Train hard or go home

Hei dere! Da er skibagen ferdig pakket, og jeg er snart klar for ei langhelg i Åre 😀 Jeg gleder meg utrolig mye og er sikker på at det blir ei kanonhelg. Slalomskiene mine har ikke blitt brukt på to år, så det er veldig på tide å tørke støvet av de nå! Før avreise skal jeg på Kaliber og ha ei kanonøkt, og bruke opp alt jeg har av krefter. Neste styrkeøkt blir ikke før på søndag, så det er virkelig ingenting å spare på idag! Train hard or go home 😉 Jeg er ikke noe fan av å trene styrke på tom mage, og tok derfor akkurat en shake, eple og N.O Xplode. Godt å ha noe å gå på under økta!

Jeg spiser fortsatt etter periodisk faste, og hvis dere vil lese mer om det kan dere sjekke ut artikkelen “periodisk faste for dummies.”  Jeg hadde ikke trodd det ville passe for meg, så om du prøver det kan det hende du blir overrasket du også 🙂 Nå kjenner jeg at kroppn er veldig klar for å komme seg til gymmet, så det er bare å komme seg ut døra! Kaliber har forresten åpen dag i dag, så om du er nyskjerrig på hvordan det er å trene vil jeg anbefale dere å stikke innom 🙂  Det blir vel dårlig med blogging i helga, men jeg skal få lastet opp noen bilder om ikke annet 🙂 Ha en fantastisk dag alle sammen, det skal iallefall jeg!

28 kommentarer
    1. NO Xplode får opp dampen på tom mage ihvertfall, så regner med det blir en knalløkt 😉
      Du får kose deg i Åre. Kroppen responderer som regel bra på litt hvile fra styrketrening, så du får ta fridagene med god samvittighet!

    2. Hej Nora!! En trogen bloggläsare från sverige här 🙂
      Har en fundering kring vad du använder (om du använder) kosttillskott…… har du erfarenhet av zink, leucin och glutamin……..
      mvh Therese

    3. Hei Nora- skal snart under Gunnars vinger, så det med periodisk faste, skal leses- er en mathest….. så det kan bli spennende.
      Kos deg i helgen 🙂

    4. Du e helt rå! Digger deg og bloggen din!
      Jeg har veldig lyst å prøve meg på periodisk fasting da jeg så og si spiser slik allerede. Jeg trener alltid på morgenen, da jeg er et A-menneske og står altfor tidlig opp 🙂 Kan jeg innta proteinpulver før og etter trening, eller bør d gå i BCAA (Slik som Kjetil skriver i artikkelen på fitenssbloggen.no)?
      Håper du svarer meg!
      Klem fra Kine.

    5. Anne: Jeg synes det er digg å få i seg eple og shake før trening! Lett, men gir samtidig noe å gå på 🙂 Litt karb og protein bør du iallefall få i deg 🙂

    6. hei. hvilken smak foretrekker du på whey cooler proteinet? å hvor mange gram er det i rosineskene du spiser etter styrketrening? 🙂

    7. God tur! Gleder meg til eventuelle oppdateringer underveis, er blitt litt avhengig 🙂
      Et spørsmål angående BCAA. I proteinpulveret (whey-80) får jeg i meg 7 gram BCAA per shake, og jeg har en til frokost og en etter trening. Bør jeg likevel ha noen gram BCAA i kapselform før treningen, eller holder det med de 7 grammene i shaken etterpå?
      Har lest en anbefaling på bodybuilding.com om ca 10 gram BCAA daglig (5 gram før og 5 gram etter økta) men med bare shaken får jeg jo ingen før treningen.. Hva er det beste? 🙂

    8. Ha en FIN helg! Skal også på fjellet i helgen, det blir faktisk langrenn på denne jenta. 🙂 Men kjekt det også, viktig å variere litt (og ikke la mannen måtte vente tålmodig i bakken på meg hele helga, høhø). Sender et smil til deg 🙂

    9. Hvilke øvelser fungerer best for å få strammere rumpe og lår, uten vekter (sett som at man bare har matte, strikker og seg selv), som hjemmetrening morgen og kveld? Har plager med knærne og er da vanskelig med knebøy og slikt… Håper du vet om noen øvelser! 😀

    10. Vet ikke hvorfor, men det er ikke min blogg som er linken på kommentar jeg skrev over..
      Vet ikke jeg, men mener jeg skrev inn linnjohansen.femelle.no. Det har uansett skjedd en feil.. sletter du kommentaren Nora? 😉 Stor klem

    11. Nå har jeg oppdatert siden din sikkert 200 ganger i løpet av helga, men ikke noe nytt innlegg å se! Gleder meg til du får tid til å skrive igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg