 🙂 Det gjelder for alle dere som tar dere tid til å legge igjen kommentarer her på bloggen også. Å høre at jeg kan være en motivasjon for andre motiverer igjen meg til de grader. Så tusen, tusen takk til dere for det! Fredagsklem til fantastiske lesere fra verdens skumleste vakt;

18 kommentarer

Siste innlegg