Hverdagsmat

Selv om det var et lite slag i tynet å måtte stå opp tidlig igjen kjenner jeg at det er godt å ha hverdagen tilbake igjen. I allefall er det utrolig godt å spise hverdagsmat igjen!  Etter en måned med ferie er jeg tilbake på skolebenken igjen, og når døgnrytmen er tilbake igjen er alt som det skal være 🙂  Mens jeg venter på at stipendet skal tikke inn må jeg gå for billige matvarer, som fortsatt er proteinrike og sunne. Da er tunfisk et godt alternativ! Jeg vet at mange ikke liker tunfisk, eller dere tror iallefall at dere ikke liker tunfisk 😉 Men hvis man steker tunfisk på panna med masse krydder, løk og paprika kjenner du ikke smaken av tunfisk i det hele tatt. Det smaker bare godt – helt sant! En annen ting jeg pleier spise etter trening er en boks tunfisk med en most banan. Og ja, jeg veit det høres helt sært ut. Men bananen eliminerer tunfisksmaken på et vis, og det er en bra kombinasjon. Bare prøv 😉 


Salat med stekt tunfisk er godt!

Dessert må man jo også kunne unne seg, og da er kesam og sjokoladedip en perfekt kombo. Hvem sier at man ikke kan spise sjokolade hver dag? 😉  Den kalorifrie sjokoladedippen koster 8 dollar med frakt, og er vel verdt investeringen! Bruker du koden SIV084 første gang du bestiller får du 5 dollar i rabatt også 🙂



Spiste opp halve boksen før jeg rakk å ta bilde 😉

Jeg skal snart stikke på gymmet for å slå ihjel en time på mølla og forhåpentligvis svette bort forkjølelsen min. Jeg har lagt ut en av treningslistene mine på Spotify på Facebook-siden til bloggen om noen skulle være interessert i den. Jeg blir i allefall i treningshumør av den lista!

Hva skal du trene i dag?

39 kommentarer
    1. Har vært på pulsstep:) Hardt å komme igang igjen etter jula, men godt etterpå:) Trener nok ikke så hardt som deg, mer “vanlig” 3t-trening:-)

    2. Elsker bloggen din – er innom den hver dag 🙂
      Er det ingen kalorier i den dippen? Kunne man ha spist den hver dag uten å
      legge på seg? Det må jo være noen ulemper med den selv om den er kalorifri…
      Du er forresten en god motivasjon, Nora 🙂

    3. Jeg er så hekta på kylling for tiden at jeg har helt glemt at tunfisk finnes! DET skal jeg kjøpe neste gang jeg er på butikken, det er jo faktisk godt!
      Kom nettopp hjem fra en tung styrkeøkt på overkroppen, og selv om kroppen sjangler litt så gikk det veldig bra! Nå er jeg bare spent på hvordan formen blir utover kvelden..
      Ha en fin kveld 🙂

    4. Tunfisk er GODT og gjør man slik du anbefaler, blir det enda bedre. Har fått noen rare blikk og fnysing på nesa de gangene jeg har spist rett fra boksen:p
      I dag ble det intervaller og langkjøring på meg. God økt til deg:)

    5. Eva: Det er ingen kalorier i den nei, men den inneholder bla. en del e-stoffer. Men det har iallefall ikke noe å si for meg når det smaker SÅ godt 😀

    6. ÅÅ,du er så flink:) men jeg lurer på noen ting som kanskje dukunne hjelpe meg med? jeg er 17 år, 173cm og veier 75 kilo, men har en ganske fast kropp.. jeg har litt store lår og trenger å ta av litt på magen.. akkurat nå går jeg på13 dagers rikshospitaldietten som går ganske bra.. men det jeg lurte på var om du kunne si litt om hvordan jeg burde trene for å få mindre lår og gå ned i kilo? er det bra med løping/jogging på tredemølle? eller å ta mest styrke? spesielt for mage og lår!! du har ikke en bra diett man går ned på?? Hadde vært utrolig snilt om du hadde tatt deg tid til å tipse meg litt:):) du er utrolig inspirerende og definitivt mitt forbilde:)

    7. Hei! Veldig inspirerende blogg må jeg si, kommer nok til å følge med her:) Jeg lurer på en liten ting: Pleier du å trene markløft? Har lest at det er en veldig bra øvelse, så prøvde å søke på bloggen din om du trente det (antar det:p), men fikk ikke noen treff. Har veldig lyst å starte med skikkelig styrketrening og syns denne bloggen gir mange gode tips:D

    8. Steke tunfisken var et god tips 🙂 Men med banan..? Hmm:P
      Mmm, den dippen har jeg bestilt også, gleder meg til den kommer ^^

    9. Steke tunfisken var et god tips 🙂 Men med banan..? Hmm:P
      Mmm, den dippen har jeg bestilt også, gleder meg til den kommer ^^

    10. Har lagt igjen 6,5 km på mølla å styrke på hele kroppen 🙂 Deilig!
      Har du noe tips til hvordan jeg kan få fortgang i å få fjernet det overflødige fettlaget på magen? 🙂 Kosttilskudd eller hva som helst. Trenger motiverende tips 🙂

    11. Supert tips med den dippen:) hadde akkurat kjøp den, å syns den var ekkel- men med kesam ble det jo kjempegodt! 🙂 genialt- koste meg med en sånn på kino i gåt 🙂

    12. Takk skal du ha! Det var godt også;) Og til og med salat med tuuunfisk får du til å se og høres godt ut! Ikke værst 😉 Håpe du fikk deg ei god økt!

    13. Hei! Følger med på bloggen din, og du inspirerer meg! Jeg prøver å spise sunt, men lurer på dette med krydder i maten. Har du noen gode tips til sunne krydder? Pleier det ikke være mye karbohydrater i krydder? Vil gjerne tilsette maten litt smak, nå som jeg kutter mye av sukkeret i f.eks ketchup og andre ferdiglagde sauser, men er litt ‘grønn’ på kunnskap om kcal-nivået i diverse krydder. Eks taco, grill, chilli, tikkamasala, peppermix osv.

    14. Hei!
      Jeg er verdens største sjokoman… Så det pulveret der så fantastisk ut for ei som meg! 😀 Men det jeg lurte på er om du kan gå god for denne nettsiden? Utrolig lyst til å bestille, men også utrolig feig når det kommer til sånn…
      Hilsen ei fra Hitra 😉

    15. har trent armer/bryst og litt kardio. kjempeork å komme seg på trening i dag, men så verdt det! desserten så forresten kjempegod ut:)

    16. Så kjempe godt ut!
      Har du noen linker og tips til hva og hvor du kjøper alt? og priser på frakt osv :)?

    17. heia:)
      hvor kjøper du den sjokoland dipen og de andre sjokoland tingene du bruker uten sukker og calorier? 🙂 Liker veldig godt bloggen din:D

    18. tenkte å bestille den sjokolade dippen, men lurte på hvordan du blander med kesam? bruker du en boks kesam og litt sjokolade eller, hvordan?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg