Feel the burn

Herregud. Jeg er helt gåen etter dagens beinøkt og måtte bokstavelig talt legge meg ned i garderoben på Kaliber etter det siste settet. Det er lenge siden jeg har hatt en ren beinøkt, da de to siste programmene mine har vært starting strength og en to-splitt. Jeg har troen på å variere program, selv om jeg også har enkelte program jeg liker bedre enn andre. Jeg liker å virkelig knuse en muskelgruppe på ei økt, og at det kjennes ut som den muskelgruppen er ødelagt i dagen som følger. Derfor skal jeg nå bytte over til en 4-splitt, og med coach Gunnar endelig tilbake tror jeg det blir dødsbra! Dagens økt gikk kanonbra, og så slik ut:

Knebøy 4 x 6, 70 kg

Beinpress 3 x 10, 250 kg

V-squat 2 x 15, 50 kg

Sittende lårcurl i Hammer Strength 6 x 4, 35 kg

Strake markløft 3 x 10, 60 kg

Nordic hamstrings m/strikk 3 x 6

Ett beins utspark, 3 x 15, 9, 5, 10 kg

Grunnen til at jeg kjører nordic hamstrings med strikk er rett og slett at jeg faller rett i bakken uten! Er ikke sterk nok til å gjøre de korrekt alene, og jukser derfor litt for å få det til. Svir gjør det i allefall 😉 Den siste øvelsen var den som virkelig tok knekken på lårene mine. Her kjøres 15 reps på et bein, så det neste, før det første kjøres med engang uten pause. Dette gjøres tre ganger, hvor jeg tar max reps på de to siste settene. Prøv det og feel the burn 😉

Veldig uflatterende vinkel på bildet under, I know – men må bare vise dere hvor sliten jeg faktisk var etter økta i dag. Heidi skjønte nok fint lite da hun kom inn i garderoben til dette synet:

Når det blir tungt er jeg avhengig av godt utstyr for å hjelpe meg. Grepet mitt er mye svakere enn baksiden av lårene mine, og derfor bruker jeg alltid drareimer på trening. Det er nemlig ikke grepet som skal svikte, det er musklene som skal trenes til de svikter 🙂 Til knebøy og markløft bruker jeg også belte for å stablisere, og derfor tenkte jeg at jeg skulle tipse dere om dette tilbudet som varer ut måneden: 

Formen er litt bedre, men halsen og nesa et fortsatt såre. Jeg liker å tro at så lenge sykdommen er fra halsen og opp er det greit å trene, men om det er mer enn det er det greit å la kroppen hvile. Det vil si at jeg trener med sår hals og tett nese, men ikke hvis jeg har fått feber eller lignende. For å lindre halsen min litt ble dagens proteinshake inntatt som kakao. Jeg blandet sjokoladeprotein, 2 dl skummet melk, dl vann, noen dråper stevia english toffee og litt kanel i en shaker – før jeg helte blanidingen i et glass og satte det i mirkoen. Et par minutter senere hadde jeg en deilig proteinkakao:



Kakao som gjør godt for halsen, musklene og sjelen 🙂 

Nå skal jeg legge meg på sofaen og la beina gro resten av kvelden – ha en fortsatt flott tirsdag da dere! 

21 kommentarer
    1. Du er så utrolig sterk! Jeg er helt imponert, jeg skjønner at du la utslitt i garderoben etterpå! =)
      Ut av nysgjerrighet, hvor lang pause bruker du å ha?

    2. Ville bare legge igjen en kommentar og si at du er et godt forbilde! 🙂
      Setter pris på bloggen din, og du skaper masse glede og motivasjon! Stå på, Nora:)

    3. Alltid deilig å være skikkelig sliten etter trening, du er sykt flink! 🙂
      Den kakaoen får jeg prøve i morgen, sammen med pannekaker kan set vel ikke bli en bedre lunsj? Ting blir aldri for søtt for meg tydeligvis 🙂

    4. Helt enig med deg der Nora! Er så fantastisk god følelse å knuse en muskelgruppe noe helt sinnsykt på trening! 😀 Vertfall dagene i etterkant ( Selv om trappene kan bli litt vrien etter en benøkt, hehe… 😛 )
      Ha en fortsatt fantastisk kveld! 😀

    5. Flink du er! Også bare lurte jeg, den betterbodies-kampanjen, hvor er det, nettbutikker, eller generelt alle plasser? Har du noen tips til hvor man kan kjøpe?

    6. Ååhh, du er så FLINK! Lurer på om du har tips til hvordan man kan begynne å trene igjen etter femten år med spiseforstyrrelser? Jeg er tjue år. Jeg må bare holde meg til det kostholdet jeg har nå en stund, og nå normalvekt, så er det på med trening 🙂
      Lizbeth Osnes – Min hverdag med mine interesser, og lidelsen Anorexia Nervosa. Lizbethosnes.com

    7. For en herlig økt, skjønner godt du ble liggende rett ut etter den:) Bloggen din er utrolig inspirerende.. Har fulgt deg helt siden du startet, og det har vært kjempe gøy å følge utviklingen din:)

    8. har du tips om hvordan man får bort den nederste valken på magen,og få magemuskler?:)
      herlig økt forresten!

    9. Hei! Jeg ønsker å stramme opp hele kroppen, mest rumpe, lår, mage og armer. Så jeg lurte på om du hadde noen treningsprogram eller noe lignende som du kunne lagt ut på bloggen din? 🙂

    10. Ville bare si at du er et enormt forbilde, og utrolig tøff! Har lest bloggen din i mange mnd. men har aldri kommentert noe, men NÅ var det på tide! Du er en stor INSPIRASJON, tusen takk!

    11. Jenter bør ikke trene 4-splitt, men fullkroppsprogram. Dette fordi vi restitueres mye raskere enn det gutter gjør.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg