Update

04.12.2011 - 10:03 22 kommentarer

God morgen! :) Tenkte jeg skulle komme med en kjapp update før jeg drar på skolen. Jeg har gjennomført ei uke på det nye programmet, og jeg er fortsatt litt skeptisk til å kun trene 3 ganger i uka. Jeg har jo økt cardioen for å kompensere litt, men det er virkelig ikke det samme! Men jeg får bare prøve, regner med at jeg blir vant til det etterhvert :) For selve programmet er jo gøy å kjøre, masse øvelser jeg liker! Nå sitter jeg her med frokosten min, og skal straks åpne dagens pakke i adventskalenderen. 


Havregrøt med cottage cheese, raw kakaopulver, mandler og banan.



 

Jeg elsker alt som har med snø, jul og vinter og gjøre - og julestemningen kommer virkelig når det ser slik ut gjennom ruta mi! Digger å gå cardio ute i snøen - det er så friskt og herlig :) Enda mer digg er det å få åpne pakke når jeg kommer inn døra fra cardiorunde. Små barn, store gleder. Dagens matpakker er klare, og jeg vender nesa mi mot skolen. Karbonadedeig med spinat og wokgrønnsaker, mager kesam, skyr og mandariner er det jeg legger i veska i dag. Lettvint, godt og sunt :)  



Ønsker dere  alle en flott adventssøndag! :) 

22 kommentarer

LisbethS.

04.12.2011 kl.10:56

Godt å se at det er flere som får julekalender :-) Synes nesten det blir mer og mer stas desto gamlere jeg blir jeg! Det har kanskje en sammenheng med at jeg ikke bor hjemme lenger, og da er det ekstra godt å ha en kalender som gir motivasjon fram til man kan reise hjem etter eksamen! Ha en fin 2. søndag i advent!

maybrittstyrkecoach

04.12.2011 kl.11:29

Så koselig da :) Så det har snødd så mye i Tr.Heim! Er VELDIG glad det ikke har kommet så mye i Namsos :)))

Ha en fin dag Nora :)

clarsgaard

04.12.2011 kl.11:47

Så koselig du har det da :) Her er det ikke noe snø enda.. men håper det kommer før jul hvertfall!!

:)

Kristine

04.12.2011 kl.12:12

Så spennende med nytt program.

Det er alltid godt med litt variasjon :)

04.12.2011 kl.12:48

Kan du svare med på hva du regner som kardio?? :)

Martin : )

04.12.2011 kl.13:53

Ha ein flott søndag:)

Ida

04.12.2011 kl.14:10

Har faktisk akkurat den samme pakke-kalenderen som deg! :)

04.12.2011 kl.14:19

vet du hva som er "sunnest" i forhold til kesam, skyr eller cottage cheese? mtp proteininnhold og lite sukker....?

Hanne

04.12.2011 kl.16:08

Bare lurer på hvorfor du går på nesten ren proteinkost når du påstår å skulle bygge? Måltidene ser jo ut som slutten på en diett. Er det hva coachen i klubben anbefaler?
kjempekoselige bilder. du er flott! <3

Ingvild.

04.12.2011 kl.20:35

Ser godt ut! Jeg bare lurte på hvor lenge du er borte? Altså er dette mat for hele dagen? Og en ting til, hva spiser du til frokost? :))

For motivasjonens skyld

04.12.2011 kl.21:31

Herlig! Advent og jul er så koselig <3 Skulle ønske det så slik ut utenfor mitt eget vindu også, men forhåpentlig vil det komme snø i løpet av uka :D

TUMO- monica

04.12.2011 kl.21:56

Strong is the new skinny! du ser smashing ut :D Du og fotballfrue er motivasjonen min når det kommer til trening. Hver gang jeg har en laber treningsøkt, tar den seg opp etter at jeg har tenkt på deg og '' Train hard or go home ''! Tusentakk for all motivasjon. Du er best<3

Jente

05.12.2011 kl.09:48

Kan du skrive et innlegg om veien til å bli fitnessutøver? Dvs ikke trening og kosthold, mem det praktiske. Vet man må melde seg inn i en klubb først, men kan hvem som helst melde seg inn eller bør man besitte en viss form? Hvordan får man coach? Tjener man noe penger? Må man trene på den klubben man melder seg i eller er det kun formelt? Hvordan er det med nettverk, virker som om alle de som driver med fitness er både venner og kjærester og alt det der, dvs at man vanker i den kretsen? Takk!

Ida

05.12.2011 kl.10:43

Du er så motiverende Nora! Elsker alt du skriver og gjør :):)

Jeg bare lurte på om du kunne gi meg svar på et spørsmål.. Jeg har diabetes 1, dvs at kroppen min har sluttet å produserer insulin så jeg må ta insulin i form av injeksjoner. Noe som går helt fint!

Har bare hatt det i tre mnd, og ser allerede at kroppen min responderer bedre på trening og kosthold. Spiser veldig likt deg, MEN har litt mer karbohydrater i kostholdet mitt. Alltid langsomme karbohydrater da, villris fremfor hvit ris osv. Grunnen til dette er at jeg ikke holder meg så lenge mett uten litt karbo, og hvis jeg skal spise oftere, vil jo det også bety at jeg må sette mer insulin.. Spiser hver 3-4 time.

Spørsmålet mitt er egentlig, hva er dine beste tips for å gå ned i fettprosent?

Jeg er slank, trener mye hard styrke og cardio, og har mye muskler. Men ønsker å få frem musklene mine bedre, ved å miste litt "underlagsfett". Hehe!

På forhånd takk for svar! :)

Stine Elisabeth Fredriksen <3

05.12.2011 kl.18:18

Hei!

Er ei jente som intresserer seg veldig for trening! Har tidligere gått i utholdenhetstrening, men i den siste perioden har jeg oppdaget gleden av styrketrening og bodyfitness! Så jeg lurte på om du kunne legge ut et innlegg om silikon og trening, om du ikke synes det blir for personlig. Er en annen fitnessblogger på topplisten som har gjort det samme for litt siden, men fikk ikke noe spesielt svar der .. I hvor lang tid må man holde seg unna treningen, og ødelegger operasjonen veldig for resultatene og dine presteringer? Synes du at dette noe man burde holde seg unna når man trener hver dag? For merker at jeg må bruke mindre og mindre kopper i brystholderne, og er ikke noe jeg vil miste helt :)

Ingse

05.12.2011 kl.19:54

Lykke til på eksamen! Håper det blir mye blogger etter det ;)

05.12.2011 kl.20:11

Hei.. Var du å hentet en pakke på en Ica Nær i dag? Synes jeg så noen som ligna veldig.. :p
Så herlig, da! =) Lurer på om det er lurt å trene med forkjølelse? Kunne du ha skrevet et innlegg om det? =)

Fitnessnora

06.12.2011 kl.20:37

Anonym: cardio er all type kondisjonstrening :)

Hanne: Jeg spiser stort sett diettmat året rundt, bare i andre mengder. Får i meg mest karb i forbindelse med treninga, og ikke spredt utover dagen. Sånn jeg liker det :)

Ingvild: Jeg spiser som regel havregryn med proteinpulver i til frokost, og jeg er borte til kvelden ja :)

Jente: Du er nødt til å være medlemm i en klubb for å stille, men du trenger ikke trene på det spesiellt gymmet. Vi har utøvere som bor og trener i NordNorge som stiller for Kaliber. De fleste klubber setter et visst krav til formen til de som skal stille for dem :) Coach kan du finne på nett, eller på i den klubben du stiller for. Man tjener ikke akkurat mye penger på denne sporten nei, det er mye mer penger som går ut for å si det sånn! Og når det kommer til miljøet så er det jo som regel sånn at du får deg venner i det miljøet du vanker i :)

Ida: Mine beste tips for reduksjon i fettprosenten vil først og fremst være å rydde opp i dietten. Har du kaloriunderskudd vil dette redusere fettprosent over tid. I tillegg har jeg klokketro på morgencardio, det har iallefall funka for meg!

Stine Elisabeth Fredriksen: Du må regne med å holde deg unna styrketrening i ca. 2 mnd, det måtte iallefall jeg. Ellers har jeg idet hele tatt ikke merket at det reduserer resultat/prestasjoner på noen som helst måte - og har ikke angret en dag på at jeg tok de :) Håpet det gjorde saken litt klarere for deg!

Anonym: Det var meg det vet du :D

Lizbeth Osnes: Jeg ville sett det litt an hvis det var meg, noen ganger er det greit å la kroppen hvile og hente seg inn igjen. Andre ganger kan jeg kjøre på hvis jeg føler meg "frisk nok," og bare trene vekk forkjølelsen :)

s

07.12.2011 kl.09:12

Hei!

Jeg bare lurer på hvordan du trener cardio? Siden du ofte skriver at du går cardio. Går du bare fort ute, eller hva gjør du? :-)

07.12.2011 kl.22:57

Ah, da føler jeg meg ikke like dum som dro i kjæresten min og sa "det er fitnessnora joo, troor jeg!". Haha,m føler meg litt som stalker uansett. Bor i nabohuset til den ICAen, og trener på Kaliber jeg og. :)

Skriv en ny kommentar

hits