16 uker

Etter å ha bladd litt tilbake i bloggarkivet fant jeg det aller første formbildet som ble tatt av meg. Diettstart var 8 juni, og den endte 8 oktober. Det er egentlig ikke lang tid, iallefall ikke når man ser forandringen på kroppen min. Utrolig mange ønsker resulater fort, og det må man si jeg hadde her. MEN, denne perioden var jeg nøye fulgt opp av en av Norges beste coacher, Gunnar Strand Jacobsen. Med unntak av et par uker helt på slutten lå jeg aldri under 1400 kalorier daglig. Mesteparten av tiden lå jeg godt over dette. Dietten min var nøye satt opp for at jeg skulle gå ned i vekt på en sunnest mulig måte.

Og det betyr ikke å overtrene og sulte seg selv. Man trenger mat og energi for å bygge/opprettholde mukelmasse – det er rett og slett umulig å klare det uten å spise nok. Spill på lag med kroppen din i stedet for å jobbe imot den., du skal tross alt ha den hele livet 🙂 Skynd deg sakte, du kan godt bruke 52 uker i stedet for 16 på å nå målene dine. Don’t just dream – fight for your dreams 🙂


 

37 kommentarer
    1. Så sykt vettu… 😀 … enn så lenge er vel målet mitt nærmere det å se ut slik du gjorde på diettSTART ;D Love u snuppa <3

    2. Takk for et flott og viktig innlegg! Gratulerer med juleferie, håper du får en fin høytid med venner, familie, god mat og rå trening 🙂

    3. Viljestyrken din er rett og slett imponerende Nora! Du motiverer meg ! Lurte på om det var noen mulighet for å få det bildet du hadde over “profilteksten” din her på bloggen rett før motivskiftet? Vil gjerne ha det oppe på motivasjonsveggen min;)
      Ønsker deg, og alle andre, en super helg!

    4. Syns det er så flott at du fokuserer på at jenter ikke må sulte seg og bryte ned kroppen for å oppnå resultater. Det er dessverre mange der ute som tror kroppen kun trenger et par knekkebrød om dagen.. Syns du er et godt forbilde innen kosthold og trening! 🙂

    5. Tusen takk for snille ord, dere er de beste 🙂
      Anniken: Såklart 🙂 Legg igjen mailadressen din, så kan jeg sende deg bildet 🙂
      Johanne: Det gjør jeg, kreabolic fra Nordic Nutrition 🙂 Synes det gir en økt treningseffekt!

    6. MEN – også viktig å poengetere at slik kroppen din var på slutten ikke er noe folk bør strebe etter fordi en ikke bør ha en slik form over lang tid. Ingenting er egentlig sunt med en så lav fettprosent, så med mindre en (som du) skal stille i bodyfitness e.l så er det absolutt ikke noe en bør prøve å oppnå! Slik du så ut før diettstart er nok et mye sunnere mål å ha 😉
      (ikke ment som kritikk – men MANGE som leser innlegget ditt vil nok ønske seg diett-kroppen din og tro at de kan leve år inn og år ut med en slik form..)

    7. jeg DRØMMER om å stille opp til fitness, jeg trener frem til det. 5-6 ganger i uka stort sett, men jeg har problemer med å vite hvordan kostholdet skal være. Jeg veit hva som er sunt og ikke, men kan du legge inn matforslag? 3 av hver for eksempel, 3 frokoster du spiste, 3 lunsj, 3 middager osv 🙂 hadde jeg satt utrolig pris på! Innen 2016 kanskje, vil jeg gjerne stille opp som fitness, det er lenge igjen, men å komme i en sånn form krever myye!

    8. Noen tips til en som vil stramme opp kroppen litt? Jeg trener annenhver dag, og spiser regelmessig, Men får ingen resultater!
      Kjempe fin blogg! <3

    9. Fint innlegg. Takk for fine ord om meg også. 🙂
      Men jeg må få med at det er LETT å være coach når man har å gjøre med så hardtarbeidende og talentfulle utøver som deg og de andre jeg er så heldig å få jobbe med!

    10. Hei 🙂 jeg er en jente på 15 år. og jeg lurer på om du kan forklare og beskrive hvordan det er og var å starte på den “dietten” eller hva jeg nå skal kalle det 🙂
      har lyst til å prøve det samme for å få finere kropp :))

    11. Fytti for en fin kropp både før og etter! 😀 Gleeeder meg til konkurransedietten over nyttår når jeg ser disse bildene ! Har vært deilig å ikke tenke på fettprosenten de siste månedene, men det skal jammen bli deilig å bli litt fit :p

    12. mener det ikke som noe slemt, men syns du virkelig den kroppen du har nå er fin? Den du hadde før, var utrolig mye finere. Tror ikke det er noen menn som tenner på den kroppen. Det ser ut som en mannekropp.
      Det er ikke meningen at jenter skal trene så mye…. æsj, det er bare ekkelt…
      SÅ GÅ TILBAKE TIL SÅNN DU SÅ UT FØR. MYE SØTERE OG MYYE FINERE KROPP!
      Og til alle andre jenter som har lyst til å se sånn ut, ikke gjør det! det er ekkelt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg