Train hard or go home

26.01.2012 - 10:54 28 kommentarer

Hei dere! Da er skibagen ferdig pakket, og jeg er snart klar for ei langhelg i Åre :D Jeg gleder meg utrolig mye og er sikker på at det blir ei kanonhelg. Slalomskiene mine har ikke blitt brukt på to år, så det er veldig på tide å tørke støvet av de nå! Før avreise skal jeg på Kaliber og ha ei kanonøkt, og bruke opp alt jeg har av krefter. Neste styrkeøkt blir ikke før på søndag, så det er virkelig ingenting å spare på idag! Train hard or go home ;) Jeg er ikke noe fan av å trene styrke på tom mage, og tok derfor akkurat en shake, eple og N.O Xplode. Godt å ha noe å gå på under økta!

Jeg spiser fortsatt etter periodisk faste, og hvis dere vil lese mer om det kan dere sjekke ut artikkelen "periodisk faste for dummies."  Jeg hadde ikke trodd det ville passe for meg, så om du prøver det kan det hende du blir overrasket du også :) Nå kjenner jeg at kroppn er veldig klar for å komme seg til gymmet, så det er bare å komme seg ut døra! Kaliber har forresten åpen dag i dag, så om du er nyskjerrig på hvordan det er å trene vil jeg anbefale dere å stikke innom :)  Det blir vel dårlig med blogging i helga, men jeg skal få lastet opp noen bilder om ikke annet :) Ha en fantastisk dag alle sammen, det skal iallefall jeg!



28 kommentarer

Anne-Sofie

26.01.2012 kl.11:00

Har du tips til bra mat før man drar på trening. ? :)

kropp1

26.01.2012 kl.11:06

NO Xplode får opp dampen på tom mage ihvertfall, så regner med det blir en knalløkt ;)

Du får kose deg i Åre. Kroppen responderer som regel bra på litt hvile fra styrketrening, så du får ta fridagene med god samvittighet!

Therese

26.01.2012 kl.11:38

Hej Nora!! En trogen bloggläsare från sverige här :)

Har en fundering kring vad du använder (om du använder) kosttillskott...... har du erfarenhet av zink, leucin och glutamin........

mvh Therese

Kristine

26.01.2012 kl.11:58

God tur, Nora :D Og god økt - train hard or reis på hyttetur ;)

Fra tjukk til smukk

26.01.2012 kl.14:16

God tur på fjellet! Hørtes usannsynlig digg ut nå!

http://bellastepbystep.blogspot.com/

26.01.2012 kl.14:18

Hei Nora- skal snart under Gunnars vinger, så det med periodisk faste, skal leses- er en mathest..... så det kan bli spennende.

Kos deg i helgen :)

Kine

26.01.2012 kl.14:26

Du e helt rå! Digger deg og bloggen din!

Jeg har veldig lyst å prøve meg på periodisk fasting da jeg så og si spiser slik allerede. Jeg trener alltid på morgenen, da jeg er et A-menneske og står altfor tidlig opp :) Kan jeg innta proteinpulver før og etter trening, eller bør d gå i BCAA (Slik som Kjetil skriver i artikkelen på fitenssbloggen.no)?

Håper du svarer meg!

Klem fra Kine.

Fitnessnora

26.01.2012 kl.14:31

Kine: Takk for det! :) Ja, du kan innta protein før og etter trening - det er det jeg gjør når jeg trener om morgenen iallefall! :)

Fitnessnora

26.01.2012 kl.14:33

Anne: Jeg synes det er digg å få i seg eple og shake før trening! Lett, men gir samtidig noe å gå på :) Litt karb og protein bør du iallefall få i deg :)

felulah

26.01.2012 kl.15:58

hei. hvilken smak foretrekker du på whey cooler proteinet? å hvor mange gram er det i rosineskene du spiser etter styrketrening? :)

26.01.2012 kl.16:07

kjøre du nån gang skuter på fjelle?:)

fitandfearless

26.01.2012 kl.17:30

God tur! Gleder meg til eventuelle oppdateringer underveis, er blitt litt avhengig :)

Et spørsmål angående BCAA. I proteinpulveret (whey-80) får jeg i meg 7 gram BCAA per shake, og jeg har en til frokost og en etter trening. Bør jeg likevel ha noen gram BCAA i kapselform før treningen, eller holder det med de 7 grammene i shaken etterpå?

Har lest en anbefaling på bodybuilding.com om ca 10 gram BCAA daglig (5 gram før og 5 gram etter økta) men med bare shaken får jeg jo ingen før treningen.. Hva er det beste? :)

clarsgaard

26.01.2012 kl.19:21

Kos deg masse på tur! Selv om det ikke blir styrketrening på deg så er du hvertfall aktiv med ski på beina :D

svanhildsier

26.01.2012 kl.21:02

Ha en FIN helg! Skal også på fjellet i helgen, det blir faktisk langrenn på denne jenta. :) Men kjekt det også, viktig å variere litt (og ikke la mannen måtte vente tålmodig i bakken på meg hele helga, høhø). Sender et smil til deg :)

ob3

26.01.2012 kl.22:11

God helg Nora! Det e Oda om du lure ::) Fin blogg du haaaar :D<33

FitforLife

27.01.2012 kl.00:45

Mye bra lesning og fin blogg. God helg og God tur til Åre!

27.01.2012 kl.19:30

Hvorfor bruker du produkter som ikke er lovlige? N.o xplode er ikke lov i norge...

27.01.2012 kl.19:43

Fin blogg, keep it going Nora!

Sjekk ut:

http://www.youtube.com/watch?v=7iqP3IQHhNk&feature=youtu.be

linawickman

28.01.2012 kl.10:20

God tur Nora!! Kos deg masse :)

Sophie

28.01.2012 kl.11:43

God tur til åre!

littlebig

28.01.2012 kl.12:17

hærlig:D

du er virkelig en inspirasjon altså:D husker deg fra tonstad:P

stå på søte lille deg<3

ønsker deg ei riktig god helg:D

HEI!

28.01.2012 kl.15:40

Hvilke øvelser fungerer best for å få strammere rumpe og lår, uten vekter (sett som at man bare har matte, strikker og seg selv), som hjemmetrening morgen og kveld? Har plager med knærne og er da vanskelig med knebøy og slikt... Håper du vet om noen øvelser! :D

Linn

28.01.2012 kl.17:22

Herlig Nora. Du er så flink. Håper du koser deg masse Åre og at skiføre var flott :D

Nevnte forresten deg og fitnessbloggen i ett innlegg på bloggen, der jeg takker dere for mye inspirasjon :D Håper du sjekker det ut http://linnjohansen.femelle.no/2012/01/28/trening-gir-livet-mening/. :D

Linn

29.01.2012 kl.10:03

Vet ikke hvorfor, men det er ikke min blogg som er linken på kommentar jeg skrev over..

Vet ikke jeg, men mener jeg skrev inn linnjohansen.femelle.no. Det har uansett skjedd en feil.. sletter du kommentaren Nora? ;) Stor klem

Solveig Kristine

29.01.2012 kl.12:57

kos deg!

Hege

29.01.2012 kl.16:23

Wow for noen skuldre! :)

29.01.2012 kl.19:06

Nå har jeg oppdatert siden din sikkert 200 ganger i løpet av helga, men ikke noe nytt innlegg å se! Gleder meg til du får tid til å skrive igjen :)

Tina's 3 F'er

04.02.2012 kl.16:34

Hei. Lurte bare på om du hadde noen bra sete muskel øvelser som funker, annet enn knebøy og utfall. Slite litt med kneproblemer, så kan ikke ta de øvelsene..

Skriv en ny kommentar

hits