Everyday

Nå har jeg spist etter periodisk faste prinsipper siden før jul, og det er helt klart noe jeg kommer til å fortsette med. Det som er så utrolig godt med det er at det tar mye av fokuset i hverdagen bort fra mat. Nå høres dette kanskje rart ut – men til tider synes jeg at dagen min handler for mye om mat når jeg skal spise 6 ganger daglig. Jeg føler det blir litt stress å få lagt inn alle måltidene, i tillegg til at det tar mer tid. Og når jeg har andre ting jeg har mye mer lyst til å bruke dagene mine på enn å pakke x-antall matbokser å spise de passer PF perfekt for meg 🙂

Ellers er det ingenting “magisk”  med periodisk faste; antall kcal og næringsinnhold i maten er akkurat det samme som før. Tenkte jeg skulle vise dere en typisk matdag i min verden 🙂 På mine to måltid med grønnsaker har jeg samlet over 1 kg grønnsaker om dagen! Det er også en av de tingene som er så fint med PF, du blir virkelig mett til hvert måltid. Under ser dere hvordan jeg spiser i hverdagen:

11.30 – Måltid 1. Magert kjøtt / kylling / kalkun / hvit fisk / reker og grønnsaker 


Torskewok

Før trening: Eple, Kreabolic, Xtravol og pumpmiddel. For tiden bruker jeg Neurocore.

Etter trening: Shake og riskaker


Shake og riskaker er best på denne måten etter min mening 😀

18.00 – Måltid 2. Magert kjøtt / kylling / kalkun / hvit fisk / reker + ris og grønnsaker 

20.00 – Måltid 3. En boks cottage cheese, bær og selolje.


Jordbær, cottage cheese og funlight gele.

Og sånn går no dagan! 😀

24 kommentarer
    1. Hei, fin blogg du har! 🙂
      Jeg har en bra måte for deg å få ekstra lesere på! Lag ett blogg innlegg hvor du skriver at brukerene kan vinne en I pad 2! Du går inn på min blogg/url og deltar i trekningen. Da får du oppgitt en adresse som du kan spre videre til venner og bekjente. Og for hver person du får til å delta så øker sjansen din for å vinne betraktelig!!
      Lykke til! 🙂
      Det anbefales virkelig å lage blogg innlegg! Jeg gjorde det i den siste trekningen de hadde og jeg vant da en Iphone! :-)!!

    2. Er selv utrolig fornøyd med pf:) det passer utrolig godt inn i en aktiv hverdag:) maten din ser alltid fristende ut:)
      Håper du får en super start på helgen:D klem

    3. Du gir så mye motivasjon, Nora!
      Hvor mange g var det forresten man skulle ha i hver pakke fra iHerb for å slippe å betale noe ekstra 🙂

    4. ENIG! Grønnsaker ER faktisk supergodt og gjerne i mengdene dine 😀 Og matfristelsene står ikke i kø ser jeg! PF er supert og mettende! Feiende flott ser du også ut om dagen 😮 motivasjon!!!

    5. blir ikke dette veldig lavt kcal-inntak?? Vanskelig å bygge muskler med så lite vel..? ikke at mengdene er så små – men når det hovedsakelig er magre kjøtt/fiskekilder og grønnsaker så er det ikke store energimengdene vil jeg tro?

    6. Jeg digger også PF! Bortsett fra de dagene jeg har spist litt for seint sånn at jeg enda er mett når jeg legger meg. Blir såå sulten på morgenen da, men klarer å stå i mot suget helt til klokka sier at jeg skal spise 😀

    7. blir ikke dette også veldig lite kcal?
      mener det ikke frekt, men det er vel vanskelig å bygge muskler på dette? 🙂
      selv spiser jeg ihvertfall dobberlt av dette i kcal, og jeg sliter med vektoppgangen…

    8. Har fulgt med bloggen din en stund uten å kommentere. Jeg må si at jeg synes det er helt fantastisk at du klarer å holde deg i så sinnssyk god form, spise godt, legge det ut og blogge om det! Du er kjempeflink! 🙂 Stå på!

    9. Til dere som er redde for fettinntaket hennes, jeg vil jo tro at hun steker de magre produktene og grønnsakene hennes i noen SS med fett:) Men det må da være bra at folk bryr seg? Hehe, ikke vet jeg!

    10. Lurte på en ting, ser så mange som spiser riskaker etter trening, hva er poenget med det? Er ikke de vedig næringsfattige iforhold til andre lettvinte alternativer? 🙂 Du er FLINK, flott og inspirerende! 😉

    11. Mhmmm 🙂 Så godt ut! Har du lagd riskakene selv? (Kan jeg få oppskriften?)
      Eller er de fra butikk. Så utrolig fine og gode ut!

    12. kristine eller noe sånn: Jeg glemte å skrive at de dagene jeg ikke trener vekter spiser jeg laks istedet for magert kjøtt 🙂 Så da kommer det en gosd del ekstra fett inn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg