Chocolate banana icedream

Jeg nevnte at jeg var glad i is i går  – men det er en understatement. Å si at jeg elsker is er vel mer passende, og foruten nøtter blir det ofte Dream is til lørdagsgodt.  Det kan man jo ikke spise hver dag, men derfor gjelder det å være litt kreativ. Etter suksessen med denne isen var det på tide med et nytt eksperiment, nemlig sjokoladeis. Jeg har blitt litt inspirert av Ben & Jerry’s, nemlig å putte alt som er godt sammen i en is. Det gjorde jeg med denne, og den ble døpt chocholate banana icedream. Meget treffende navn, om jeg skal si det selv!  Du sitter igjen med god samvittighet etter å ha spist denen, og du slipper å bli kvalm også 😉 

Pisk 4 eggehvitter stive tilsett deretter 5 ss steviapulver, 1 rør med stevia english toffee og en halv boks mager kesam. Deretter tilsetter du 2 scoops med melkesjokoladeprotein, og pisker videre.

Hvis du er fan av lys sjokoladeis stopper du her, men hvis du er som meg og vil ha den litt mørkere tilsetter du også kakaopulver. Jeg brukte ca. 2-3 ss av dette. Smak deg frem til det blir perfekt 🙂


At man må finne perfekt mengde kakao er en fin unnskyldning for hyppige smaksprøver 😉

Jeg elsker nøtter, og hva er vel bedre enn å kombinere nøtter med is? Derfor malte jeg opp en stor håndfull hver av mandler og valnøtter. Jeg synes også banan passet seg fint her, og skar opp to modne bananer som havnet oppi. Følte meg som en liten unge som bare puttet masse digge ting oppi en bolle og pisket avgårde 😀 Små barn, store gleder! Uansett, når det hele er godt blandet sammen heller du det over i en boks og setter det i fryseren. Etter 3-4 timers venting kan du nyte en fantastisk is med den beste samvittighet 🙂 

Det hjelper å vite at denne ligger i fryseren når jeg sitter på skolen og er litt bitter når jeg ser ut av ruta på sol og knallblå himmel. Heldigvis er det ikke mange timene til jeg skal på kettlebells trening, det blirgodt å få rørt litt på kroppen! Kos dere masse denne nydelige søndagen folkens – i morgen er det tilbake til hverdagen 🙂

23 kommentarer
    1. ser dødsdigg ut! 🙂 må prøves, hehe…
      hadde et spørsmål angående konkurranse… tenker du å konkurrere i bodyfitness neste gang? evt, har du noe peiling på bikini-kategorien (vet det bare finnes i USA, men jeg bor i USA)….? hvor går grensen? for jeg er litt interessert men er redd jeg er aaaaltfor liten.

    2. Kan du fortelle litt om tatoveringen din, hva det er og hva den betyr. Har du evt flere, planer om å få flere?

    3. Lena: Den store tattoveringen min er et minne over den personen som betydde mest for meg her i verden. Bokstavene er initsialene hennes, og tegnene står for tro, håp og kjærlighet. Jeg har en liten tribal også, men ingen planer om å ta flere nå iallefall!

    4. Ååh, det slår ikke feil.. Dine oppskrifter frister alltid 🙂 Har du et forslag til hva man kan bytte ut steivapulveret med, kanskje? Det er nok på høy tid å fylle på iHerb lageret her ja 😉
      Ha en fantastisk dag Nora 🙂

    5. Trude: Annen søtning som f.eks sukrin eller splenda går helt sikker fint å bruke, du må bare justere mengden da de ikke er like søte. Smak deg frem, enda en grunn til å slikke vispene 😉

    6. Hei! Jeg må si jeg blir kjempe inspirert av deg, både mat- og treningsmessig! 🙂 Sitter selv å skriver på bachelor oppgaven min, heldigvis er det overskyet og regn ute så jeg slipper å bli fristet til å være ute… Jeg har et lite spørsmål som du sikkert har fått 100 ganger før, men når du bestiller fra iherb, betaler du mye i frakt da? Og hvilket proteinpulver bruker du? 🙂 Kos deg med isen, den ser kjempe god ut!

    7. Mmm, dette så nydelig godt ut! 😀
      Denne skal definitivt prøves til uken!
      Du er så utrolig flink, Nora. Kjempeinspirasjon! 😀
      Stå på og ha en strålende søndag. Kos deg med is! 🙂

    8. Hei Nora! Finner mye inspirasjon og lærdom i bloggen din og takker for det. Så har jeg da et spørsmål angående slankepiller/slankebarer osv som jeg håper du kan svare på. Har alltid vært skeptisk til slike ting og derfor aldri prøvd det heller. Men så så jeg at du nevnte det da og virket som om det var noe du kunne bruke?
      Lurer derfor på om du tror det virkelig funker?
      Har troen på dine vurderinger;)

    9. Jeeg vet om en oppskrift jeg er 99% sikkert på at du kommer til å elske:
      Pisk sammen 1,5 frossen banan, 30g proteinpulver, ca. 0,5dl melk (vann fungerer også) og eventuelt et par dråper stevia i kjøkkenmaskin eller med håndmikser. Pisk ingrediensene sammen til det har økt litt i størrelse og fått ønsket konsistens – som er etter ca. 2 minutter for min del. Må prøves!!!

    10. Lena Marie: Som jeg alltid skriver vil jeg anbefale deg å lage all maten din selv. Men om du ikke har tid til det er barer/shakes MYE bedre enn å kjøpe en noe drittmat som mange gjør hvis de har det travelt. Jeg har troen på at slankepiller kan hjelpe på forbrenningen, men hovedjobben må du ALLTID gjøre selv – desverre 😉

    11. NAM! Jeg blir så inspirert av alle de gooode oppskriftene dine! 🙂
      Snart lønning, da blir det en tur til helsekosten for å handle inn til et sunnere og bedre liv hvor man kan spise godis-tips fra Fitnessnora istedenfor “vanlig” godis 😉

    12. Hei, Nora! 🙂
      Skal det virkelig være 5 ss med stevia, og “et helt rør” med steviadråpene? Jeg prøvde med en liten ts stevia og et rør med dråpene, men angret og tok tilbake litt av steviapulveret igjen – syntes enda at smaken ble litt for søt og ‘kunstig’.
      Laget en ny variant i dag – da uten steviapulveret, men med stevia chocolate-dråper (et halvt rør) og sjokoladeprotein. Supergodt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg