Nytt treningsprogram

God kveld 🙂 Dagens gjøremål er over, og nå skal jeg bare slappe av og kose meg resten av kvelden. Sitter her med favoritt kveldsmaten, cottage cheese med masse sjokoladedip og karamelldip oppi – NAM 🙂 Det er like godt hver eneste gang – tror aldri jeg kommer til å bli lei av det! Nå har jeg kjørt relativt lett gjennom de to dagene på det nye treningsprogrammet mitt, og fra i morgen skal jeg virkelig kjøre på. Programmet har jeg fått av coach Gunnar, og jeg skal kjøre programmet sammen med han noen økter fremover. Alle har godt av litt veiledning og pushing innimellom 🙂 Tenkte jeg skulle vise dere splitten, den ser slik ut: 

Dag 1:

Ettbens benpress 1 x 6-8
Utspark 1 x 9-11
Knebøy 1 x 12-15 eller V-squat (Hammer Strength) 1 x 12-15
Sittende lårcurls 1 x 6-8
Nordic hamstrings 1 x 9-11
Chins parallellt grep 1 x 6-8
Foroverbøyd roing med stang eller Hammer Strength rows 1 x 9-11
Chins bredt grep eller nedtrekk bredt grep 1 x 12-15
Facepulls eller hammer strength roing høyt grep 1 x 9-11
Omvendt flyes 1 x 12-15
Hammer curls 1 x 6-8
Konsentrasjonscurls 1 x 9-11
Cable curls 1 x 12-15

Dag 2:

Rotator cuff øvelser 2 sett x 10 reps
Benkpress eller hammer strength brystpress 1 x 6-8
Skrå hantelpress eller skrå maskinpress 1 x 9-11
Cable crossovers eller brede dips 1 x 12-15
Militærpress eller sittende hantelpress over hodet 1 x 5-8
Sidehev 1 x 9-11
Liggende enarms tricepspress med hantel 1 x 6-8
Sittende enarms tricepspress over hodet 1 x 9-11
Sittende dips 1 x 12-15
Stående tåhev 1 x 9-11
Sittende tåhev 1 x 12-15
Mage 2 sett

Jeg kommer til å kjøre disse øktene annenhver dag, og trene styrke 6 ganger i uka. Tror dette blir bra jeg 🙂 Så må jeg bare si at det er kjempegøy at så mange er med på konkurransen, og jeg synes det er kjemepegøy med så mange tilbakemeldinger! Nå skal kroppen legges på lading, jeg har nemlig vært dum nok til å gå med på å løpe intervaller klokka 06.30 i morgen tidlig! Kjenner det kommer til å bli hardt, men no pain no gain – er det ikke det de sier? 😉 

Ha en fortsatt sporty torsdagskveld 😀 

20 kommentarer
    1. Hei Nora! Jeg regner med at du kanskje får sponset mye av klærne dine fra Better Bodies, men hvor kan jeg få kjøpt dem? Vet de skal ha litt på Kaliber, men jeg tenker på nett.
      Takk for svar:)

    2. Hei, jeg bare lurte på om du har noen øvelser som strammer/fjerner fettet på innsiden av lårene? Jeg har kontroll på å stramme alt, og er på good vei fremover mot fitness! men jeg har virkelig problemer med innsiden av lårene :/ satt utrolig pris på om du ga svar! jeg SKAL stille opp til fitness i 2015!

    3. Wow..det var litt av ett program! Mitt ser bittelite ut i forhold..hihi.. Men jeg skal jobbe godt med det, så blir det vell mer etterhvert.
      Ha en fin kveld videre!

    4. Hei,
      nysgjerrig på hva målet med dette nye programmet er, kontra det gamle? ser ut som et morsomt program, men har aldri kjørt noe lignende med bare ett sett per øvelse. Gøy om du fortalte litt! 🙂

    5. Heisann:D Super blogg du har, virkelig inspirerende å lese, Takk:)
      Jeg lurte litt på hvor lang tid du bruke rpå hvert av de splittprogrammene? Og trener du noe kondisjon utenom det programmet?:)

    6. Kjøpte meg både den karamell og sjokoladedippen selv fra Iherb. Men klarer bare ikke den karamellen, syns den blir så syntetisk og kvalmende. Kanskje det går ann å blande den med noe annet så man ikke får den så gjennomtrengende smaken?
      Ellers så syns jeg sjokoladedip er genial, utrolig god 😀

    7. Hei Nora!
      Bruker Kaliber å kjøre kampanjer hvor det er fri innmelding? 😀
      Har sykt lyst å melde meg inn, men som fattig student så krever det ganske mye å skrape sammen 800kr ekstra, hehe

    8. Et spørsmål, spiser du hele boksen med cottage cheese? jeg klarer nemlig ikke å stoppe etter bare halve, og må spise hele. som frokost kombinert med skyr, og bær. er dette for mye ift at jeg ønsker en vektreduksjon?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg