Addicted

Det funka ikke å svette av seg forkjølelsen i går. Jeg våknet enda tettere i dag, og hadde egentlig tenkt å droppe trening i dag for å la kroppen hvile. Men det klarte jeg selvfølgelig ikke, og måtte ta meg en tur på gymmet likevel. Avhengig sa du? Hvis jeg først skal være avhengig av noe så er jeg glad for at det er styrketrening 🙂 Det er jo viktig å la kroppen få hvile litt når den trenger det også, og derfor byttet jeg litt om på programmet mitt i dag. Jeg kjører vanligvis tunge økter mandag, onsdag og fredag, etterfulgt av ei lettere økt på lørdager. Jeg tok den lette økta i dag og på disse lettere øktene fokuserer jeg på muskelgrupper det ikke er så mye fokus på de øvrige dagene. I dag ble det det biceps, triceps, legger og mage.


Bildet er fra fotoshoot på Kaliber, som har fått nye nettsider. Der står det mye bra – check it out 🙂 

Jeg har STORE planer om å bli kvitt denne forkjølelsen så fort som mulig, og prøver derfor å gi kroppen alt den trenger for å komme seg. Dette førte til leting i skapene på jakt etter alt det står vitaminer eller antioksidanter på, flaks at jeg har bestillt halve Iherb 😀 Jeg endte opp med en eggefluff med raw kakopulver, chiafrø, hempfrø, gojibær og tranebær. Smakte godt og gjør forhåpentligvis godt. En annen ting som gjør godt er hvile, så nå skal jeg legge meg på sofaen og se Dexter resten av kvelden. Satser på at det gjør meg fit for fight til i morgen, slagordet mitt er jo tross alt train hard or go home 😉 


Ha en fin kveld alle sammen – nå er vi halvveis til helg 😀

27 kommentarer
    1. Masse god bedring Nora!!
      Hører rykter om at det skal være konkuranse i tr.heim i år, i stede for stavanger, Skal du stille der?
      Jeg har peilet meg inn på å komme i for til da 😉
      Håper du e fit for fight i morgen 🙂

    2. Haha, det var litt av et lager ja 😀 Jeg er sjuk jeg også… ligger som et slakt i soffaen.. har ikke så mye spennende i skapene som kan gjøre meg frisk, men står to fullkorns pita-pizzaer i ovnen, de får gjøre susen… 🙂
      God bedring!

    3. Merethe: Det stemmer det ja 🙂 Planen er å konkurrere til høsten, men ettersom jeg forhåpentligvis flytter til Danmark må jeg se an litt hvilke konkurranser jeg skal velge her i Norge. Håper på Trondheim og NM 🙂

    4. Hei søte Nora! 🙂
      I tillegg til å være helt nydelig all over,så har du helt nydelige lepper nå! Du setter restylane ikke sant? Jeg gjør det selv, og lurer på hvor ofte du setter det? Jeg har hatt intervaller på ca 4-5 mnd. Har satt 4 ganger .Men har hørt at man skal kunne gå lenger og lenger mellom hver gang jo flere ganger man tar det. Hva føler du?

    5. Tina: Tusen takk for det 🙂 Ja, det gjør jeg og er SUPERFORNØYD selv. Jeg har satt ca. med 4-5 mnd mellomrom selv – og synes det funker kjempebra. Men jeg har ikke hatt det så lenge, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg med det siste spørsmålet. Men Elin som setter Restylane på meg er en av de beste i landet på dette, så jeg anbefaler deg å spørre henne på http://www.restylane.blogg. no 🙂

    6. Nydelig bilde, Nora, og nydelige bilder også på Kaliber sine hjemmesider! Er det flere enn deg og Anne li som blogger?

    7. hei! ville bare stikke innom å si at jeg digger bloggen! du er rå! Eg blir så innspirert av bloggen din. Og kvar dag jeg er innpå denne bloggen, går jeg ut og trener, for det frister så mye :- )stå på videre!

    8. Janne:Takk for det, synes de ble veldig fine jeg og 🙂 Ikke av oss fitnessjentene, hvis det var det du mente? Ellers er det flere på gymmet som har blogger ja, om du er interessert i det? 🙂

    9. Heisann!
      Veldig fin, og ikke minst inspirerede, blogg du har, Nora 🙂
      Jeg er nysgjerrig på et par ting;
      Hvordan ser en typisk uke ut for deg? (Timeplan for trening/studier)
      Kanskje du kan skrive et innlegg om hvordan du klarer å kombinere det på en grei måte?
      Og hvordan er det rent økonomisk på studentbudsjett å ha dine matvaner? Dyrt/Greit? Jeg føler ofte at sunn mat kan være noe dyrt (bortsett fra tunfisken da <3).. 🙂
      Ha en fin kveld, og god bedring!

    10. Hei Nora
      Jeg lure på en ting…. Jeg har kjøpt flere treningsopplegg fra en blogger. Det siste jeg kjøpte var en hard diett og treningspakke som het ‘4 uker’. Etter å ha trent og gått på denne dietten i 10 dager har jeg egentlig ikke oppnådd noe… Jeg har fastet meg gjennom 24 timer, og ble faktisk ganske syk av å ikke spise (fikk feber bland annet)… Er det mulig at denne måten bare ikke passer for meg og min kropp? Jeg har ikke oppnådd de resulatene jeg ble “lovet” heller. Jeg har bare hatt vondt i kroppen og har ikke gått ned noe på vekten eller fått synlige muskler. Føler jeg har kastet bort mye penger…

    11. hvor lenge er du på gymmet ca? Hvis du kun trener hardt hele veien, og ikke snakker eller soser bort tida? Jeg bruker max en time på mine styrkeøvelser, er det lite eller passe?

    12. Kjære Nora jeg anbefaler på det sterkeste å spise chili, hvitløk og brokkoli (som har 4 ganger mer c vitamin enn appelsin)
      chili øker varmen i kroppen som igjen stimulerer de hviteblodceller til å ta knekken på virus baskeluskene, hvitløk renser kroppen og STYRKER og stilmulerer immunforsvaret, en Desidert GOD kandidat for oppbygging av immunforsvaret+++
      SÅ spis hvitløk, chili og evt brokkoli, test det ut og se hva som skjer 😉
      God bedring =)

    13. sofie: Det kommer an på hvilket program jeg holder på meg 🙂 Nå bruker jeg totalt ca. 1,5 time, men jeg har også hatt program hvor jeg har vært ferdig på 40 minutter. Hvis du får gjort alle øvelsene dine bra spiller det ingen rolle hvor lenge du er der 🙂

    14. Beate: Jeg vil aldri anbefale å kjøpe ferdigoppsatte dietter eller treningsprogram. Slike ting skal tilpasses induviduelt, og det er kanskje der feilen ligger. Så hvis du først skal bruke pengene dine på kostholdsoppsett så vil jeg anbefale en coach eller PT istedet 🙂

    15. Anne: Takk for det 🙂 jeg har skrevet et innlegg som heter en typisk dag, søk på den – så ser du hvordan hverdagen min ser ut 🙂 Jeg bruker litt mer penger enn den gjennomsnittlige studenten på mat ja, men jeg sparer det lett inn på mindre drikking 😉 Spiser opp pengene i stedet for å drikke de bort 🙂

    16. c-vitaminkapsler?! Funker som ingenting annet. Tar alltid et par stykker når jeg kjenner at jeg blir syk, og så går det over – har ikke vært sengeliggende på mange år 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg