Himmelsk eplekake

Siden det er morsdag tenkte jeg at jeg skulle lage ei kake til min kjære mor – og denne ble uten tvil den beste jeg har lagd! Dødsgod, rett og slett. Denne blir nok lagd i mange flere anledninger fremover. Her er oppskriften:

2 egg

4 toppede ts steiva

1 dl vann

40 g kokosmel

1 boks cottage cheese

1 toppet ts fiberhusk

3 epler

Visp sammen egg, stevia, vann og fiberhusk før du tilsetter boksen med cottage cheese. Hell røren i en ildfastform som er kledd med bakepapir. Skjær eplene i båten og legg de på toppen av røra. Jeg trykket de litt nedi for å få plass til ekstra mye epler – det er så godt! Stekes midt i ovnen på 175 grader i 40 minutter.





På slutten av steketiden drysset jeg eplepai-krydder over, og serverte med mager vaniljekesam. Utrolig godt, og ikke minst sunt! Denne tror jeg alle mødre vil like 😉 Ha en fantastisk dag alle sammen 🙂  

30 kommentarer

Siste innlegg