Motivasjonsboost & lørdagsgodt

Først og fremst vil jeg gratulere alle utøverne som var med i Oslo Grand Prix idag! Planen var å reise til Oslo, men jobb helg satte en stopper for det. Heldigvis gikk det hele live, og jeg fikk se glinsende vakre atleter på scenen. For et muskelshow sier jeg bare, og FOR en motivasjonsboost! Så utrolig mange inspirerende utøvere og fysikker gir meg ekstra glød og treningsvilje. Sånn vil jeg også bli tenker jeg da – og da må det jobbes! Gleder meg fantastisk mye til det er min tur igjen høsten 🙂 Med ekstra motivasjon fikk jeg virkelig kjørt bra på dagens treningsøkt på bakside lår og biceps. Det gjorde virkelig vondt å gå trappetrinn etter økta, og det er så kos å tenke på at det blir dobblt så ille i morgen. No pain no gain 😉 Kjørte følgende øvelser idag : 

Sittende lårcurl i hammerstrength (avsluttet også bakside med hatsett på denne øvelsen)

Utfall

Nordic hamstrings

Strake markløft 

Hipthrust

Stående EZ-curl

Hammercurl med manualer

Hantelcurl

Glad og motivert jente i yndlingstights før trening 🙂 

I dag har jeg faktisk ikke hatt tid til å lage noe fancy matretter som jeg kan vise dere. Når jeg ikke er på diett bruker jeg å spise friere i helgene, men prøver å fortsatt ta sunne valg. ( Merk prøver, smågodt og is er min verste fiende 😉 ) Noen eksempel på min type helgemat ser dere på bildene under, ikke 100% ren mat – men fortsatt sunt og godt! Jeg er helt for å kose seg litt ekstra i helgene, men husk at det ikke skal bli FOR mye av det gode. Et spisegilde fra fredags ettermiddag frem søndag ødelegger fort det kaloriunderskuddet du har bygget opp i løpet av uka hvis målet er vektnedgang. Alt med måte, er det ikke det de sier? 🙂  

 

Wasa solruta med cottage cheese, banan og sukkerfritt syltetøy. 


Speltlomper med sukkerfritt syltetøy og PB2. NAM 😀


Havregrøt med sjokoladeprotein, økologisk peanøttsmør og cottage cheese, toppet med banan og mandler.


Nøtter er supert lørdagsgodt! En boks blir borte på et blunk 😀

Hva spiser du til lørdagsgodt? 

15 kommentarer
    1. I dag ble det rett og slett skikkelig utskeing med sjokolade OG is!!! 😀 Ikke så mye av hver da, men litt. Oftest blir det bær og kesam eller andre litt sunnere varianter 🙂 Ha en fin kveld.

    2. Hei! 🙂
      Jeg er relativt ny innenfor styrketrening. Jeg kjører øvelsen benpress i programmet mitt, og når det jeg skal ta 6-8 rep x 3, klarer jeg å ta 155kg. Men desse blir liksom ikke så dype. Hvis jeg går ned til 145 klarer jeg å ta de dypere. Men når det skal ligge på den vekten man klarer å skyve maks 8 ganger, hva ville du valgt da? Å ta det dypest mulig, eller med mest vekt? 🙂 Du har forresten en super blogg! Har fulgt med i lang tid 🙂
      Idag hadde jeg tidlig på dag frukt og bær i hjemmelaget sjokoladedipp (kakaopulver, cc, sukrin, sjokoladeprotein), og senere lagde jeg sunne sjokoladekjeks 🙂

    3. Jeg har aldri vært på noe slags fitness-show før og kunne virkelig tenkt meg å sett! Vanskelig når man bor usentralt. Gleder meg til å se deg på scenen igjen, forresten!
      På meg ble det en halv pose salt lakris (av en eller anne sort), og grønnsaker med dip til lørdagsgodt. Ikke så verst, om jeg får si det selv 😉

    4. Til lørdagsgodt pleier jeg å spise agurk og gulrot i tatziki dipp, og kanskje noen nøtter og cherry tomater:)

    5. Ååå, nå fikk jeg faktisk dårlig samvittighet. Spiste potetgull, nøttegodt og sjokoladekake i går kveld. Ikke normal mat på en lørdag heldigvis. Og helt unødvendig. Men godt!! Blah. Ut og gå i dag da!

    6. Sunt lørdagsgodt er vel så godt som usunt lørdagsgodt synes jeg! Mine favoritter er frukt/grønt oppskåret og dyppet i kesam, enten med tilsatt vaniljeprotein eller ketchup/krydder (søtt til frukt, salt til grønnsaker), proteinpizza og smoothie. Men kommer ikke unna litt nøtter også da;)

    7. Student: Jeg ville nok ha kjørt helt ned, men det kommer an på hvordan du synes øvelsen “tar” best mulig. Det som er vitkigst er at du har kontakt med musklene,og virkelig kjenner at det er lårene som jobber. Herlig at du liker bloggen 🙂

    8. Lørdagsgodtet mitt er ikke så annerledes enn resten av uken: Bærfluff med sjokoladeprotein. For meg har aldri lørdagsgodt vært noe spesielt, så jeg koser meg litt hver dag 😉

    9. Hei! 🙂
      Så at Proteinfabrikken reklamerte for den PB52 her om dagen, og jeg ble nysgjerrig. Hvor god er den? 😉 Jeg ELSKER peanøttsmør, og har også sett at de har en sjokolade-variant også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg