Till I collapse

Mottoet mitt er train hard or go home – og i dag måtte jeg rett og slett bare go home. Eller, jeg klarte faktisk ikke å gå hjem engang så jeg måtte bli henta. Jeg følte meg i ok form da jeg kom til gymmet, til tross for at jeg er tidenes snørrunge med det som kjennes ut som et barberblad i halsen. Knebøy, benk og chins gikk helt fint, og det var null problem å gjennomføre settene. Da jeg kom til dips derimot kjente jeg at alt ikke var som det skulle, men prøvde å gjennomføre økta likevel. På det siste settet sviktet hendene mine under meg, og jeg fikk så vidt av meg vektskiva før jeg kom meg inn på do og spydde. Så nå har jeg tatt hintet – kroppen er ikke helt frisk og vil vel ha litt pause. Resten av kvelden skal jeg ikke gjøre noen verdens ting, bare la kroppen slappe av og hente seg inn igjen. Selv om jeg egentlig har 1000 ting jeg skulle ha gjort får det bare vente, i kveld er det selvpleie som gjelder. Jeg er jo en positiv sjel, så jeg får se på det sånn at det var bra det skjedde seint i økta 😀 75 kilo i bøy i dag, det hadde jeg aldri trodd! Hvis jeg kommer meg til 80 kilo før fremgangen min stagnerer skal jeg være dødsfornøyd 😀


Blid og fornøyd før økta i dag, ikke like blid etterpå 😉 

Nå skal jeg lage en svær kopp te før jeg skal begynne med å gjøre ingenting 😉 Håper alle dere har hatt en bedre treningsdag enn meg! 

41 kommentarer
    1. Hadde en helt grei økt i dag, 75 minutter med cardio 🙂 selvom jeg hater kondisjon og sverger til styrke! gleder meg alltid til en dag hvor styrke står på planen!

    2. Jeg er syk å kom meg ikke på trening! men jeg er virkelig motivert etter at jeg har kommet meg fra 35 til 80 kg i markløft på 1 og en hval uke 🙂

    3. Huff, kjipt å oppleve det! Noen ganger må man bare høre på kroppen når den sier ifra. Slapp HELT av og ikke dra før du føler deg i form igjen, uansett hvor vanskelig det er for deg. En god kopp te og en teppe på sofaen foran TVen er det du trenger. God bedring!

    4. Meget imponert over bøyinga di Nora, en fantastisk framgang du har hatt ; ) Å dn jernviljen du har, tar av mg hatten frr dn.. Helt syykt ! Stå på, no guts no glory

    5. Grattis med knebøysrekord!:) Det er bare de virkelig tøffe hardingene som trener til de spyr, men da er det kanskje greit å lytte til kroppen, ja:p
      Selv har jeg bare sittet på rumpa i dag. Trengte en liten treningsfridag.
      God bedring, ta vare på deg selv!

    6. god bedring! selv er jeg fornøyd med dagens treningsøkt. på rommet mitt haha… uansett, jeg er i gang med trening igjen og du skal ikke se bort ifra at jeg har hentet motivasjon fra bloggen din!

    7. Åneei, stakar “/ Ønsker deg masse god bedring, snupp ! <3
      Forresten knallbra knebøy da, var ikke dårlig å rekke det før dagens matinntak kom i retur 😀

    8. Gratulerer med rekord i knebøy, superbra!! 😀 Du er dødsflink!! En stor motivasjon 🙂 Masse god bedring 🙂

    9. ai ai ai! dette hørtes ikke godt ut! viktig og høre på kroppen:) er ikke alltid jeg leser kroppens signaler selv, he he
      Wow så sterk da! 🙂 grattis med rekord
      god bedring-klem

    10. I starten var du et forbilde, for du motiverte meg til å komme meg på trening. men nå synes jeg det blir for mye, jeg snakker ikke for alle andre nå altså, men dette er egen oppfatning og det må det være lov til å komme med. greit nok at det er sunt å trene, men dette synes jeg går alt for mye ut over kropp og helse så jeg trener faktisk heller moderat enn sånn som det her. er fornøyd med kroppen min som den er fra naturen av jeg. for all del, stå på, men min mening er at kroppen ikke takler det over tid og det vil gå ut over helsa di. det sier nesten seg selv når du kaster opp på trening. jeg aner ikke hva du gjør i privat dagligliv men det virker også som du er fanatisk opptatt av hva du spiser, dette konstante fokuset virker for meg forferdelig usunt. jeg tviler også sterkt på at kroppen kan takle dette stresset godt nok over lang tid til at det vil ha en fortsettelig god helse etter at du er ferdig med denne perioden av livet ditt, for alle vet at dette er fysisk umulig å fortsette med i all evighet.
      ønsker ikke at noen skal mose denne kommentaren/meningen eller overhøvle med egne synspunkt, for da krenker man retten til å kunne ytre egne meninger og jeg har overhodet ikke skrevet noe nedsettende om deg nora. dette er bare hva jeg selv synes og det klarer uansett ingen å forandre på hva de nå enn sier og hvor enn de er overbeviste om ditt og datt og at de har rett. håper du når dine mål og er fornøyd nora, jeg håper for din del at alt ender lykkelig for deg og at du oppnår hva du streber etter. det viktigste er at du er lykkelig med DITT liv. hvordan jeg selv vil ta hensyn til min egen helse er noe annet, håper du tar imot synspunkt fra ikke-treningsnarkomane og at andre også kan se at dette ikke nødvendigvis bedrer den indre helse over tid:-)
      M

    11. Imponert jeg! Du fulgte jo mottoet ditt til fulle: Du trente jo hardt og i tillegg måtte du dra hjem litt før planlagt.
      Men fra spøk til alvor. Viktig å lytte på kroppen. Og du får vel ikke en tydeligere beskjed enn det du fikk idag. Føler man seg dårlig før man starter, drar man heller hjem og kommer tilbake sterkere senere!

    12. Hei Nora!
      Du er gal. Skulle ønske jeg var like gal som deg! 🙂
      Kan ikke du komme med en del måltidstips? Både niste, middag ogkvelds. Jeg spisers selv etter periodisk faste. Men jeg er såååå matlei! Sliter med å spise nok akkurat nå…
      God bedringsklem fra Trine 🙂

    13. Du er ikke den eneste med en mindre vellykket økt i går… Var på trening med typen og en kompis, da en mann kom bort steik forbanna pga guttene lagde LITT lyd på et av de tyngste settene. Kjenner at jeg blir utrolig irritert når folk ikke tåler slikt! Selv synes jeg det er irriterende hvis noen lager ekstremt mye lyd sett etter sett, men litt lyd fra folk tåler jeg i massevis! Er faktisk motiverende å høre at folk presser seg 🙂
      Godt at du hørte på kroppen din i går! Du må ha masse god bedring 🙂
      (Å dere som kommenterer over at Nora presser seg selv alt for hardt osv. Dere har bare ikke peiling.. Med de symptomene som hun har beskrevet er det INGENTING gale med å prøve å trene. Men kroppen hennes klarte ikke å fullføre og da sa den ifra og hun gikk hjem. STÅ PÅ VIDERE NORA!)

    14. Masse god bedrig til deg!! Godt du lar kroppen hvile litt nå. Jeg har et spørsmål, spiser du fremdeles etter periodisk faste, hvordan synes du det fungerer for deg, og hvordan legger du det opp? Klokken har du ditt siste måltid om kvelden, og når har du det første neste dag??
      Klem Tonje:)

    15. Uff da.. Må du ha god bedring da 🙂 Jeg bare lurte på en ting, den jakken du hadde på deg under innlegget “lørdagskveld og ungdomstid”. Hvor har du kjøpt den, den er sååå fin 🙂

    16. Når jeg så bildet tenkte jeg: “humm, er det bildet før eller etter hun har kastet seg over doskåla?” Ser for med du bare spretter opp, sveiper over munnen med håndbaken, på med leppestiften og *bloggebildeee, smiiiil* 😀
      hahaha!
      God bedring til deg, godt det er helg da, så kan du innhente deg litt ekstra uten at skole står i veien

    17. Tonje: ja, det gjør jeg 🙂 Synes det funker kjempebra 😀 Første måltid ca. kl 12 og det siste rundt 8 🙂 Slipper så mye fokus på mat, så jeg synes det er fantastisk!

    18. m: Syned å høre at du ikke blir motivert lenger da 🙂 Men nå er det jo sånn at dette ikke skjer til vanlig og jeg gikk hjem når det skjedde. Jeg kjenner kroppen min og elsker det jeg gjør – så det er nok ingen fare 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg