Treningsglede


Det er ufattelig stor forskjell på å gjøre noe fordi du har lyst til å gjøre det, eller fordi du føler at du . Det er veldig vanskelig for meg å sette fingeren på akkurat hva det er med trening jeg elsker så mye, jeg vet bare at jeg gjør det. Etter ei god strykeøkt sitter jeg igjen med en enormt god følelse, som om jeg er dronningen av hele verden. Jeg får tusen ganger høyere selvtillitt og det beste er at ingen kan ta det fra meg, noensinne. 

Jeg skjønner at ikke alle har det som meg, vi er jo forskjellige alle sammen. Men hvis man kun fordi man hater kroppen sin kan det fort gjøre trening til noe som er negativ ladet. Da blir det ofte bare et ork og et pes å trene, noe det ikke trenger å være. Prøv heller å fokusere på alle de positive effektene trening gir, og gjør det til noe lystbetont. For ved å trene gjør du nemlig både deg selv og kroppen din godt. I tillegg til fysiske effekter som bedre holdning og at det blir lettere å gjøre oppgaver i hverdagen har trening også en hel rekke andre effekter. Det setter nemlig i gang noen prossesser i kroppen som gjør at vi frigjører hormoner og endorfiner. Disse er kjent for å gi en positiv effekt på humøret og gir en økt følelse av energi. Kjenn på dette etter neste treningsøkt, og virkelig tenk over følelsen du har når du forlater gymmet. Ta vare på den, og ta den med deg inn døra på gymmet neste gang til neste gang du skal trene. 

Jeg er overbevist om at trening gir økt livskvalitet og glede i hverdagen. Så gjør deg selv en tjeneste – og dra på trening i dag. Fordi du og kroppen din fortjener det 🙂 

Treningsglede <3

27 kommentarer
    1. Bra skrevet! Tror altfor mange ikke trener nok, og derfor ser på det som en byrde fordi det er slitsomt, og da havner i en ond sirkel.
      ar nettopp ute i kulden på en joggetur. Styrke i morgen 🙂 Jeg elsker følelsen av at musklene har jobbet, og føler meg også lett og frisk i kroppen etter jeg har kommet ut av dysjen etter en god økt. Og så blir hverdagen så mye bedre når du ser noe du liker i speilet!
      Derfor elsker jeg å trene 🙂

    2. Heim ætti ei kjæmpeøkt på gymmet:)
      Go følels ja;)) saint d Nora:) føle sæ så my likar når ein har hadd ei fin træningsøkt!
      Æ træne fer æ Ælske å træn æå:P

    3. Mange som stiller altfor høye krav til sine egne prestasjoner uten å innse at slike mål krever veldig mye innsats. I tillegg er det nok også mange som trener uten et bestemt “mål” og dermed ikke føler at de opplever store fremgangen. Jeg er en trenings-junkie. En dag uten trening er bokstaveligtalt en dag uten mening! 🙂

    4. helt enig! får skikkelig boost av styrketrening. mamma forstår ikke alltid hvorfor jeg gidder å dra på lillesand så ofte. hun mener at man bare trener fordi man må, ikke fordi man faktisk vil det. leste denne artikkelen til henne når den kom ut i november: http://fitnessbloggen.no/den-hemmelige-fordelen-med-styrketrening/ . etter det har hun fått litt mer forståelse for hvorfor jeg alltid stikker på trening! hehe 😀

    5. Hei!
      Lurer på hva du anbefaler av slike riskaker?
      Er snack a jakcs sunt?
      Er riskaker sunt i det hele tatt?

    6. Trening er KJEMPEHERLIG når man spiser nok, er uthvilt, kan gi alt og presterer. Når man spiser lite, er sliten, ikke får til så innmari mye at det gjør noe osv, er det et ork.. Men det må gjøres.

    7. For et kjempeflott og inspirerende innlegg! Skal ha det du skrev i bakhodet i morgen når jeg drar på trening 🙂 Gleder meg!
      Takk for fin blogg, forresten (som jeg leser HVER dag!).

    8. Jeg har det samme som deg! Jeg bare elsker trening, veit ikke helt hvorfor men en dag uten trening har virkelig ingen mening. Jeg føler meg fæl og ekkel, veit ikke hvorfor. Det er også viktig å ha mål, selvom det tar veldig lang tid er det morsomt å vite at du har noe å se frem til 🙂 og det vil ta en tid før man også ser forandring fra man begynner, men da man først ser endringene eller klarer å løfte tyngre vekter. DET er helt fantastisk! Jeg sier bare: Fitness 2016!!
      DU er en fantastisk stor inpirasjon for meg Nora 🙂 virkelig.

    9. Jeg liker ikke kroppen min, men det er MYE med trening jeg liker, selv om jeg ikke hadde trent slik jeg gjør hvis jeg ikke var tjukk 🙂 Det gir masse energi, god selvtillit, mstringsfølelse, kunne se egne fremskritt, og bare det å pushe seg er digg! 🙂

    10. Ville bare si at jeg elsker bloggn din!
      Skulle ønske jeg var like flink til å spise sunt og trene så ofte.. Men jeg får veldig mye inspirasjon av deg ihvertfall så det komme vel 🙂
      Keep up the good work, du ser kjempe bra ut!

    11. Etter jeg kom over din blogg så fikk jeg tilbake treningsmotivasjonen igjen! 🙂
      Liker alt du skriver og du er et sunt forbilde for unge jenter (og alle andre) – et motstykke til alle rosabloggerne som gir all fokus på brunhet, inn-til-beinet-tynn-uten-muskler (sykelig), klær som de fleste 14åringer ikke burde ha råd til osv osv.
      HERLIG å lese om hvordan man kan få kroppen sin SUNN og STERK! Ikke tynn og svak!
      Har for første gang handlet fra iHerb (gleder meg), har kommet meg på trening igjen (elsker det), spiser sunt (enkelt nå) og endelig lært at man ikke skal spise LITE mat for å gå ned i vekt!
      Takk for at du har blogg!
      Hilsen Mariana, 28år! 🙂

    12. kan du vise noen effektive mage øvelser for oss? fikk vite at vi skal i badeland med klassen om ca 8 uker, jeg burde jo klare å få litt markerte muskler innen den tid eller?
      Er ganske tynn, så er ikke noen kilo som skal vekk:P
      kan du lage et slags innlegg treningsprogram for hvordan man kan få litt mer markerte magemuskler på 8 uker?:D

    13. Tusen takk for at du alltid motiverer meg til å gjøre det beste ut av hver dag, du er en så stor inspirasjon for meg på så mange måter. Skjønner ikke hvordan du får tid til alt, du er så ekstremt positiv, og du ser så fantastisk flott ut! Du er virkelig bare så utrolig nydelig, på alle mulige måter.
      Nå har jeg hatt en bra periode i forhold til treningen og kostholdet, og følte nettopp etter en dårlig start på uken (mandager er helt avgjørende for min del), at det var fristende å ta seg noe godt å trøste seg med.. Men du fikk meg til å tenke om igjen, som alltid 🙂 ikke det at jeg ikke skal unne meg ting, men det kan ikke skje på mandager! hihi. Titter alltid innom her når jeg mangler motivasjon eller har en dårlig dag generelt. Stå på, og igjen: tusen takk 🙂

    14. Trening gjør meg utrolig glad og jeg får kjempestort overskudd av trening! Elsker det virkelig<3
      Den t-shorten din var virkelig stilig og kjempefin:D Hvor har du fått tak i den?? Kunne veldig gjerne tenkt meg en sånn selv 😉

    15. Hei! Jeg har noe spørsmål om trening, å tenkte du kunne være den rette siden du er personlig trener
      Jeg er ei jente på 17år, jeg er 150 og veier 68kg.
      Før så trente jeg flere ganger i uken, men sluttet siden jeg fikk slitasjeskader.
      Så jeg lurte på om du hadde noen tips på hva jeg kan gjøre for å gå raskt ned i vekt, uten at vekta skal bli høyere.
      Når jeg startet å trene så trente jeg mye styrke, men sluttet med det siden jeg fikk slitasjeskader og jeg ikke fikk på meg buksene mine lengre siden jeg fikk mer musker i lår og rumpe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg