Mikrobaking

Søndag er for meg den store bakedagen, og det hører liksom til å bake noe godt. Nå har jeg vært så flink at jeg ødela håndmikseren min, og derfor ble den sjokoladekaken jeg hadde tenkt å bake lagt på is. Men noe måtte jeg jo finne på – og derfor ble det mirkobaking! Oppskriften har jeg stjålet fra en venn av meg ( Ja, det er deg Thomas) som virkelig burde begynne å blogge selv, for han kan virkelig å lage mat! Enn så lenge stjeler jeg oppskiftene hans og deler med dere 😉

Bland 2 ss mandelmel, 2 ss sjokoladeprotein, 2 ss kakaopulver, 1 ts stevia, 1 ss cottage cheese 1 egg sammen med en klype bakepulver og en klype salt. Tilsett litt vann for å få en “deigete” konsistens – og stek på full guffe i mikroen i 2-3 minutter. Har du cravings på sjokolade er dette perfekt – ferdig på 5 minutter og smaker digg!

jeg virkelig komme i gang med lekser, skolen har nemlig vært litt nedprioritert i det siste. Med bare noen få måneder igjen av bachelorgraden er vel ikke dette tiden for å slappe av, så jeg må ta meg litt sammen! Det er bare det at det er så mye annet som er så gøy 🙂 Jeg får legge inn en skikkelig innstats  nå, før det blir ut på tur med mange firbeinte i ettermiddag etterfulgt av kettlebells trening på Gympuls! Finfin spøndagskveld i vente med andre ord 🙂  


23 kommentarer

Siste innlegg